Carlin naar Schoolarts

Carlin moest vanmorgen voor het eerst naar de schoolarts. Dacht even 10 minuutjes, maar wat een lang onderzoek. Wegen en meten, ogen en oren testen, tekening maken, lopen. Na een half uur waren we klaar.
Het gaat goed met hem. Hij is nu 5 jaar en 4 maanden, weegt 20 kilo en is 116 cm lang. Lekker gemiddeld. Mijn man is 1.80 en ik 1.56 dus toch lekker om een kind te hebben dat gemiddeld is. Ik zat altijd ver beneden het laagste zelfs. Zo zie je maar.

Carlin is anders heel druk, zit nooit stil, maar nu was hij heel stil en serieus. Er kon geen lachje af en hij zei alleen het hoognodige. Sinds hij in Florida is geboren en dus altijd daar onderzoeken heeft gehad, vond ik het wel leuk om te zien dat hij ook echt begreep wat er van hem verwacht werd. Moest alleen steeds voor mijn man vertalen

Toch wel lekker om te weten dat alles goed is met hem. Met de grote verhuizing hier naar toe en de temperatuurs verandering.

Moest dit even vertellen. Trotse mama en papa.

Marty

Ik heb altijd nederlands gesproken tegen de kinderen, maar ze spraken altijd in het engels terug. Nu spreken ze tegen mij nederlands en tegen hun vader engels.

Maar vraag me soms toch af of ze het wel allemaal kunnen volgen.

Marty

Lijkt me best moeilijk, tweetalig.
Fijn dat alles goed was bij de schoolarts.

Maare, wat ik me dan afvraag, doen ze dat hier heel anders dan in amerika of lijkt het wel heel erg op elkaar.
En hoe zit het met het gemiddelde, ligt dat in amerika hoger of lager dan hier? Of is dat misschien wel ongeveer gelijk?

Groetjes Miriam

In Amerika gingen de kinderen vanaf hun geboorte naar een kinderarts en daar werden ze ieder jaar rond hun verjaardag opgeroepen voor controle. Het gemiddelde ligt daar iets lager. Mensen zijn over het algemeen iets langer hier (mij uitgezonderd ).

Gisteravond kwam het grote woord er wel uit waarom hij zo stil was geweest. Hij was toch een beetje bang. Wat lief, he?
Toch nog mama’s kleine jochie. Ik mag hem bij school niet meer kussen, maar thuis mag hij nog graag bij me op schoot zitten en lekker knuffelen.

Marty

Geniet daar maar van, dat kan ook zo maar in een keer afgelopen zijn

Groetjes Miriam

Ben ik ff blij met mijn zoon! Kunnen we voorlopig nog ff lekker door knuffelen.
Gelukkig maar