Colin slaat zichzelf

Hallo allemaal,

Colin heeft weer iets nieuws. Als hij iets niet mag van mij bv mij aan mijn haren trekken of ergens niet aan mag komen dan slaat hij zichzelf met een vuistje tegen zijn hoofd. Ook nog best hard soms. Toevallig doet hij het nu ook terwijl hij de hondenbak omgooit. Heeft dit met stress te maken ofzo?

Ik pak zijn handje vast en zeg dat hij dat niet moet doen en dan gaat hij met zijn handen gooien. Hij is sowieso best wel mepperig. Hij slaat op het kdv ook kindjes als ze aan zijn speelgoed komen. Ook oma of een van zijn tantes krijgen een mep als ze te dicht bij komen en hij heeft er geen zin in. Ik straf hem natuurlijk wel dan.

Iemand tips of een idee waarom hij dat doet?

22-12-2009 colin geboren

Frustratie en boosheid: jij verbiedt hem iets, hij baalt en kan niet anders dan zich op die manier uiten. Blijkbaar is dit zijn manier om zich te uiten,

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Acteurtje!
Hij hoopt dat jij het zielig vindt dat-ie zichzelf dan zit te slaan en dat-ie dan alsnog zijn zin krijgt.

Volledig negeren! Hij is niet zielig, hij moet alleen leren dat-ie niet altijd zijn zin kan krijgen en dat er met mama niet te sollen is.

Er is pasgeleden een topic over hetzelfde onderwerp geweest.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Feb 2011 17:18:11

nou ik heb het idee dat hij meer tegen zichzelf ‘zegt’ dat hij stout is, want hij doet het ook als hij niet weet dat ik het zie. Als hij iets opde grond gooit vanuit de box slaat hij zichzelf ook. Mijn zus zie vandaag nog ‘dat doen mongooltjes ook hahaha’ Maar ziet er idd hetzelfde uit.

Maar het zal wel weer vanzelf overgaan als we er niet teveel aandacht aan besteden. Maar dacht aan stress ofzo, denk misschien weet iemand dat.

22-12-2009 colin geboren

Haha ja hoor, hoort er gewoon bij. Wie weet vind je hem zielig.
Hier een meisje dat aan dr haren trekt als ze boos is.
Ik zeg dan altijd: wees eens lief voor E., doe maar aaien. Dan zegt ze natuurlijk keihard NEE! Maar stopt wel

En met spullen gooien doet ze ook.
Hihi altijd zo grappig, zij is ZO makkelijk af te leiden dat is nieuw voor me, bij de oudste werkte dat totaal niet.
Als ze bijv. niet wil gaan slapen (terwijl ze duidelijk erg moe is) gooit alles uit dr bed. Dan zeg ik: “ohh krijgt mama je tut? Dat is lief” en loop er dan mee weg.
Dan vraagt ze opeens heel lief “Tutte?”, en als ik die dan geef doet ze snel dr handjes achter dr bolletje en kan ik haar lekker instoppen.

Toen Luka ongeveer 10 maanden was begon hij te krabben zodra we zeiden dat hij iets niet mocht of hij te enthousiast werd bij stoeien of zo. Hij krabde daarbij ons, maar ook zichzelf als wij niet in bereik waren.
We hebben het genegeerd als hij zichzelf krabde, zijn nageltjes zo kort mogelijk gehouden en straffen als hij ons krabde. Uiteindelijk, na een maand of 4, was het over. Maar het heeft heel wat geduld gekost, en tranen van Luka…

Ik zou zeggen negeren dus!

Jup hebben we hier ook een tijd gehad, is vanzelf weer overgegaan

hahahaa ja pippy doet dat ook ! gekkind …en dan nog auw zeggen ook nog !
nah ja ik denk maar je voelt hetzelf dus je zult er vanzelf wel mee ophouden

Pippy is geboren 17.07.2009

Klinkt als aandacht vragen, als ik mn kleine man zeg dat hij iets niet mag of dat ik nu geen tijd heb om met blokken te bouwen omdat ik even bezig ben loopt meneertje naar de dichts bijzijnde kast en bonkt met zijn hoofd tegen de deur. Vervolgens gaat hij heel zielig huilen, en als ik dan zeg dat hij niet zielig is houd het vanzelf op. Ik moet zeggen dat hij dit nu sinds een maandje ongeveer niet meer doet. Een periode dus, maar als het blijft zou ik het toch op het CB navragen.

Liefs,
Chirley

Lilypie Second Birthday tickers