Charissa naar de basisschool!

We hebben net charissa weg gebracht, en ze wilde eigenlijk gelijk dat we weg gingen. OOOOOOOOh wat is ze toch groot en ooooooh wat heeft mama het moelijk om haar los te laten. IK ben benieuwd hoe ze het vind en wat gaat de ochtend hier lang duren zeg.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

hoi brenda,
erg he! Ik zit nu in hetzelfde schuitje als jij! (zie mijn andere topic)

heel veel succes jij! en hopen dat charissa het leuk vindt op school!

Groetjes Gytha

spannend hé!

zal wel heeel stil zijn ineens

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ow wat zul je jezelf in de weg lopen maar geloof me over een paar weken vindt je het lekker hoor een beetje tijd voor jezelf

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi,

Wij hier ook ze had al wel geoefend maar het voelt toch niet hetzelfde. Ik heb zelf een foto gemaakt van het moment dat ze op het punt stond om echt naar school te gaan. en ik moest wel even wat weg slikken hoor. Maar inderdaad de ochtend duurt nu wel langer en daarom dacht ik dan maar even hier kijken bij jullie.

nog even en dan komt ze thuis om te lunchen ben benieuwd hoe dat gaat hebben we nog niet geoefend dus spannend ik denk dat de middag sneller gaat.

groetjes

lon106

Oh spannend hoor. Hier duurt dat gelukkig nog heeeeeel lang

Groetjes,

Michèle

nou ze vloog me in de armen, maar ze wil graag straks weer. Ze heeft alleen vertelt dat ze buiten heeft gespeeld op de glijbaan en schommel. De middag zal inderdaad wel sneller gaan.

Denk dat iedere mama dat heeft
Vond het ook verschrikkelijk
Robin liep ook zo naar binnen kusje en dach mama
Daar sta je dan met je goede gedrag en een brok in je keel hahahaha
Maar super dat Charissa het zo leuk vind

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ja echt helemaal super gewoon ben wel trots hoor. Morgen middag laat ik haat snipperen dan wordt het zo warm en wij hebben nog vakantie dus willen we even wat leuks doen naar het strand

spannend hoor,en goed dat ze zich vermaakt heeft

zijn altijd lange ochtenden in het begin

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

nou ze is weer geweest en zegt dat ze niet moe is hahahah.

Hier duurt het nog heel erg lang…hihi of ook weer niet want de tijd gaat zooo snel. Maar kan me wel voorstellen hoe raar het is hoor, dat je ineens alleen thuis bent en echt tijd voor jezelf hebt. In ieder geval superfijn dat ze de 1e dag al heel leuk vond.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Oef, leuk dat ze het tof vond.Dat ze in het begin er nog amper iets over vertellen is blijkbaar normaal. Ik hoor het vaker en onze dochter deed dat in eerste instantie ook. Morgen gaat ons manneke voor het eerst. De vakantie is dan voorbij en meneer gaat meteen hele dagen. Ik ben benieuwd hoe het gaat, het scheelt want ik loop me tuin uit ( is dan wel een hele grote lange tuin ) en ik kijk zo op de speelplaats. Dus ik kan stiekum even spieken. Bij ons meiske was ik blij er nog een thuis te hebben, dat is nu niet zo dus het zal me erg benieuwen. Gelukkig moet ik morgen ochtend werken en is papa ook thuis, dus ben ik niet home alone.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Lijkt me inderdaad een apart gevoel. Nu ben je de trotse mama van een echte kleuter.
Groetjes, Daniella

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Fijn dat ze het zo leuk heeft gehad Brenda!

Ik moet altijd weer wennen als ik mensen hoor over kindjes die in 2 dagdelen naar school gaan. Hier hebben we namelijk continu-rooster. Elke dag naar school van 8.30 tot 14.30 en dan op school overblijven met de hele klas.

Ik vind het ideaal! Niet zo’n gebroken dag, niet 2x per dag door weer en wind op en neer naar school. En ze hebben als ze thuiskomen nog iets aan de middag als ze met vriendinnetjes af willen spreken.

Groetekes, Sje

Hoi,

Nou hier ook goed gegaan. Het was wel spannend of ze de middag zou trekken. We zouden eerst beginnen met halve dagen maar ze wil zo graag dat we maar weer opnieuw hebben besproken dat we het gewoon twee weken aankijken. De oppas ( moest s’middags werken) zag wel dat ze moe was. Ze was in de auto bijna in slaap gevallen. Maar de rit was net te kort. Omdat ze daarna het andere oppaskindje zag wilde ze niet even lekker rusten op de bank dus is ze doorgegaan. Met als gevolg dat ze tijdens het eten echt gevoerd moest worden. en Hup direct naar bed daarna. We gaan het toch wel weer proberen vanmiddag. Ze vroeg er toenstraks al naar. Nu ben ik thuis en zijn er geen andere kinderen zeg maar. Ik ben benieuwd.
Maar als ze vannavond weer zo moe is dat ze eigenlijk niet meer wil en zelfstandig kan eten dan is het donderdag en vrijdag toch echt halve dagen. Want hier hebben we ook niets aan zowel zij al wij.

Maar ze vond het duidelijk heel leuk en ook hier kwam er niet veel uit. Maarja komt vanzelf wel denk ik. Ze hoopt wel dat haar vriendinnetje van de psz bij haar in de klas komt. Maar dat is nog twee maanden afwachten.

groetjes

lon106

ja hier is het van half negen tot 12 en van kwart over 1 tot kwart over 3 , op de maandag dinsdag donderdag, op de woensdag allen de ochtend en de eerste groep de vrijdag vrij.

Wat apart he dat al die schooltijden verschillend zijn!
Zoals bij Sje is ideaal lijkt me. Dat moesten ze idd overal invoeren.

Joël gaat nu sinds tweeënhalve week ook naar school.
Zijn schooltijden zijn maandagmorgen, dinsdag hele dag, woensdagmorgen, donderdag hele dag, vrijdagmorgen.
8.30-12.00 en 13.15-15.15 en woensdag om 12.15 uit.
Joël blijft de donderdag over, omdat onze oppas tussendemiddag 2 kindjes in bed heeft liggen en toch nog wel 15-20 minuten van huis is.

Fijn dat Charissa het naar haar zin heeft. Joël gelukkig ook.

En dat loslaten… ja, dat blijft erg moeilijk. Succes verder Brenda.

Groetjes,
Mariëlle