Cb bureau geweest

Thoby is dus 16 maanden en zegt nog niks.

Hmmmmmmmmmmmmm…zei die vrouw op het cb.
Ik kon alleen maar lachen! haha.
Ik zei, ik maak me echt geen zorgen hoor hij is slim genoeg en weet ontzettend veel dingen aan te wijzen en na te doen.
En denk dat elke kind dit soort dingen op zijn eigen tempo doet.

Dat klopt zei ze maar hij zou toch wel min 3 woordjes moeten kunnen zeggen op dit moment. Normaal gesproken zou ik je nu door moeten sturen naar de kinderarts!

NOU JA ZEG!!! Kinderarts???

Er is echt niks mis met Thoby!

Ik heb maar lief gelachen en gezegd dat ik daar graag nog even vanaf wil zien.

Daarna kreeg hij nog een prikje. Zielig hoor. We konden hem samen niet vast houden zo sterk was hij dus moest er een extra zuster bij komen.
Zo’n sterke had ze nog niet eerder mee gemaakt zei ze.
Hihi mijn kleine hulk!

Zo, moest ik even kwijt.

Groetjes
Margot

hel goed dat je ven lief gelachen hebt Als hij met 2 jar nog niets zegt wordt het een ander verhaal.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Zo is dat!

Groetjes
Margot

Ja, rustig aan zeg! Volgens mij is het helemaal niet raar voor kinderen om met 16 maanden nog niet te praten. kan ineens heel snel gaan.

Ik vind het werkelijk waar ONZIN om hier een kinderarts bij te halen. Ze praten je nog een complex aan. Goed gereageerd, petje af!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Precies dat vind ik dus ook!
Ik ‘hoor’ van wel meer kindjes rond deze leeftijd die nog niks zeggen.

'k moest me wel echt inhouden hoor!

Tis maar goed dat ik pasgeleden hier nog een topic heb geopend waarin ik vroeg hoe ver andere kindjes al zijn met praten.
Anders had ik me misschien wel echte zorgen gemaakt na dit gesprek met het cb.

Ik snap best dat er gemiddelde zijn hoor. En dat Thoby nu buiten dat gemiddelde valt maar kinderarts?? pfff! Geef die jongen wat tijd!

Toch blijft zo’n gesprek bij je hangen (net zo’n beetje als bij jou pasgeleden Rainbow)…alsof het cb vind dat mijn kindje niet snel genoeg is en dus niet slim genoeg is. Terwijl hij juist heel veel dingen doet waarbij hij ontzettend voorloopt…telt dat dan niet mee voor hun?

Ach ja… We gaan maar even lekker in de tuin spelen, bal over trappen en de plantjes water geven (wat hij WEL al heel goed kan) haha!

Groetjes
Margot

wat een onzin zeg!
geeft helemaal niet
zegt hij verder ook geen mama of papa trouwens?

Hier werd gezegt: zolang papa en mama weten wat het kind bedoeld met hun eigen taaltje… dan maken zij zich nog geen zorgen tot hun 3e jaar. als ze dan nog niks zeggen DAN pas worden kindjes doorgestuurd.
maar niet naar een kinderarts maar naar een logopediste in de eerste instantie.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Goed ik vind het wel prima dat ze het in de gaten houden. Maar om nou gelijk de conclusie te trekken dat het mis is en er een kinderarts bij gehaald moet worden… ONZIN.
Nick wou ook niet op commando de blokjes stapelen. Hij deed ze weer in het bakje… Ze keek toen zo afkeurend. Dus ik kon het niet nalaten om te zeggen dat hij wel de deksel van de pot appelmoes kan open en dichtdraaien… Er kon alleen oh ja, vanaf.

Wil alleen maar zeggen dat Thoby vast al een heleboel WEL kan en dat zijn aandacht niet op het praten gericht is geweest. Dat komt binnenkort wel

Groetjes Bianca

Goed gereageerd, top!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Inge,

Nee hij zegt ook geen papa of mama.
Hij noemt alles (inclusief mij) ‘die’ maar dat telt niet als een woordje geloof ik
Als er een auto voorbij ons huiskamer raam rijd begint hij helemaal wild DIE! DIE! DIE! te schreeuwen! En dan ik er meteen achteraan. Autooooooo.
Ik hoop dan steeds dat hij zich omdraait naar me en zegt, ohja mam inderdaad, tis een auto! whaha!

@Benick,
Klopt! Thoby is echt super goed in een boel andere dingen.
Dus inderdaad precies wat jij zegt…Hij is nu gewoon nog even te druk met andere dingen, dat praten komt wel.
Maar dat ze zich bij het cb zo vastpinnen op een paar maanden vind ik wel echt BELACHELIJK.

@Mriek,

Thx! Ik ben ook blij dat ik op dat moment mijn hoofd koel heb weten te houden.

Groetjes
Margot

Inderdaad Margot, bij mij bleef dat gesprek toen ook hangen. Ik vind het zwaar overdreven dat het cb met dat voorstel van een KINDERARTS kwam. Waar slaat dat op! Eva gaat nu pas wat meer woordjes zeggen, maar bij ons was het ook lang papa, mama en dada. Goed dat je het hoofd koel hebt gehouden! Er is niks mis met Thoby en 16 maanden…pfff…dat is toch niet abnormaal laat? Alsof ze dan hele volzinnen kunnen produceren! Het ene kindje praat met 16 maanden wel al best veel, Thoby toevallig niet. Maar dat komt echt wel. Wat ik al zei, Eef gaat nu steeds meer praten. Ik maak me ook niet (meer) druk hoor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker