Cas op controle geweest in zh;

Gisteren zijn we met Cas voor controle naar de kinderarts (in opleiding) geweest. We hebben een lang gesprek gehad met hem, hij nam echt de tijd voor ons.

Wij hebben ons verhaal kunnen doen en hij heeft Cas onderzocht. Cas vond het allemaal best, ja hij is het onderhand wel gewend zo’n stethoscoop op zijn borst en rug. Cas zijn longen waren verder helemaal schoon, alleen zijn oortjes zagen wat rood. Zijn keeltje zag er ook rustig uit.

De kinderarts (in opleiding) vond wel dat Cas te veel medicijnen kreeg, Ventolin (luchtwegverwijder) geven ze liever niet te lang en de Becotide (ontstekingsremmer) heeft Cas in de laagste dosering en dat geven ze liever gelijk in de hoogste dosering. Dus de medicatie is veranderd; Becotide en Ventolin stop en beginnen met 2 maal daags 1 inhalatie Flixotide (ontstekingsremmer) in de hoogste dosering.

Verder hebben we het gehad over wat Cas nu precies heeft en er zijn 3 opties;

• een flinke allergie voor weten wij veel wat,
  • beginnende astma, kan pas met 4 jaar met zekerheid worden gezegd of
  • een uit de hand gelopen virusinfectie.

Dat laastste denken wij zelf dus niet omdat Cas al vanaf zijn geboorte verkouden is, dus ik denk zelf de eerste optie. Want bij astma is ook vaak eczeem en dat heeft Cas totaal niet.

Wat te doen;

• 6 weken die flixotide gebruiken 2 maal per dag,
  • werkt het over 6 weken wel dan doorgaan,
  • werkt het over 6 weken niet dan stoppen en verder kijken, eventueel dan een uitgebreid allergieonderzoek,
  • de neusverkoudheden even aankijken de komende 6 weken en daarna eventueel een andere neusspray in plaats van een zoutoplossing.

Cas is ook nog gemeten en gewogen; 79.5 cm lang en hij weegt met kleren aan 11.4 kilo. Gewicht is goed, lengte iets minder.

28 juli hebben we de volgende afspraak.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

ps. En Dennis moet verplicht stoppen met roken van de kinderarts.
Dus dat gaat een hele opgave worden, maar met wel een flinke stok achter de deur.
Dennis rookt altijd buiten maar zelfs dat heeft geen zin want het blijft altijd aan je kleren hangen de rooklucht.
Maar ja omdat de patiënten op zijn werk flink roken moet hij als hij thuiskomt gelijk zijn kleren uitdoen en schone aandoen!

Volgend weekend gaat hij met vrienden een weekend weg en daarna stopt hij met roken.

jeetje het kan dus 3 optie zijn,ben benieuwd na die 6 weken

die medicijnen heeft dylan ook gehad voor zijn astma,maar die had extreem exzeem erbij toen die zat helemaal onder in gezicht armen en knieholtes

nou en dennis kom op he je kan he ook al zal het moeilijk zijn,maar als je er 100% achter staat en je weet dat het voor je kind het beste is moet het lukken

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Eigenlijk is het nu dus een beetje afwachten toch?
Wel fijn zeg, dat jullie zo uitgebreid jullie verhaal konden doen, dat hij echt de tijd nam voor jullie (je hebt ook van die artsen die altijd “haast” hebben en dan vergeet je vaak de helft etc.)
Dennis: het is natuurlijk voor een heel goed doel maar ik kan me voorstellen dat het erg moeilijk is hoor! Sterkte!!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Oh wat fijn zo’n uitgebreid gesprek!!
Diezelfde medicijnen had ik ook altijd voor m’n astma, ventolin Becotide enz.

Dennis, heel veel sterkte met stoppen, het zal heel moeilijk zijn, maar gaat vast lukken, en het is uiteindelijk voor jezelf ook het beste!

Groetjes Nathalie & Co

Tjonge zeg. Wie weet komen jullie er nu eindelijk achter wat Cas heeft. Ik hoop dat er duidelijkheid komt. Wel erg fijn he als ze de tijd voor je nemen. Zeker omdat dit al Cas zijn hele leven speelt. En Dennis… ZET HEM OP! Het zal niet makkelijk zijn, maar voor Cas moet het toch lukken! Veel succes ermee!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Veel succes met Cas.

Ik heb je een mailtje gestuurd. Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Klint goed, ik heb je net een mailtje teruggestuurd.

Da’s dus 6 weken afwachten, hopelijk komt er wat meer duidelijkheid.
Succes voor Dennis met stoppen met roken!