Cb bezoek!

Vanmiddag moest Bo weer naar het bureau. HIj is 98 cm en 16,6 kilo met luier en ondergoed. Het gemiddelde gewicht voor zijn lengte is 15,6 kg dus hij is een kilo zwaarder. De arts gaf aan dat hij er absoluut niet dik uitzag, maar dat het wel beter was om wat meer thee en water te geven (gaf eigenlijk altijd ranja ofzo) Dus dan gaan we dat maar doen.
Het viel idd op dat hij behoorlijk kwijlt, en dat hefet (mits het geen kno probleem is, wat bij bo waarschijnlijk niet zo is) voornamelijk te maken met het verkeerde gebruik van de mondspieren. We hebben dus een papier met oefeningen mee gekregen om daar mee te oefenen.
Voor de rest zag hij er prima uit, oogjes goed, tandjes goed, longen en hart goed, eigenlijk alles lichamelijk was goed. Alle oefeningetjes die hij moest doen deed hij ook goed, zelfs beter dan eigenlijk moest. Bv bij de vormendoos, in principe hoefde hij op zijn leeftijd alleen nog maar de cirkel er door te kunnen doen, maar hij kan alle figuurtjes er al doorheen doen. Zelfde geld voor de puzzel, daar in loopt hij voor en ook qua praten en figuren herkennen. Elke figuur die ze aanwees kon hij benoemen, of als ze vroeg waar bijvoorbeeld het huisje stond, wees hij dat keurig aan. Vond het wel woorden die hij al lang kende, hij kent allang het plaatje en het woord erbij, maar goed, ze zullen die testjes natuurlijk ook weer niet te moeilijk maken! Hij Bouwde een hele hoge toren, wat ook moest, en schopte de bal netjes weg. alleen dat laatste vid hij niet leuk om te doen, en ze wilde liever dat hij dit met twee beentjes deed, maar das niet gelukt!

Kortom, hij is weer helemaal goed gekeurd, op die ene kg na dan!! ik heb op internet gekeken naar de BMI van kinderen, en bij elke rekenmachine kwam ik op hetzelfde uit en dat zijn BMI gewoon goed is. Snap dus even niet waarom ze dan zeggen dat hij een kg te zwaar is, maar goed, maakt niet uit!
Gisteren wist ik pas dat ik vandaag een afspraak had ( telefonisch doorgekregen, lekker op tijd) en daardoor lag zijn dossier niet klaar en had ze zich niet voorbereid. Ze kon ook niet zo snel zijn dossier vinden, wat ik op zich wel raar vond, want dat ligt daar toch gewoon standaard? of ligt dat ergens anders, en is het alleen daar wanneer ze een afspraak hebben? nou ja , maakt ook niet uit, het ging zo ook prima!!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/vcO7p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 28 Apr 2011 15:05:00

He goed zeg, ik moet geloof ik weer als morgan 3 is. Dus we hebben nog even. Enne dat met twee benen een bal wegschoppen… hallo we zijn niet allemaal een ruijf of van basten he (al weet ik niet eens of een van die twee tweebenig was/ is) morgan is het trouwens wel, maar ja pappa is ook een tweebenig voetballer geweest.

Enne die kilo… daar groeit ie wel weer in hoor.

Groetjes,

Michèle

Top! En die kilo…tja…ze zijn er natuurlijk vanuit preventief oogpunt ontzettend op gespitst, op overgewicht bij kinderen en natuurlijk is bewustwording hartstikke nuttig en goed…maar ik zou me er niet te druk om maken. Doe je volgens mij ook niet. Goed van die vormenstoof! Op naar de volgende keuring!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Goed hoor van Bo! Heel knap
En ik zou me inderdaad ook niet al te druk maken over die ene kilo… Wat is 1 kilo nou Hij loopt toch ook nog niet zo heel erg lang en pas als ze gaan lopen en uiteindelijk rennen gaat het veel minder hard met het gewicht. Dus ik denk dat het nog wel komt bij Bo
En trouwens weet je wat ook een goed alternatief is voor ranja of ander zoet drinken? Roosvicee 50/50. Geen idee of je het wel eens in huis hebt, maar dit drinken zitten alleen natuurlijke suikers in. Geen toegevoegde suikers maar ook geen toegevoegde zoetstoffen. Je kan ook proeven dat het veel minder zoet is dan normaal drinken maar wij vinden het heerlijk Vooral met dit hele warme weer is dit drinken juist heerlijk fris en Sylvie is er ook gek op
Misschien het proberen waard?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

och nee, om die ene kg maak ik me niet druk. Hij is ook groot en grof gebouwd, dus het kan ook daar aan liggen. daarnaast hoor ik wel eens dat kinderen bv eerst in gewicht aankomen, en dan opeens in de lengte gaan groeien, zodat het uiteindelijk klopt met elkaar, maar als je tussentijds gaat wegen en meten, dat het dan wat rare verhoudingen heeft. Ach, komt wel goed, maar ze had wel een punt dat hij niet de hele dag door ranja hoeft te drinken. 2 bekers is meer dan voldoende, en hoeveel heid vocht op een dag was 600/750 cc meer dan voldoende, en Bo drinkt wel wat meer dan dat(rond een liter). maar als ik water aanbied drinkt hij minder (want dat wil hij weer niet) en tot op nu dacht ik dat hij het nodig had omdat die 750 cc minimaal was (dacht ik), maar dat blijkt dus niet zo te zijn!! Lekker slim bezig he!! Ook gaf ze aan dat hij dan ook wat beter zou gaan eten, omdat er nu vocht zit waar eten hoort te zitten. Heeft ze ook wel weer een punt. ach ja, zo is er altijd wat, en hij doet het gewoon helemaal super!! Wat worden ze toch snel groot he!

liefs woezel

Toch wel vreemd dat twee cb’s van dezelfde organisatie andere regels hanteren… Want volgens mij zitten jullie ook bij Yunio?! Merel was 95 cm en 16,5 kg bij 2,5 jaar. Ook boven de gemiddelde curves dus. Er is helemaal niets van gezegd, ook niet naar haar voeding gevraagd of zo. Als ze er bij Bo al opmerkingen over maken dan zouden ze dat bij Merel helemaal moeten doen lijkt me. Aangezien zij kleiner is…

Groetjes Natasja

Klopt, wij zitten ook bij Yunio, maar het ligt ervolgens mij meer aan , aan wie je hebt tijdens het consult. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat als ik mijn wijkverpleegkundige had gehad, zij hier niets over heeft gezegd, maar deze arts is nieuw, en zal wel zo haar eigen ideeen er op na houden. Wat je zelf zegt, Merel was ietsje kleiner en ongeveer net zo zwaar, en daar hebben ze niks van gezegd. ach weet je wat het is, zolang je in zijn algemeenheid goed op de voeding let, dat ze gezond eten, en af en toe wat lekkers, dan is er niks aan de hand, ook al zijn ze dan misschien zwaarder dan gemiddeld. Dat gaat er vanzelf wel af, of niet, afhankelijk van de bouw. Maak me er niet druk om, maar vind het gewoon vervelend , Bo is niet dik, je kunt zijn ribbetjes gewoon tellen als hij staat, aan de voorkant en bij zijn rug, dus ik vind hem zeker weten niet te dik, maar goed, zal wel gewoon uit voorzorg zijn, idd beter voorkomen dan genezen!

liefs woezel