Cadeau vaderdag voor in ziekenhuis?

Heeft iemand een leuk idee? Zoals jullie weten ligt mijn vriend nogsteeds in het ziekenhuis. Volgende week is het vaderdag en om hem toch een beetje op te vrolijken wil ik Y een leuk cadeautje aan papa laten geven. Maar wat geef je aan papa die in het ziekenhuis ligt op vaderdag??? Geurtje, cd, etc etc (al die standaard dingen dus) daar heeft hij nu helemaal niks aan. Foto’s, tekeningen en knutselwerkjes daar hangt zijn kamer al vol mee. iemand een leuk idee?

mama1980

Hij moet zeker verplicht het beddengoed van het ziekenhuis gebruiken? Anders zou je een kussensloop kunnen laten bedrukken met een foto van jullie kleine meid.

Hoe is het nu met je vriend? Zit er verbetering in zijn situatie?

Groetekes, Sje

ja hij mag idd geen ander beddengoed, daar had ik ook al aan gedacht… Ik had zelf ineens het idee om bij de hema wat tompouce-jes ofzo te laten bedrukken met een foto en bijvoorbeeld de tekst: voor vaderdag. Dan kunnen we die daar samen eten en is het toch een beetje feest.
Het gaat redelijk goed naar omstandigheden. Heeft vorige week wel weer een klein probleempje met zijn nieren gekregen, maar dat kan allemaal worden verholpen tijdens de operatie die hij nog moet ondergaan. Dat is wel pas over een week of 6 omdat die nu simpelweg nog te riscant is. In de tussentijd hopen we dat hij wel al naar een revalidatiecentrum mag zodat hij niet nog al die tijd in dat bed hoeft te blijven liggen en toch al wat kan gaan doen. Da’s nog even afwachten, de aanvraag is ingediend. Bedankt voor het vragen Sje!

mama1980

misschien een idee een ontbijttje op bed te brengen??
zoals ze ook thuis krijgen alsje kinderen wat ouder hebt, dan leren ze een versje op school met die foute stropdas als kadootje…

ik heb bij de kruidvat voor 99cteen setje gekocht, voor de beste papa…
placemat,servet,button etc

misschien kan je dat kopen en mopje meenemen en een lekker thuisgemaakt broodje serveren??maar ik weet eigenlijk niet of ie al normaal kan eten… dus ik kan ook ontzettend verkeerd gokken

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Fijn dat het langzaamaan beter met hem gaat. Ook al gaat het langzaam, zolang er verbetering in zit, is dat een goed teken. Hou je daaraan vast want dat houdt je op de been.

Goed plan van Kimmetje trouwens. Maar inderdaad, dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat-ie goed kan eten en drinken.

Groetekes, Sje

Op welke afdeling ligt je vriend? Vraag anders de verpleegkundige wat mogelijk is, misschien mag die kussensloop best (voor langdurige patienten worden vaak uitzonderingen gemaakt, weet ik als verpleegkundige, wij deden dat wel vaker) Mag hij z’n bed al uit? Ja kan idd ook een picknick op z’n kamer hebben. Lekker allerlei soorten eten (vraag even na of hij alles mag?) gezellig bosje bloemen (als hij niet meer op de ICU ligt) etc. Kijk ook even na de tijd, houd hij het zo lang vol?

Ik vind idd het kussensloop wel een erg leuk idee. Ik zou het idd even navragen, want wellicht kunnen ze een uitzondering maken voor iemand die er al zo lang ligt. Wel heel fijn dat er langzaamaan verbetering zit in het herstel van je vriend.

Ik heb helaas zelf geen ideeen voor een leuk kado. Moet er zelf ook nog even heel hard over na denken.

Groetjes,
Sandra

Heel leuk idee… en ook een fotoboek(je) hoe de kleine thuis ontwikkeld (evt hoe de dag/weekindeling momenteel is) en daarin dat ze papa mist maar hoopt dat papa weer de sterke stoere papa wordt…

Snap je beetje wat ik bedoel? Een fotoboekje (klein) met tekst …

Kun je geen pyama of iets dergelijks laten bedrukken met een foto? Of erop strijken met transfersheets? Het ontbijtje is ook een leuk idee.
Fijn dat het iets beter gaat met je vriend. Veel sterkte nog met alles.

Groetjes Natasja

De kussensloop mag wel, heb ik vandaag gevraagd, maar aangezien ze die dagelijks verwisselen en ik hem dan zelf steeds weer mee moet nemen om te wassen, heeft hij toch nog meestal gewoon een sloop van het ziekenhuis. het ontbijtje vind ik een heel leuk idee, maar aangezien we anderhalf uur heen en anderhalf uur terug moeten reizen naar het ziekenhuis waar hij nu al 10 weken ligt is dit ook niet echt haalbaar. Dat is bij elkaar al 3 uur in de auto voor een kleintje van anderhalf en dan nog een uur op zo’n ziekenhuiskamer zien te vermaken is erg moeilijk! Hij kan ook nog niet in de rolstoel mee ergens naartoe ofzo, dus we zijn echt nog aan het bed gekluisterd. Verder kunnen we er niet heel erg lang zijn als ons dochtertje erbij is, omdat het al zo lang rijden is en ze het bij aankomst eigenlijk al beu is het stil zitten. En door het ziekenhuis laten kruipen (ze loopt nog niet) is ook niet echt een optie natuurlijk. Een speelruimte heb ik er ook nog niet ontdekt en dat zou ik dan toch niet echt doen, aangezien papa ze de korte tijd dat ze er is echt graag wil zien! Daarna is het snel de auto weer in, want dan is het weer anderhalf uur terug en slapen in de auto doet ze niet dus is echt bekaf als we thuis komen. Om deze reden neem ik haar ook niet meer dan 1x per week mee op het moment. Het is niet leuk, maar het kan gewoon echt niet anders. zal goed zijn voor ons allemaal en het een stuk makkelijker maken als hij straks wat dichter bij huis komt! Denk dat het toch maar de tompouce-jes worden. Fijn dat jullie zo meedenken en andere ideeen zijn natuurlijk nogsteeds welkom!

mama1980

@ mama1980; kun je geen dvd maken van de kleine? Is daar niets voor in het ziekenhuis? DVD speler? dat je vriend die DVD af en toe kan laten opzetten? Is misschien ook leuk, want op en neer met die kleine altijd is ook wat!

Of een CD met allemaal leuke opnames van die kleine meid. Leuke woordjes, misschien kan ze al iets van een soort liedje zingen.

Groetekes, Sje