CB huisbezoek/Rico terug naar therapeut

We hebben vandaag het huisbezoek van het CB gehad, om even naar Rico’s ontwikkelingen te laten kijken.
Er is ons toch wel een aantal dingen “bijna” duidelijk geworden.
Rico blijft tenen lopen, zijn lichaam is gespannen en zijn mondmotoriek is niet goed qua drinken.
Nu zijn we door middel van te praten erachter gekomen dat dit allemaal hoogstwaarschijnlijk met zijn KISS te maken heeft.
oftewel: teveel spierspanning. waardoor hij dus op zijn tenen loopt en “moeilijk” doet met drinken en eten omdat ook daar de spierspanning waarschijnlijk te heftig is.
Nu heb ik net gebeld naar zijn therapeut die hem destijds behandeld had.
Hij schrok hiervan want dit kwam wel is voor maar niet vaak en wilde hem volgende week donderdag meteen zien, Eigenlijk was er pas over een paar maanden plek maar goed dit heeft even voorrang nodig zei hij.
Ik hoop maar dat het goedkomt!
als dit niet mocht helpen moet Rico waarschijnlijk naar een logopedist.

jeetje meissie dat is ook wat.
opzich wel erg fijn dat er gelijk actie ondernomen word en een logopodist is ook niet zo erg natuurlijk. maar je blijft wel weer lekker bezig zo.
hoop echt voor je dat dit gaat werken en dat hij er aanzienlijk van zal opknappen.
veel sterkte

liefs,
Rinske

tja ik stond hier ook van te kijken ik had dit ook niet verwacht,
Want in die tijd dat rico zo onder zijn voorwaarde wilde knuffelen en zo onrustig was wij dachten dus: toch geen autisme he?
maar nu door dit gesprek kwamen we erachter dat het misschien wel gewoon allemaal door zijn KISS komt.
ze complimenteerde me trouwens nog haha. ze zei: hou altijd in je achterhoofd, ongeacht wat mensen zeggen; jij hebt tot nu toe altijd nog gelijk gehad als het over rico’s gezondheid ging. en dan ook in ALLES, petje af! jullie doen het fantastisch!"
nou echt dat voelde goeeeed!

ja ik weet idd nog dat je het daar over had. wel fijn te weten dat het dat dus niet is.
enne dat zijn de woorden die je moet onthouden. hoe moeilijk het ook af en toe geweest is JE DOET HET SUPER!! een echte topmama

maar kan de therapeut dit wel weer verhelpen dan? of weet je dat volgende week pas?

liefs,
Rinske

Oke, wat goed dat het Cb langs kwam en helemaal super dat je de erkenning krijgt die je verdient!

Snap dat je niet zit te wachten op therapie voor Rico, maar wat je zegt: je dacht aan autisme natuurlijk, dan kun je beter iets met de spierspanning hebben wat opgelost kan worden.

Hopen dat het bezoek aan de therapeut gaat helpen!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Wat toevallig dat ik je net gemaild had

Is natuurlijk niet leuk, maar waarschijnlijk wel te verhelpen, dat is fijn!!!
en veel beter dan autisme

Ik hoop dat het iets kleins is waar Rico snel vanaf is!

hahaha, nu moet ik even HEEL hard lachen

@Suszje: ik had geen moment in de gaten dat jij … was!!! ik denk: huh jij hebt mij niet gemailt! kijk ik naar je banners, oooooooh natuuurlijk! hahaha
hoezo is ie veranderd?

@iedereen: het is nog niet zeker dat het spierspanning is,
we weten dus nog helemaal niet of het wel/niet autisme is…
maar omdat de woorden “spierspanning/KISS” vielen dachten wij: ooh ja dat kan het natuurlijk ook gewoon zijn!
snapje? dus dat moeten we even na laten kijken in hoeverre het aan iets lichamelijks ligt.

Gewijzigd door - MamavanRico op 23 Nov 2010 13:59:16

Haha ok.
Ik heb mijn profiel laten verwijderen omdat ik de laatste tijd behoorlijk wat gevoelige info, met name over de oudste op ikkeben gezet had.
Leerlingen van mijn man hebben mijn naam weten te achterhalen, en die pubers zijn echt gek leuke jonge leraar… willen ze ALLES van weten! Heb er dus weinig zin in dat deze informatie de hele school doorgaat daar.

Én ik bedacht me dat als hij later zelf zijn naam ofzo gaat googelen, is het natuurlijk heel naar als je allemaal vervelende dingen over jezelf als kind leest die je moeder heeft geschreven

Dus vandaar, we gaan verder zonder namen, en ik wil ook niet al te veel privé dingen hierop zetten. Als ik denk dat mijn info belangrijk is voor iemand mail ik dat liever persoonlijk.

Maar eh even terug naar jouw berichtje
Ok, das waar, er is er nog niks zeker. Maar als dit een logische verklaring zou kunnen zijn is dat heel fijn. Zeker ook ivm zijn spierspanning.
Autisten zijn vaak motorisch wel onhandig, maar volgens mij heeft dat verder niks met tenen lopen of moeilijk kunnen drinken te maken.
Dus vandaar , ga er voorlopig maar gewoon vanuit dat het iets is dat te behandelen is. Denk dat dat meer rust geeft.
En mocht het niet overgaan kun je autisme natuurlijk altijd in je achterhoofd houden, dan ben je er iig nog vroeg bij.

@Suzsje: haha en jij had mij dus ook zo’n geweldig advies gegeven qua rico’s eten hahaa ik denk wie is die meid toch! helpt me zo goed ik ken dr niet?
top wijf dat je bent!
ik heb mijn bericht met jou naam er net in aangepast. leek me wel zo slim
lastig lijkt me dat de reden die jij omschreef!
Idd… we zien het wel, ik laat donderdag weten hoe het gegaan is, laten we hopen dat het allemaal meevalt en dat het snel te verhelpen is toch?

ik had wel een berichtje geplaatst dat het veranderd was. Maar dat heb je denk ik gemist dan.
Maar m’n tickers zien er idd het zelfde uit. Dus ik dacht dat de meeste het ook zo wel in de gaten zouden hebben. Haha.

oke, maar dan kunnen mensen toch zien die ikkeben lezen van: oh dat is ze?

nee dat kunnen ze niet omdat alles van haar oude account verwijderd is

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hmm ja als er echt heel goed speurwerk verricht wordt ben ik natuurlijk vast wel te achterhalen.
Maar als het goed is niet met even simpel googelen. En dat is het belangrijkste. Mijn gezinnetje is ook geen staatsgeheim ofzo

Wat fijn dat jullie gezegd is dat jullie het zo goed doen! En laten we hopen dat Rico’s “probleempjes” snel opgelost kunnen worden en dat het niets met autisme te maken heeft.

Groetjes,
M

@Suzsje en kimmetje: ja ik dacht door de banners, ik bedoel als mensen bekend zijn met de ikkeben site en het volgen… ik bedoel ik zag toch ook aan de banner dat jij het was? dat bedoelde ik meer ik dacht dat jij bedoelde dat die mensen deze site lazen snapje

@Mriek: Ja het zou wel zuur zijn als die KISS al die tijd nog niet over was en dus nog in zijn nek/heupen zit en dat hij daarom die spierspanning heeft.
het rotte is dat het me nooit zo was opgevallen. ofja ik linkte het niet aan Kiss, ik dacht gewoon; hij doet nu eenmaal zo… en aangezien de kans 1 op 3 was dat hij autisme zou ontwikkelen dachten we: we wachten het af en kijken wel hoe het gaat… maar aangezien hij de laatste tijd vaker kwam knuffelen dachten we helemaal niet meer aan autisme tot ze van het cb opperde dat het 3 dingen konden zijn…autisme, kiss, of hij vind het gewoon leuk om op zijn tenen te lopen, gek te doen met een drinkbeker en onder zijn voorwaarde te knuffelen.
we hopen het laatste

Ik hoop met je mee

Groetjes,
M

@Mriek: het maffe is dat Rico vaak iets heeft(gehad)
Ik snap gewoon niet hoe dat komt, oke wat nu is speelt (als dat het is) waarschijnlijk al vanaf zijn geboorte. tenmisnte dat zeiden ze van het CB…en ik denk nu ik er zo overnadenkt dat dat best eens zo zou kunnen zijn.
Maar toch… hij is veel ziek geweest, en na de operatie was dat gelukkig opgelost,
zijn huid reageerd fel op dingen, en door de bevalling heeft ie dan die KISS gekregen… af en toe vraag ik me af of ik iets verkeerds doe… dat sprak ik ook uit tegen het cb. Ze zei ook tegen me dat ik het mezelf niet moet aantrekken, dat het ene kind dat nu eenmaal heeft en de ander weer niet. de een is vaak ziek, de ander valt vaker, Rico is nog nooit echt hard gevallen.
1 keer toen ie net kon lopen had hij een beetje bloed aan zijn lip.
maar goed haar punt was meer dat het ene kind altijd ongelukjes heeft en het andere kind vaker ziek is, alsof het eerlijk verdeelt wordt
ohja en dan heb je nog de groep kindjes die nooit wat hebben
maargoed… door dat gesprek voelde ik me wel iets beter maar toch vind ik het niet leuk.

Hoi hoi,

ik hoop met je mee dat het óf Kiss is óf dat hij gewoon gek doet. Mijn zus heeft een zoontje met zwaar autisme en dat is echt niet gemakkelijk. Wel fijn dat je bij de therapeut zo snel langs kan komen! Ik zie bij Lisa soms ook nog wel eens trekjes wat door de Kiss komt. Zo kan ze wel met de beentjes los van elkaar kruipen (zag het vorige week bij mijn schoonpa toen ze onder de tafel door kroop), maar ze doet het vrijwel nooit! Ze maakt nog steeds van die rare aapjes-kruipjes zeg maar… Ik hoop voor je dat er (snel) iets aan gedaan kan worden!!

Grtz Von

Wat ontzettend fijn dat ze van het CB langs zijn geweest. Zo zie je maar dat het bezoek toch goed is geweest. Wel heel vervelend dat het waarschijnlijk met zijn KISS te maken heeft. Maar goed dit verklaart wel weer een aantal dingen van Rico. Ik hoop dat de therapie gaat helpen.

Groetjes,
Sandra