Duidelijke titel hé
Wat me vanavond dus opviel… (Mijn eerste ingeving) was dat Dim niet kon slapen door zijn tandjes, jengelen, overal op kauwen etc. terwijl het al half acht was. (Is een uitzondering voor hem). Dus besloot ik hem een tabletje te geven voor zijn tandjes, mede aangezien het tweede tandje in aantocht is en je al een glipje op die plek ziet ^^.
Het rare was dat toen hij het tabletje in zijn mond had (naardat hij me al heel tevreden nog een beetje jammerend aankeek toen ik het potje pakte) metteen stil en tevreden was, kijkt mij nog wat goedkeurend aan (bij wijze van spreke) en terwijl ik hem nog eens goed voor de zoveelste keer vanavond instop en de foppe indoe vallen zijn oogjes al dicht en ligt hij te slapen!
Ten eerste schoot er dus door mij heen, dat die tabletjes nooit zo snel kunnen helpen! En mijn moeder blijft maar tegen mij zeggen dat babies van 8 maand nog geen oorzaak-gevolg relaties kennen. Bijv. dat als ik hem een tikje over zijn vingers geeft als hij mijn haar uittrek of zegt dat hij stout is, heeft geen nut zegt ze dan.
Dus als hij niet snapt dat als hij pijn heeft aan zijn tandjes en mama geeft hem dat tabletje uit dat potje en dan gaat de pijn weg, dus kan ik rustig gaan slapen nu…. Kan het dan zijn dat hij er verslaafd aan is? Ik weet wel dat het totaal geen kwaad kan om hem die tabletjes te geven, maar toch geef ik hem niet meer dan de normale waarde van 3 op een dag en de laatste tijd eigenlijk geen één tot 1 tot 3 op een dag en dan alleen als hij jengelt en echt overal op loopt te kauwen (eten weigerd en/of niet slapen meestal) Helpt uitstekend!
Maar dan alsnog vroeg ik mij af hoe het kan dat hij binnen 1 sec. naardat tabletje al zo goed reageerd, het was mij namelijk al eerder opgevallen, maar heb er nooit echt heel erg bij stil gestaan.