Ik was altijd wel tevreden over het CB en had er nooit moeite mee. Maar nu geef ik velen van jullie (!) toch wel gelijk: ik vind dat ze inderdaad meestal wel wat te zeuren te hebben!
Max moest er vandaag heen. Hij was 86,5 cm en 11,9 kilo. Lang en keurig op gewicht (eerder weinig dan veel). Dat was dus prima. Maar ze vond dat hij geen blokjes kon bouwen. Terwijl hij gewoon geen zin had en ze gewoon weg smeet! Hij kan dat zeker wel! Dat was aantekening 1. Ze vond dat Eva slecht speelgoed kon delen en was bang dat Max misschien te weinig ruimte kreeg om te spelen. Terwijl hij volop kan spelen en het volgens mij niet raar is dat een kind van 3 speelgoed liever zelf houdt! Aantekening 2. Zijn benen waren stijfjes, al was het niet erg dat hij nog niet loopt. Maar zijn spraak was ook niet top…hij brabbelt wat en zegt soms mama, ja en die…verder niks. Ik maak me niet druk, Eva deed dat ook niet, maar praat nu als de beste! Aantekening 3. Ik zei dat hij weleens sloeg uitfrustatratie en dat ik dan vroeg waarom hij dan boos is. Zegt ze: dat snapt hij natuurlijk niet, hij kan niet antwoorden! Ik: ik snap ook wel dat hij niet met een volzin antwoordt! Irritant! Ik vond haar toch betweterig! En dan die blokjes…dat kan hij niet…het kind bouwt volop. Blijkbaar mag een kind nooit een keer ergens geen zin in hebben?
Ik leg het allemaal lekker naast me neer. Kan mij het schelen dat hij niet met een woord kan aangeven wat hij wil? Als hij HUH tegen mij zegt en naar een koekje wijst, snap ik mijn ventje echt wel! Ze willen het in de gaten houden omdat hij het misschien niet goed hoort? Hij is immers vaak verkouden? Prima, ik kom wel terug over 3 maanden, maar als ik zeg: Max, koekje? kruipt hij als een gek naar de koeklade, dus aan zijn spitsoortjes mankeert niks!
Maar ja…ik snap jullie nu dus wel. Korreltje zout en soms een kilootje!
Groetjes Rainbow