Chamodent tabletjes VSM (Tandjes) verslavend?

Duidelijke titel hé

Wat me vanavond dus opviel… (Mijn eerste ingeving) was dat Dim niet kon slapen door zijn tandjes, jengelen, overal op kauwen etc. terwijl het al half acht was. (Is een uitzondering voor hem). Dus besloot ik hem een tabletje te geven voor zijn tandjes, mede aangezien het tweede tandje in aantocht is en je al een glipje op die plek ziet ^^.

Het rare was dat toen hij het tabletje in zijn mond had (naardat hij me al heel tevreden nog een beetje jammerend aankeek toen ik het potje pakte) metteen stil en tevreden was, kijkt mij nog wat goedkeurend aan (bij wijze van spreke) en terwijl ik hem nog eens goed voor de zoveelste keer vanavond instop en de foppe indoe vallen zijn oogjes al dicht en ligt hij te slapen!

Ten eerste schoot er dus door mij heen, dat die tabletjes nooit zo snel kunnen helpen! En mijn moeder blijft maar tegen mij zeggen dat babies van 8 maand nog geen oorzaak-gevolg relaties kennen. Bijv. dat als ik hem een tikje over zijn vingers geeft als hij mijn haar uittrek of zegt dat hij stout is, heeft geen nut zegt ze dan.

Dus als hij niet snapt dat als hij pijn heeft aan zijn tandjes en mama geeft hem dat tabletje uit dat potje en dan gaat de pijn weg, dus kan ik rustig gaan slapen nu…. Kan het dan zijn dat hij er verslaafd aan is? Ik weet wel dat het totaal geen kwaad kan om hem die tabletjes te geven, maar toch geef ik hem niet meer dan de normale waarde van 3 op een dag en de laatste tijd eigenlijk geen één tot 1 tot 3 op een dag en dan alleen als hij jengelt en echt overal op loopt te kauwen (eten weigerd en/of niet slapen meestal) Helpt uitstekend!

Maar dan alsnog vroeg ik mij af hoe het kan dat hij binnen 1 sec. naardat tabletje al zo goed reageerd, het was mij namelijk al eerder opgevallen, maar heb er nooit echt heel erg bij stil gestaan.

Tsja.
Wat doet ie als je hem een slokje water geeft op dat moment?

Misschien wil hij alleen maar iets in zijn mond hebben.

Chamodent is trouwens ook als druppeltjes te koop.
Dat zorgt dat je hem iets makkelijker voor de gek kunt houden.
paar druppels water ipv Chamodent :smiley:

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 23 Aug 2010 21:27:25

Meestal is hij idd te sussen met bijv. water, maar hij had vanavond al heelveel gedronken en viel nog niet in slaap haha, en naar dat tabletje wel…

Maar misschien zie ik ook wel weer spoken ^^, heb een grote fantasie soms en waarschijnlijk was hij ondertussen al zo moe van het jengelen dat hij nog een klein zetje nodig had. Maar het blijft wel apart.

Mijn moeder zei dat ik echt die tabletjes moest hebben, ze had het over een of andere gel die bleekvlekken in de kleren achter moest laten en met de druppels was ook iets… dus heb eigenlijk nooit iets anders geprobeerd en het werkt prima daar niet van ^^.

En kan het gewenning zijn? Dat hij gewend is iets in zijn mondje te krijgen?

Hoelang krijgt hij die tabletjes dan al?

pff sinds het eerste tandje, zou het even opzoeken…

Sinds 15 juli,…? maar het is geregeld een paar dagen niet, hoewel ik moet toegeven dat het meestal wel 1 op een dag is,… hij blijft overal op kauwen en als hij dan ook jengelt van de pijn en niet wil eten of niet kan slapen en blijft jengelen en ik geef hem een tabletje is het zo over, vandaar.

Mijn moeder zei dat ik vroeger een overdosis van die tabletjes heb gehad en ik ook nog leef (of je zoiets al kan vergelijken, want er overleven ook weleens mensen die van een flatgebouw ‘afvallen’) Mijn broertje zag altijd dat mijn moeder me een tabletje gaf als ik huilde en toen dacht hij dat hij het ook wel kon…

Misschien sabbelt hij in z’n mond gewoon wat op het tabletje en heeft het voor hem zo een beetje hetzelfde effect als een speentje?

Groetjes Carolien.

(ps heeft ie het pilletje wel op voordat hij gaat slapen? Misschien ben ik er wat te voorzichtig mee, maar vind het wel griezelig als ie nog iets in z’n mond heeft met het slapen)

Lilypie Premature Baby tickers

vreemd…valt Dim sinds hij die tabletjes krijgt gelijk in slaap of sinds hij in de 8-maanden sprong zit?

Meric heeft dus nu ook een nieuwe verslaving. dan heb ik het over tot 3 dagen geleden aangezien hij nu dus verkouden is en niet wil drinken.

tot 3 dagen geleden sliep Meric alleen nog maar als je hem de fles in bed even aanbood. dus laten we zeggen dat hij normaal 200cc hoort te drinken hij dan wat laat staan dan leg ik hem op bed en begint dan te huilen. dus bied ik hem de rest van de fles aan. hij neemt een paar slokjes en duwt dan de fles weg en draait zich om met zijn knuffel strak tussen zijn armen en valt dan in slaap. dit doet hij sinds hij in de 8-maanden sprong zit. het gebeurde van de ene op de andere dag.
zo heeft hij een hoop dingen verzonnen om wel in slaap te vallen:S als hij plots wakker wordt in de avond dan bied ik hem wat water in een fles aan en na een paar slokjes slaapt hij gauw weer verder. eerder deed hij dit nooit. hij moest uit dat bed!

dus vraag me af of Dim ook niet zo zijn troost heeft gevonden om in slaap te vallen? of misschien helpt het psychisch? net zoals dat ik vroeger mezelf beter ging voelen pas als mama mij een aai over de bol gaf hihihi dat laat ik haar nog steeds doen als ik ziek ben ik zeg dan altijd dat ze van die magische handen heeft die mijn pijn wegnemen

op zich kan het geen kwaad die tabletjes dus als het zo goed werkt prima toch?

Lilypie First Birthday tickers

@ Selma: ik denk dan ook dat het de sprong is, zoals jij het beschrijft. Hij zit er inderdaad een beetje in, hij is druk bezig met oefenen met staan en zitten, stapjes zetten en toch proberen die kont in de lucht te krijgen als hij op zijn buik ligt, dus misschien wil hij toch nog leren kruipen.

en idd slaapt hij de laatste tijd alleen nog naardat je hem nog een paar slokken drinken op bed aanbied. Hij weigerd daarbij ook nog de groentehap vd lepel, alsof hij vind dat hij al genoeg lepel momenten heeft: pap, fruit en danoontje, koekje uit het handje en brood doet mama in stukjes in zijn mond en zo is ook de enigste manier dat de groente naar binnen kan, met de handen en zonder lepel smeerboel.

@ Mama van Jasper: Het is niet perse dat er iets in zijn mond zit, want de foppe heeft hij altijd in zijn mond als hij gaat slapen en anders heeft hij hem wel in zijn handje en stopt hem erzelf in of hij gaat er lekker op zitten kauwen ^^

De tabletjes smelten meteen weg in de mond, dus ze kunnen zich er absoluut niet in verslikken

Het is ook niet zozeer dat ik me zorgen maakte over de hoeveelheid tabletjes die hij binnenkreeg, weet dat het geen kwaad kan, maar wil ook weer geen kind die afhankelijk denkt te zijn van een tabletje om te slapen

Heel erg fijn dat jullie even wouden meedenken