Even jullie mening over het volgende.
Ik werk inmiddels bijna 4 jaar voor een IT detacheringbureau en heb het prima naar mijn zin. Erg fijne collega’s, 2 leuke directeuren dus daar is niks mis mee. Toen ik hier kwam werken werd er aangegeven dat alleen de mensen die gedetacheerd werden een 13e maand kregen. Jammer, maar ja dat is niet anders.
Nu heeft er een collega eind december ontslag genomen vanwege onenigheid met de directeur. Ze is dus niet op een leuke manier weggegaan en heeft mij daarom dingen verteld die ik eigenlijk niet mag weten.
Wat ze me heeft verteld is dat ik momenteel de enige ben die geen 13e maand krijgt. En ik maar denken dat al het kantoorpersoneel dit niet krijgt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nu diegene ben die er het langst zit. Deze collega die wegging, is er vlak na mij komen werken. En die had ook geen 13e maand.
Mijn overige collega’s op kantoor (zijn er niet veel, maar 3) hebben dus allemaal wel een 13e maand. Zij zijn alledrie ergens vorig jaar bij ons komen werken. Dit steekt mij toch wel, want ik vind eigenlijk dat je dit niet kan maken. Of iedereen wel, of iedereen niet. Of zie ik dit verkeerd?
Eigenlijk wil ik er wat van zeggen, maar weet niet of dit wel terecht is. Ben zo slecht in dit soort dingen. Dus zie er nu al tegenop een gesprek aan te gaan. In de 4 jaar dat ik er zit heb ik ook nog geen loonsverhoging gekregen. Maar goed gezien de recessie etc. kan ik daar nog wel inkomen.
Mijn vraag aan jullie, vinden jullie het terecht als ik hier wat van zou zeggen?
Groetjes,
Sandra