Trots op mijn oudste! Ze slaapt ineens zonder speen. Ze was erg gehecht aan dat ding (als ze s morgens wakker werd en dat ding lag niet in d’r bedej of niet in t zicht lag ze te mekkeren tot ik 'm kwam zoeken/of haar uit bed kwam halen), We zijn al tijden aan t vertellen dat een speen voor baby’s is (zusje! Zegt ze dan).
Gister bracht mijn man haar tussen de middag naar bed en besloot spontaan dat ze zonder speen moest gaan slapen. Ze was t er niet mee eens… maar na wat gemopper is ze toch zo in slaap gevallen.
S avonds t zelfde… de speen hadden we natuurlijk al van haar kamer verwijderd. Vanmiddag is ze weer zonder t ding gaan slapen, heeft er maar heel kort om gevraagd! We hebben gezegd dat ze bijna 2 is, groot genoeg. En ze heeft “tutti” (aar knuffel) voor in bed… En t is goed! Vanmorgen toen ze wakker werd lag ze niet eens te jammeren om dat ding. Ze was gewoon lief aant spelen/kletsen met haar knuffels. Uniek!
Nooit gedacht dat t zo makkelijk zou gaan. Paar maand geleden al een keer geprobeerd maar toen was t brullen (dus kreeg ze m al snel terug omdat ze anders niet ging slapen en d’r zusje wakker hield).