Charissa heeft oorbellen!

Vandaag zijn rens(mijn vriend) en ik samen met charissa oorbellen laten schieten:D ben zo erg trots op haat ze heeft wel een beetje gehuild maar het was ook snel weer over. Het was nog een heel gezoek want bijna overal doen ze het pas vanaf 7 jaar:S. Ik heb er bewust voor gekozen om het zo jong te doen.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Dat je dat durft bij een kindje op die leeftijd. En dat je een lokatie hebt gevonden waar ze het toch nog deden ondanks dat ze zo jong is.

Wij laten onze meiden als ze oud genoeg zijn zelf kiezen wat ze met hun lichaam willen. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ze ons straks verwijten dat we ze tegen hun wil in gaatjes geprikt hebben.

Waarom heb je daar zo bewust voor gekozen?

Groetekes, Sje

Ja sorry mee eens!
Demi is nu 6 en heeft ze pas een paar maanden, en puur omdat ze ze zelf zoooooooo graag wilde, ik denk er ook zo over, er word niks geprikt als ze niet zelf die keuze gemaakt heeft, maar goed ieder z’n eigen keus natuurlijk, maar het is niet voor niks dat ze dat nergens doen zo jong, hier is het vanaf 6 jaar.

Groetjes Nathalie & Co

Evianne heeft ze gekregen net voor dr 4e verjaardag. Ze vroeg al een half jaar zelf ernaar. Ik heb dr eerst in dr oorlelletje geknepen om te laten voelen hoe pijn het deed en toch wilde ze het. Ik weet van dr als ze zoiets in dr kop heeft dat ze dan ook echt wil. Onze drogist vroeg het eerst aan dr zelf en na een volmondig “ja” hebben ze de gaatjes een voor een geprikt, niks geen gehuil en oooooooooo zo trots als ze was/is. Dus ook hier heeft onze prinses zelf ervoor gekozen, alhoewel ik het nog wat jong vond.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb er voor gekozen omdat ze nu nog geen besef heeft, denk dat ik er zelf mee opgegroeid ben, mijn zus en ik waren allebij een jaar toen we ze kregen. maar ze is er heel trots op hoor en laat ze aan iedereen zien:D Maar begrijp jullie ook goed hoor

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Mijn dochter kreeg ze met 4 maanden,ze heeft er niets van gevoeld!En ze is nu 18 maanden en draagt ze nog steeds,ze haalt het er niet uit.Veel mensen vinden dat raar zo vroeg oorbelletjes,maar ik vind het goord gewoon bij een meisje.En als ze straks rond 6 is en ze vidn het niks,nou zo weer eruit gehaald toch.

(mama van 2 kids en 35 weken zwanger van nr3)

denk je nu echt dat ze er een trauma aan over houden,nee hoor echt niet!Ik had ze ook op mijn 1e verjaardag,denk je dat ik dat nog weet hahaha,helemaal niks weet ik ervan.Dus er valt niks te zeggen over iets op je geweten hebben,want ze kunnen het zich echt niet herinneren.Maar ja das ieder zijn eigen mening toch

Reageer ik ook maar ff op een “ouder” topic

Kaya heeft sinds bijna 3 weken dus oorbelletjes.
Ze was toen net 21 maanden.
Ik had al veel discussies over dit onderwerp gelezen op diverse forums.

Zelf was ik 7 toen ik oorbellen kreeg.
Ik weet het nog precies en vond het doodeng…
Maar om nou te zeggen dat ik toen bewust gekozen heb voor oorbellen voor de rest van mijn leven??
Nee, dat kan niet.
Daar is 7 jaar echt nog te jong voor.
Op die leeftijd kan je echt nog niet overzien of je daar na 10 jaar nog steeds zo blij mee bent.

Kaya is er nu in ieder geval trots op
Ik krijg heel positieve reakties dat iedereen het zo schattig vind staan.
En ik zit straks niet met een kleuter die dolgraag oorbellen wil maar niet durft

Maar da’s allemaal mijn mening hoor.
Respect voor andere meningen

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Hallo,

Ook ik was een baby die al oorbellen kreeg toen mijn navel gevallen was.
En het was met een naald gedaan door mijn vader, ook ik weet er niks meer vanaf daarom zou ik het ook laten doen als ze nog baby zijn.
Dan krijgen ze er niks van mee, het zit bij ons in de cultuur vroeg oorbellen.

Mijn zoons hebben beide ook een oorbelletje en dat is ook met een naald gebeurd toen hun navel gevallen was.

Hierover zijn natuurlijk verschillende meningen omdat het jongens zijn maar ik vind het mooi daarom hebben ze ze ook.
Als ze ouder zijn en het niet willen hebben halen ze hun oorbel er wel uit al lijkt me dat sterk want hun vader heeft ook een oorbel en meestal willen ze op hun vader lijken he!

Maar ja, snap ook de mensen die ervoor kiezen om het op een oudere leeftijd te doen.
Iedereen heeft hier natuurlijk zijn eigen mening over en dat respecteer ik ook.

gr. Debora

Ja idd als baby krijgen ze er juist minder van mee als op latere leeftijd.En mijn vriend is van molukse afkomst dus ook daar is het normaal om als baby oorbelletjes te krijgen.

Groetjes Tamara

Ik wil bij Destiny ook oorbellen laten schieten,
ze doen 't inderdaad bijna nergens meer zo jong,
maar heb er nu 1 gevonden die 't vanaf 1 jaar doet,
nog 6 maandjes wachten dus…

iedereen heeft natuurlijk zijn of haar eige mening over oorbellen bij baby’s

gr Janine & Destiny

wij hebben het bij een turkse juwelier laten doen met 4 maanden.Weet niet bij welke juwelier jij gaat,maar je hebt juweliers die nog eerder als 1 jaar doen.

Ik heb omgeving Leiden en Zoetermeer gezocht en zelfs “turken” winkels doen t daar niet meer onder de 1 jaar,
maar is niet erg, nog even wachten en dan kan ze leuke oorbelletjes laten schieten

gr Janine & Destiny