Cas was de hele dag al aan het hoesten, hij voelde warm maar geen koorts. Om 4 uur lag hij bij me op de bank en ik voelde dat zijn ademhaling niet klopte, heb in een reflex de telefoon gepakt om de dokter te bellen.
We moesten gelijk langskomen. Eerst heeft de HAIO (HuisArts In Opleiding) gekeken en geluisterd. Toen werd onze eigen dokter erbij gehaald. Op verdenking van een longonsteking of astma moest ik met Cas naar de eerste hulp van het ziekenhuis.
Lisa snel bij mijn schoonouders gebracht, was zo blij dat ze thuis waren. Dennis had avonddienst dus ik was alleen thuis.
Met Cas naar de eerste hulp en daar waren we na een 3 kwartier aan de beurt. Ondertussen waren mijn ouders in het ziekenhuis gearriveerd zodat ik niet alleen hoefde te zitten met Cas.
In een apart kamertje werd Cas weer onderzocht door een arst-assistent. Hij vond wel dat Cas zijn longen niet goed klonken maar echt ziek vind hij 'm niet
. De kinderarts werd erbij gehaald en die heeft ook weer geluisterd en gekeken, er zij heeft een foto aangevraagd.
Dus met Cas op de foto! Hij was imiddels al een keer op schoot in slaap gevallen. Maar hij heeft zich zeer granig gehouden. Hij heeft geen 1 keer gehuild, hij liet het allemaal over zich heen komen. Op de foto was dus te zien dat zijn rechter long behoorlijk vies is. Hij heeft nu een extra zware kuur gekregen.
We waren om 9 uur eindelijk thuis. Mijn schoonouders waren al bij ons thuis en Lisa zat in bad. Dus hup kinders naar bed gebracht en zelf nog wat gegeten. Was een lange avond.
Maar!!! Iedereen heeft heel de nacht geslapen (behalve Dennis geloof ik want die heeft nu na zijn avonddienst een dagdienst en dan slaapt hij nooit zo goed).
Het wordt inderdaad tijd dat de zon gaat schijnen, letterlijk en figuurlijk!!!
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)