Choco pasta

mag ik mijn dochter van 9 maanden al chocopasta geven op brood?
ze krijgt nu smeerkaas/worst en pindakaas(heeft geen pinda allergie)
appelstroop vind ze niet lekker.
ik heb ook vruchtenhagel in huis.(nog niet gegeven)
geven jullie wel eens chocopasta op brood?ik wil het maar 1 keer pw geven.
ik hoor graag jullie mening,

mama van lizzy

Ik ben sowieso zo laat mogelijk begonnen met zoet op brood. Dat kregen ze hier pas ergens in de peutertijd en dan nog alleen maar als ze al een boterham met kaas of vlees op hadden. Zoet krijgen ze ook op andere manieren.

Dus als het niet per se hoeft, zou ik het lekker achterwege laten die chocopasta.
Naast smeerkaas en worst, kan er veel meer op brood. Gewone kaas, boterhamworst, snijworst, gebraden gehakt. Als het maar geen draadjesvleeswaren zijn zoals fricandeau etc.

Zodra ze goed brood kunnen kauwen, kunnen ze ook meer soorten beleg eten dan alleen maar smeerkaas en smeerworst. Dus afwisselen zonder zoet te gebruiken is heel goed mogelijk.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Aug 2010 22:34:27

Robine is nu ruim 1,5 jaar en krijgt alleen als zoetigheid soms appelstroop. Eigenlijk vindt ze kaas en worst het lekkerst. Tomaat en banaan gaan er hier ook goed in. Ik ben zelf ook niet zo voor al die zoetigheid op brood.
In het weekend krijgt ze soms (gebakken) ei, vindt ze ook erg lekker.
In vleeswaren kun je genoeg varieren, moet idd zoals Sje al zegt niet te droog zijn. Roomkaas vind ze misschien ook lekker?

je kan bijv. ook een boterham met dunne plakjes peer/appel maken en daar jonge plakjes kaas over heen leggen en heel even in de oven doen. Zodat de kaas smelt en 't niet van de boterham valt.

Banaan fijn praken en mengen met bijv. roomkaas naturel wat ook lekker is is een boterham met geprakte aardbeien of zelf gemaakte appelmoes.

Gezond & zoet.

Lilypie First Birthday tickers

Senne krijgt 1x per week pasta op een boterham… maar ook wel als ze eerst een boterham met hartig op heeft.

Groetjes van Sascha en Senne

Hie pas vanaf het jaar en pas als hij een boterham gezond op heeft.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Heb nog geen pasta gegeven, omdat Jasper koemelkallergie heeft, en dat zit in chocopasta, en ben ook nog een beetje voorzichtig met noten voor het geval hij daar ook nog eens allergisch voor blijkt te zijn.

Vanwege de koemelkallergie vallen voor hem een paar dingen als broodbeleg af,
waardoor hij toch geregeld iets zoets krijgt, maar dan wel zo gezond mogelijk, zoals vaak appel-perenstroop van zonnatura. Verder leverpastei (orgaanvlees dus dat geef ik hooguit 1x per week), geprakte aardbeien, een enkel keertje jam, vleeswaren op brood lukt hier helaas nog niet zo goed, dat peutert ie meteen weer uit z’n mond, en omdat hij ook geen boter op z’n brood mag wordt het met vleeswaren ook wel erg droog. Ik geef liever ook niet zoveel zoete dingen, maar vind het lastig om alernatieven te vinden.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Tim is al 2 jaar geweest en heb hem nog geen choco pasta gegeven. Die vind vleeswaren heerlijk, dus ik stel het nog even uit Hij krijgt soms als 2e boterham een boterham met pindakaas.

Zeker met 9 maanden zou ik het nog niet doen. Lekker varieren met vleeswaren zoals kipfillet, ham, gebraden gehakt, boterhamworst, gekookte worst, smeerworst, smeerkaas etc.

Groetjes,
Sandra

Hier heeft Seth het ook nog nooit gehad.
Mede door zijn koemelkallergie, waren we wel redelijk gebonden wat betreft broodbeleg: appelstroop (zonder toegevoegde suiker), jam (zonder toeg, suiker), pindakaas, vleeswaren, sardinepaté, en dat was het wel.
Nu zijn we begonnen met kaas, en dat gaat er ook goed in.

Af en toe krijgt hij een eitje, heerlijk!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers