Cadeautjes tijdens je kraamtijd

Hoi allemaal,

Ik heb misschien een rare vraag maar wie heeft er nog leuke tips of ideeen voor kraamcadeau’s. Mensen vragen aan ons wat we graag willen hebben, voor onze zoon Sem, maar ik vind het erg moeilijk.

Groetjes,

Kim

Hoi Kim,

Wij vroegen altijd dingen als Duplo, Lego, voorleesboekjes.

En verder cadeaubonnen van bijvoorbeeld de Hennes&Maurits of van een leuke houten-speelgoedwinkel hier in de stad.

Het is helemaal niet erg om cadeaubonnen te vragen als je nu echt niet weet wat je moet vragen. Onze ervaring is dat mensen dat echt niet erg vinden om te geven.

En nog een handige tip: geef in elk geval ook aan wat je per se niet wilt hebben.

Wij wilden bijvoorbeeld liever geen knuffelbeesten krijgen omdat we die vooral bij de oudste al gekregen hadden en er wordt hier helemaal niet mee gespeeld. Dus dan is het zo zonde als mensen met knuffelbeesten komen. Ziet er allemaal heel schattig uit, maar van dat geld hadden wij liever een voorleesboekje of een leuk truitje.

Voor jou in dit geval niet van toepassing, maar als mensen kleertjes wilden geven dan zeiden we erbij dat we geen roze wilden. We hadden al het een en ander aan roze en op een gegeven moment draagt die kleine mop alleen nog maar roze omdat het zo leuk cadeau geven is op kraamvisite.

Groetekes, Sje

hier heb ik ook veel roze gekregen bij de eerste en dat komt heel goed uit!! haha het is en blijft een echte meid.
vraag vooral om bonnen idd. luiertaarten zijn leuk maar als je een beetje grote beeb hebt dan heb je niets aan een taart die gemaakt is in maatje inimini
Wat altijd goed was bij ons was speelgoed voor net wat oudere kindjes etc.doortje dartel en wat ik het leukste kraamkado ooit vond was een schommel (dus dat ding wat aan die touwen hangt)

groetjes Kim, mama van

en

bonnen,speelgoed

vond het ook altijd moeilijk hoor als ze het me vroegen zij altijd kijk maar vind alles wel goed

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

Ik heb bij beide lieverdjes een prachtig speciaal gebonden dagboek gekregen, nu hoeft het niet meteen dan speciaal gebonden te worden of zo, maar een dagboek is wel erg leuk.

O ja, en fotoboeken of plakboeken heb je de komende tijd ook hard nodig.

je kunt een ‘baby shower’ geven. een avond (voor of na de bevalling) geef jij een feest en iedereen kunnen een cadeautje voor de baby brengen. misschien kun je een simpel website maken met lijstje van dingen die je zou gebruikelijk of prachtig kunnen vinden.

altijd gebruikelijk (en jouw vrienden kunnen altijd op marktplaats of marktplaza gaan zoeken voor nieuwe en goedkope dingen)

• hoofdbeschermer voor ledikant
  • speelgoed (educatief of goed voor motorieke skills ontwikkeling b.v. baby gym, baby einstein dvd, enz)
  • cadeaubon van bartsmit (http://www.bartsmit.com) of andere babyspecialzaak…
  • baby schoentjes (difrax.nl, babyshoos.nl, boumy.com, enz)

OF, in het website kun je een lijst van online babywinkelen geven.

b.v., Pas-op-shop.nl, kiddopotamus.nl, hetspeelhoekje.nl, speelvoordeel.nl, bartsmit.nl, enz…

groetjes,
bix

Gewijzigd door - bixdee op 14 Apr 2006 16:44:18

Hé Kim,

Misschien kun je op mijn site ook ideeën opdoen…
http://stores.ebay.nl/little-miracle-kraamkadootjes

Veel succes!
Groetjes, Petra

Petra