Hoi meiden,
Ik kom net terug van het Consternatie Bureau. Ik kan mij niet anders herinneren dan dat ik te horen krijg dat moppie niet genoeg groeit. Wel als baby op de borstvoeding, toen was ze lekker mollig maar daarna niet meer.
Nu is ze 4 cm gegroeid en daarmee weer op haar oude lijntje net onder het midden gekomen dus dat is goed. Maar qua gewicht zit ze nu echt op de ondergrens, ze is 100 gram aangekomen in 4 maanden…nu is ze de afgelopen 2 weken ziek geweest maar of dat nou de reden is? Ze had het nu over ondergewicht, pffff. Ik moet proberen meer eten te geven. Anders misschien kinderarts? Over 6 weken moet ik weer komen wegen.
Wat eet moppie:
's ochtends fles melk (vindt ze lekker dus houden we erin, vonden ze ook prima)
daarna 1 boterham
fruit
s middags 1 boterham
tussendoortje (ontbijkkoek, koekje, rozijnen etc.
avondeten, groente, aardappels/rijst/macaroni, vlees en jus. Ze eet goed. Wel iets minder dan een paar maanden geleden maar het is niet slecht. zeker met een beetje afleiden gaat er nog best wat in.
verder drinkt ze water en krijgt ze wat sap.
Ze is nu 78,5 cm en ze weegt 8820 gram. Een kleintje dus.
Nu geven ze aan dat we echt aan tafel moeten eten. Het is nu zo dat we gezellig ontbijten op de bank en de lunch eet ze op terwijl het op tafel staat. Hier doet ze wel even over. Misschien dat dit gaat helpen, ik ga het proberen. Ik zou pap met suiker kunnen gaan geven maar ja dan eet ze geen boterham meer dus dat maakt nou niet echt een verschil.
Moet ik mij nou zorgen gaan maken? Ze groeit dus wel goed, alleen haar gewicht blijft achter…moet ze meer gaan eten? Wat eten/aten jullie moppies rond deze leeftijd? Misschien meer tussendoortjes? Omdat we nog 2 slaapjes hebben is dat best lastig omdat je dan weer zo dicht op het avondeten komt 's middags waardoor ze weer minder gaat eten van het avondeten.
Iedere keer neem ik mij voor mij niet gek te laten maken en iedere keer lukt dat dan toch weer wel…grrr.
groetjes,
Wendy
Gewijzigd door - moppiesmama op 19 May 2011 19:33:01