Combi sleeper en groot bed

Onze zoon is 2 jaar en slaapt nog in een combi sleeper, maar twijvel een beetje of ik hem met een combi sleeper aan in een groot bed kan leggen. Als hij er dan uit gaat loopt hij met zo’n slaapzak aan. Lijkt me niet handig. Ik wil hem eigenlijk nog wel een tijdje met een combi sleeper laten slapen, maar weet dus niet of dat werkt met een groot bed. Iemand ervaring?

ik heb dezelfde vraag gehad en gesteld aan mezelf en hier…
maar had er toch voor gekozen hem de combisleeper aan te geven in het grote bedje.(peuterbed)
het gaat prima hoor die ukkies kunnen zelfs rennen met die slaapzak aan. vraag me niet waarom maar het gaat perfect.
als je die slaapzak nu uitdoet en alleen een dekbed gebruikt zit de kans erin dat je teveel gaat forceren want EN ze slapen INEENS zonder slaapzak, wat ze geborgenheid geeft en wat rust voor de beentjes… EN ze liggen ineens in een groter bed.
is allemaal te verwarrend voor ze.
rico slaapt dus in een combisleeper en nog is een dekbed erbij.
want dat ding is zovaak uitgewassen dat de werking waar de combisleeper voor gemaakt is verloren is gegaan

Bedankt voor je reactie. Ik vind hem ook nog zo klein voor een dekbed. Dan kan ik hem dus mooi in de combi sleeper laten. Is 2 jaar een mooie leeftijd voor een groot bed of zou je langer wachten. Hij ligt namelijk elke keer op het logeerbed en lijkt het heel leuk te vinden, maar op zich ligt hij ook nog prima in zijn ledikant. Zijn er nog nadelen om hem op deze leeftijd in een groot bed te leggen? Of is het beter nog een half jaar ofzo te wachten.

nee er zijn geen nadelen aan maar als het eigenlijk niet echt nodig is zou ik hem nog lekker in zn ledikant laten liggen. een dekbed kan makkelijk hoor in een groter bed. Ik snap je gevoel… maar je kunt het er met koud weer altijd bij leggen. dan wennen ze daar namelijk stilletjes aan al aan VOORDAT het dadelijk zomer wordt en je op den duur wel moet.
Rico lag er rond 2 jr en 3 mnd in.
Hij is er 1 keer uitgevallen (vorige week) toen hij oorontsteking had en dus zijn evenwichtsorgaan aan het vervelen was.
Dus nooit eruit gevallen doordat hij het bedje niet gewend was.
De reden dat wij rico overgelegd hadden was omdat hij zich telkens wakker trapte tegen de achterwand van het bed.
hij ‘scrolt’ af en toe iets naar onder en als h8ij dan zn benen strekt… tja dan bonkt dat.
ik was die slapenloze nachten spuugzat dus vandaar…
maar heb jij een peuter bed of een 1 persoons tiener/volwassen bed voor je zoontje?

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 Feb 2011 20:58:22

Hier ook de eerste tijd lekker de slaapzak aangehouden in het peuterbedje. Hij ging er in net 2 weken voordat hij 2 werd, omdat hij uit zn ledikant klom…

Tja ik zou zelf denk ik nog even wachten als hij nog lekker in zn ledikant ligt.
Maar als je denkt dat hij er aan toe is, én dat hij lekker blijft liggen lijkt het me geen probleem.

Dochterlief is er deze week voor het eerst uitgeklommen, maar dat was overdag, zonder slaapzak. Dus vanaf nu gaat ze er alleen nog maar mét slaapzak in, en dan lukt het haar niet. Voor een peuterbed vind ik haar echt nog te jong.

Ik heb echt een groot bed voor hem. En het is niet nodig om hem erin te leggen idd., want hij klimt er niet uit, maar zie dat hij het elke keer leuk vind om in een groot bed te liggen. En mij lijkt het ook wel leuk, waarom weet ik ook niet!!!
En ik heb geen flauw idee of hij dan straks elke keer gaat dwalen in zijn kamer. Dat wordt dan tegen die tijd uitproberen. Ik laat hem dan toch nog maar even liggen. Bedankt alvast!

nouja als het niet echt nodig is lekker zo laten en de rust lekker houden
rico gaat niet spoken hoor s’avonds… maar zijn middag slaapje was per direct afgeschaft sinds hij in zn nieuwe bedje lag… maar goed ik leg hem er hoe dan ook gewoon in en dan gaat hij maar spelen

Rens ligt nu zo’n 2 weken in z’n nieuwe bed en die is nu 2 jaar en 2 maanden. Hier was het wel een beetje noodzaak omdat hij een broertje/zusje krijgt.
Het is hier prima gegaan, hij had voor die tijd al veel interesse voor normale bedden. Hij ligt ook in een gewoon eenpersoons bed.
Het gaat heel erg goed, hij komt er niet uit. Dat deed hij wel in z’n ledikant omdat hij z’n slaapzak losmaakte lukte hem dat. De slaapzak maakten wij de rits met een veiligheidsspeld vast.
Doordat ze uit een gewoon bed ook gewoon met slaapzak eruit kunnen komen zag ik het nut van een slaapzak niet echt in. Hij ligt dus gewoon onder een dekbed. Heb hem uitgelegd dat een slaapzak voor een baby bed is en dat grote jongens een dekbedje hebben. Hij mocht ook mee een dekbedovertrek uitkiezen. Als hij nu een slaapzak ziet zegt hij lapak(=slaapzak)baby. Hij heeft er totaal geen behoefte meer aan. Hij blijft ook netjes onder zijn dekbed liggen, hij slaapt heel rustig dus dat scheelt wel.
We hebben hem geleerd dat hij moet roepen als hij wakker is en dat hij in z’n bed moet wachten op ons. Dit snapt hij goed. Als hij erg vroeg wakker is en hij dus nog niet uit bed mag gaat hij met z’n knuffels zitten spelen op bed maar hij gaat er echt niet uit.
We hebben zijn kamertje wel zo ingericht dat hij daar absoluut geen kwaad kan mocht hij toch 's nachts aan het spoken gaan. En zijn deurklink zit omhoog zodat hij niet van z’n kamer af kan. Vooral omdat hij de traphekjes al open maakt.

groetjes Ramona

mama van Rico, je hebt toch een rode combisleeper voor Rico als ik het me goed kan herinneren schreef je daar een keer over, dat je hem op MP had aangeschaft.
Ik heb ze nog nooit in het rood gezien, zou het kunnen dat de vorige eigenaar hem rood heeft geverft? dat zou kunnen verklaren dat de wezels niet meer zo goed isoleren.
Ik heb er ook 2 van MP gekocht een nieuwe en een oud model en ook 1.000 keer gewassen maar nog steeds lekker warm.

Groetjes.
P.S goed zeg dat Rico alles uit een beker drinkt

[img]http://lb2m.lilypie.com/C8eFp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

huh? nee hoor?
ik heb een groene met witte bolletjes
denk dat je me verward met iemand anders…
ik had eigenlijk een blauwe besteld maar kreeg dus groen
achja boeiend. maar deze gaat denk ik niet op marktplaats
mits ze genoegen nemen met minder haha!

Oh sorry dan was het iemand anders maar wat zonde dat hij niet warm genoeg is voor Rico

[img]http://lb2m.lilypie.com/C8eFp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />