Chagerijnige baby en daardoor overgeven?

Hoi allemaal,

Wie herkent dit??? Sinds een aantal dagen is mijn meisje NIET vrolijk. Ze eet ook al wat minder sinds afgelopen zaterdag (vooral avondeten) en lijkt niet tevreden te zijn, moet veel huilen, lopen vindt ze niets, spelen ook niet, op schoot zitten ook niet, kortom, madamme weet niet wat ze wil.
Vanmorgen was het echt raak. Ze werd wakker en zodra ik haar begon aan te kleden moest ze huilen. Eigenlijk meer krijsen. Toen zag ze haar bordje pap en strekte haar handjes naar de pap. Ik heb haar pap gegeven, totdat ze ongeveer 3/4 kwart ophad en toen begon ze toch weer te krijsen. (ik had haar bordje even weg gezet omdat ik even wat moest pakken achter mij). Ze ging helemaal over de flos. Ze begon zo hard te huilen dat ze geen adem meer kreeg en opeens ging kokhalzen en ja hoor, daar kwam de pap in dikke stralen naar buiten. Nadat ze weer schoon was heb ik haar op schoot genomen en toen ze weer rustig was reikte ze zelf weer naar het restantpapje. Dit heeft ze opgegeten. Daarna weer huilen, niets is goed. Ze heeft geen koorts ( 36,6 graden) en geen diarree of iets dergelijks. Oja, ze is nu bijna 10 maanden.
Ik wil mijn vrolijke baby terug!!! Herkent iemand dit gedrag en gaat het vanzelf weer over?? Soms is het wel eens vermoeiend als niets goed is! Jammer dat ze nog niet kunnen praten…

het is echt buikgriep tijd nu hoor, ik denk dat het dat is maar ja zeg nooit nooit, ik denk niet dat omdat ze chaggie is dat ze daardoor moet overgeven. ik denk gewoon dat ze last heeft van de voeding in de buik, ga jezelf na, als je buikgriep hebt heb je ok buikpijn, kun je moeilijk dingen verdragen.
zou toch even naar de huisarts gaan.
enne je hoeft niet persee koorts te hebben met buikgriep, kan nog altijd komen natuurlijk maar het begint altijd met spuugen en buikpijn vooral bij een baby.
ik persoonlijk zou dus wel even gaan, maar ik weet niet hoelang dit al bezig is? als het echt net een dag is zou ik even wachten na 3 dagen geen verbetering toch gaan, maar als je echt ongerust bent moet je niet afwachten want daar zit je jezelf alleen mee in de weg en zij voelt dat ook aan.
maar ze is 10 maanden? rond die periode beginnen ook de sprongetjes weer dus dat kan het ook zijn!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik denk ook buikgriep ik zou haar kline beetje eten aanboeden cin77

Ik wou net zeggen klinkt eerder als een sprongetje enne als die kleintjes zich echt goed opfokken en opvreten gaan ze ook spugen hoor. Dat deed ik ook als kind, Ik heb wel een paar keer onder een lauwwarme douche gestaan met kleren en al omdat ik totaal over me toeren ging.

Groetjes,

Michèle

klinkt idd als een sprongetje maar volgens mij is die pas bij bijna elf maanden.
Kleintjes gaan als ze zich erg druk maken snel overgeven hoor. Flink huilen/ krijsen of een heftige hoestbui enne hoppa…

succes en hoop dat ze snel weer de oude is!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bijna 10 maanden? Dan zit ze middenin een sprongetje! (39 weken = 9 maanden. Dus bijna 10 maanden zit in het sprongetje van week 40,5 t/m 46,5).
Dus gouden tip: niks doen! Afwachten!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Feb 2009 14:08:20

ja klopt het sprongetje is voorbij als ze 11 maanden is dat is wat er bedoeld wordt met 11 maanden

Bedankt voor jullie reacties.
Ik hoop dat het inderdaad een sprongetje is.
Vanavond was het weer drama met het avondeten. Vooral met mij want als papa een lepeltje geeft dan pakt ze die soms wel!
Ik denk dat ze me aan het testen is ofzo want ze geeft iedereen kusjes (papa, opa en oma, leidster kdv) en terwijl ze dat doet kijkt ze mij met een schuin oog aan, zo van: zie je dat mama?? Doe maar net alsof ik het niet erg vind maar toch…doet me stiekum een beetje zeer. Ik weet dat ze het zo niet kan bedoelen, ze is tenslotte nog geen 10 maanden en dat ze me waarschijnlijk aan het testen is maar toch… hoop maar dat alles snel weer normaal zal zijn!
Mijn man zegt dat ik me geen zorgen moet maken en dat probeer ik ook niet te doen maar het is wel lekker om af en toe je gevoel hier op dit forum kwijt te kunnen! Groetjes!!

Oh dat kan ik me heel goed voorstellen dat dat pijn doet, maar wat je zegt het is een test en een fase. Gewoon negeren denk ik. Ik zal dat met die kleine muts van mij ook nog wel krijgen.

Groetjes,

Michèle

He Cin, vervelend dat je meisje niet in haar hum is. Ik weet dat het zoontje van mijn vriendin ook weleens opzettelijk ging overgeven, om aandacht te krijgen. Soms doen ze het ook gewoon omdat ze zo over hun toeren zijn, dat ze eigenlijk even ‘gek’ worden en spontaan over gaan geven. Mijn nichtje deed het ook, dan was ze kwaad en stak ze haar vinger in haar keel. Het was een fase en nu doet ze het nooit meer. Ik denk dat ze er even doorheen moet, al is het voor jou vervelend. En zeker als mevrouw ‘vals’ iedereen kusjes geeft en mama niet. Maar een andere keer is papa weer degene die evn niet lief is. Dat is de leeftijd meis en ze zal je snel weer veel kusjes gaan geven hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Thanks voor jullie lieve woorden. Doet me goed!
Alles komt vast snel helemaal goed.

Nog weinig verandering.
Gisteren heeft papa haar eten gegeven en dat ging redelijk goed. Vandaag deed ik het omdat mijn man nog op zijn werk was. Ze begon al nee te schudden bij het zien van het lepeltje…heb er dus wederom niet veel ingekregen.
Wel heb ik vandaag 1 kusje gehad joehoeee!! Jammer dat ze nog zo moeilijk doet met het eten. Op het kdv eet ze overigens wel goed…daar ziet ze de andere kindjes eten en dan wil ze ook! (wanneer ze ons ziet eten doet haar dat niet zoveel). Volgens mij voelt ze aan dat ik het vervelend vind waneer ze niet eet, dus ik probeer er maar geen halszaak van te maken. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor de belangstelling!!

het sprongetje is zo voorbij, nog even volhouden meid, en weet je wat hier het geval is, rico eet dan niet zo zeer minder met het sprongetje maar erna krijgt ie TOCH extra trek en eet dan weer meer.
maarja mocht je na een paar dagen nog zoiets hebben van dit klopt niet gewoon even navragen aan je ha ofzo of als je vertrouwen hebt in het cb gewoon daarvragen.

Ze hebben mij met eten al gewaarschuwd. Morgan eet nu als een bootwerker (weet ook niet waar ze het laat want ze heeft nog geen tanden laat staan holle kiezen) maar rond het eerste jaar kunnen ze ineens het idee krijgen dat ze van lucht ook groot worden. Gewoon negeren en eten doen ze toch wel als ze honger hebben, als ze maar drinken.

Groetjes,

Michèle

ja haha, precies en zo is het, en anders halen ze dat echt wel weer in, en ze hebben ook stiekem wel wat reserves, kijk maar naar die spekbeentjes

Ha ha ha hou maar op daar teert ze nog wel even op hoor

Groetjes,

Michèle

elk spekkie is een hamlap

Ha ha ha nou ze is geen varkentje hoor

Groetjes,

Michèle

rico wel, niet dat hij zo’n erge bollie is (beetje dan) maar omdat ie altijd een verstopt neusje heeft en dus knort haha

Gaat het al beter nu? Het kan ook buikgriep zijn, dit keer is het een heel venijnig soort. Bij mij was het al een week zo aan de gang met Janniek (nu ruim 1 jaar) niet eten en huilen. Martin (3 jaar) wilde eigenlijk ook niet eten, maar at omdat het moest, hij klaagde wel over een zere buik, maar dat doen kinderen wel vaker.
Nu is Janniek snorziek geweest (het kwam er van boven en onder uit) en Martin is het op dit moment. Echt zielig, het zat dus een week te sudderen voordat het er uitkwam.
Hopelijk is het bij jullie meid een sprongetje…

Groetjes,

jantje