quote:
Ja dat is ook wel waar, maar als de ouders er alles aan doen om hun kind goed fatsoen bij te brengen, maar het kind heeft verkeerde vrienden?
Heel vervelend, maar dan nog vind ik dat wij niet voor de kosten op hoeven draaien. Wat al eerder geschreven werd: het zijn kinderen tussen 13 en 16 jaar en die vallen toch echt onder verantwoordelijkheid van hun eigen ouders.
Nogmaals, heel lullig voor die ouders, maar het zijn toch echt hun kosten. En hoe ze dat met hun comazuipende kind regelen, dat zien ze maar.
Als mijn kinderen over 10 jaar een huizenhoge rekening krijgen voor bellen met hun mobieltje, dan vraag ik toch ook niet of de providers de abonnementskosten landelijk willen verhogen omdat ik de hoge rekeningen van mijn kinderen niet kan betalen? Is natuurlijk van een heel ander kaliber dan dat comazuipen maar het is wel hetzelfde principe!
Klinkt heel hard, maar vraag mij niet om een hogere ziektekostenpremie te betalen omdat er aan de andere kant van het land een wildvreemde bij een groepje verkeerde vrienden terecht is gekomen en het nodig vindt om zich bijna dood te zuipen en op de IC te belanden van mijn geld.
Ik weet wel leukere bestemmingen voor mijn geld als ik heel eerlijk ben. Ik ben echt niet te beroerd om geld aan bijv. goede doelen ofzo te geven, als er een armlastig gezin hier in de straat woonde (en dan bedoel ik echt armlastig en niet omdat ze gokverslaafd zijn ofzo) kregen ze met gemak elke maand een volle kar met boodschappen van me, maar ik ga niet opdraaien voor kosten die niet nodig waren geweest.
Laat ze de kosten dan maar verhalen op de verkeerde vrienden!
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 08 Mar 2012 20:18:58