Combinatiekorting

Ik weet dat ik met deze vraag contact op moet nemen met de Belastingdienst maar misschien is er iemand die er nu al antwoord op kan geven… voordat ik morgen ga bellen…

Onze belastingaangifte hebben we voor 1 april netjes gedaan…normaal deden we het via de accountant maar dit jaar met behulp van iemand en zelf gedaan.
Nu had mijn collega veel terug terug gehad ivm de (aanvullende) combinatiekorting.
had er zelf nog nooit van gehoord maar nu blijkt dat ook wij er recht op hebben.
Moet ik nu weer opnieuw aangifte doen of kan het dmv van een ander formulier? En zoja welke?

Iemand ervaring met de combinatiekorting? En zoja, hoeveel kregen jullie terug?
Werk 20 uurtjes in de week…

staat dat niet op hun site hoe dat zit

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Let op: per 1 januari 2009 is de combinatiekorting afgeschaft

heb ik van de site van de belastingdienst

U kunt de combinatiekorting krijgen onder de volgende voorwaarden:

* In 2008 hoorde bij uw huishouden voor ten minste 6 maanden, minimaal 1 kind dat op 31 december 2007 jonger was dan 12 jaar.
* Dit kind was in die periode ingeschreven op uw woonadres. Bij co-ouders mag het kind ook ingeschreven staan op het woonadres van de co-ouder.
* Uw inkomsten uit tegenwoordige arbeid (loon, winst of bijvoorbeeld freelance-inkomsten) waren hoger dan € 4.542 of u kon zelfstandigenaftrek krijgen.

De combinatiekorting is € 112 (of € 54 als u 65 jaar of ouder was).

Meer informatie over de bijzondere regeling voor co-ouders kunt u krijgen bij de BelastingTelefoon.
Fiscale partner

Had u in 2008 een fiscale partner? Dan kunnen u en uw fiscale partner allebei de combinatiekorting krijgen als u allebei aan de voorwaarden voldoet.

Aanvullende combinatiekorting

U kunt de aanvullende combinatiekorting krijgen onder de volgende voorwaarden:

* U kon in 2008 de combinatiekorting krijgen.
* U had in 2008 geen fiscale partner of u had wel een fiscale partner en u had minder inkomsten uit tegenwoordige arbeid (loon, winst of bijvoorbeeld freelance-inkomsten) dan uw fiscale partner.

De aanvullende combinatiekorting is € 746 (of € 350 als u 65 jaar of ouder was).

Met ingang van 2009 vervallen de combinatiekorting en de aanvullende combinatiekorting. Daarvoor in plaats is er nu de inkomensafhankelijke combinatiekorting. U krijgt deze korting als u meer dan € 4.619 aan inkomsten uit tegenwoordige arbeid hebt.

De inkomensafhankelijke combinatiekorting is maximaal € 1.765, of € 822 als u 65 jaar of ouder bent.

Heb even gebeld naar de Belastingdienst.
Ben je belastingplichtig ( als je bv een koophuis hebt) dan kan je je inkomstenaagifte wijzigen en nogmaals versturen. Ben je dat niet( als je bv een huurhuis hebt) dan kan het dmv een T-biljet.

Dus als je het nog niet hebt gedaan…gelijk doen. Zou zonde zijn als je er recht op hebt en je maakt er geen gebruik van! Kinderen zijn al duur zat!

Hoppa, 970 euro in totaal wat we extra krijgen van belasting!!!