Vanmiddag moest Bo weer naar het bureau. HIj is 98 cm en 16,6 kilo met luier en ondergoed. Het gemiddelde gewicht voor zijn lengte is 15,6 kg dus hij is een kilo zwaarder. De arts gaf aan dat hij er absoluut niet dik uitzag, maar dat het wel beter was om wat meer thee en water te geven (gaf eigenlijk altijd ranja ofzo) Dus dan gaan we dat maar doen.
Het viel idd op dat hij behoorlijk kwijlt, en dat hefet (mits het geen kno probleem is, wat bij bo waarschijnlijk niet zo is) voornamelijk te maken met het verkeerde gebruik van de mondspieren. We hebben dus een papier met oefeningen mee gekregen om daar mee te oefenen.
Voor de rest zag hij er prima uit, oogjes goed, tandjes goed, longen en hart goed, eigenlijk alles lichamelijk was goed. Alle oefeningetjes die hij moest doen deed hij ook goed, zelfs beter dan eigenlijk moest. Bv bij de vormendoos, in principe hoefde hij op zijn leeftijd alleen nog maar de cirkel er door te kunnen doen, maar hij kan alle figuurtjes er al doorheen doen. Zelfde geld voor de puzzel, daar in loopt hij voor en ook qua praten en figuren herkennen. Elke figuur die ze aanwees kon hij benoemen, of als ze vroeg waar bijvoorbeeld het huisje stond, wees hij dat keurig aan. Vond het wel woorden die hij al lang kende, hij kent allang het plaatje en het woord erbij, maar goed, ze zullen die testjes natuurlijk ook weer niet te moeilijk maken! Hij Bouwde een hele hoge toren, wat ook moest, en schopte de bal netjes weg. alleen dat laatste vid hij niet leuk om te doen, en ze wilde liever dat hij dit met twee beentjes deed, maar das niet gelukt!
Kortom, hij is weer helemaal goed gekeurd, op die ene kg na dan!! ik heb op internet gekeken naar de BMI van kinderen, en bij elke rekenmachine kwam ik op hetzelfde uit en dat zijn BMI gewoon goed is. Snap dus even niet waarom ze dan zeggen dat hij een kg te zwaar is, maar goed, maakt niet uit!
Gisteren wist ik pas dat ik vandaag een afspraak had ( telefonisch doorgekregen, lekker op tijd) en daardoor lag zijn dossier niet klaar en had ze zich niet voorbereid. Ze kon ook niet zo snel zijn dossier vinden, wat ik op zich wel raar vond, want dat ligt daar toch gewoon standaard? of ligt dat ergens anders, en is het alleen daar wanneer ze een afspraak hebben? nou ja , maakt ook niet uit, het ging zo ook prima!!
liefs woezel
<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>
Gewijzigd door - woezel op 28 Apr 2011 15:05:00