Cadeau schoonmoeder

Hey meiden,

Willen jullie ff met mij meedenken? Met mijn vriend z’n familie hebben we loodjes getrokken voor Sinterklaas. Nu heb ik mijn schoonmoeder getrokken. Zoals jullie in het andere topic hebben kunnen lezen is ze ernstig ziek en heeft ze niet lang meer te leven. Wat kan ik voor haar kopen? Ik vind het zo moeilijk. Mijn vriend zei al: “Ik zou in ieder geval geen bloembollen kopen” Klinkt heel erg bot en cru, maar zo is het helaas wel. Aan iets voor later heeft ze niets. Nu heeft ze gevraagd om een nachthemd en een geurtje, dus in principe kan ik daar wel iets mee. Maar ik ben benieuwd of jullie nog andere ideeën hebben.

En wat betreft dat nachthemd. Ze wil graag maat XXL. Het moet allemaal niet zo strak zitten, zegt ze. Maar door de ziekte is ze heel erg afgevallen. En ik ben bang dat als ik XXL koop, ze die over haar schouders heen kan trekken. Maar ik wil haar ook niet voor het hoofd stoten door 1 of 2 maten kleiner te kopen, want dat komt zo confronterend over. Snappen jullie hoe ik het bedoel?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. O ja, het bedrag is € 15.

Groetjes Natasja

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m2.lilypie.com/trDOp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - kringeldingetje op 16 Nov 2009 11:59:42

Ik zou het dan bij een geurtje houden, vraag je schoonvader wat ze lekker vind ruiken en doe daar iets mee. Dan zit je ook niet met je maatprobleem en zij heeft wat ze hebben wil.

Groetjes,

Michèle

Jah, en als ze nog aardig mobiel is… Ik weet niet hoor, maar misschien iets lekkers voor onder de douche, ontspannende werking blabla spul? Of lekker badzout… Mijn oma was altijd helemaal gek met maja-zeepjes. En anders iets van puzzelboekjes, als ze dat nog kan en er van houdt? Of lekkere bonbons… Ach joh, het gaat toch ook om het idee?

Wat betreft het nachthemd… Misschien kan je wel een nachthemd vinden met knoopjes, dat ze hem dus zo dicht kan maken dat hij niet kan uitglijden? Of kijken voor eentje met zo’n t-shirt hals, dat ie op haar schouders blijft hangen.

Nee, erg mobiel is ze helaas ook niet meer. Ze zit/ligt ongeveer de hele dag op bed. Vandaar dat ze ook een nachthemd wil. Dingen voor onder de douche wil ze niet, want dat heeft ze nog genoeg en ze gaat ook niet meer zo vaak onder de douche. Voor haar is dat een hele onderneming en ze moet er ongeveer een dag van bijkomen…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

En ik weet niet of ze dat leuk vindt, maar anders een roddelblaadje… Als ze nog goed kan zien/lezen? Of misschien houdt ze wel van handwerken, naaien, borduren, whatever? Dingetjes om haar bezig te houden is misschien ook wel leuk. De hele dag in bed liggen wordt ze waarschijnlijk ook niet vrolijker van.

Tijdschriften zijn idd ook een idee. Boeken heeft ze wel… Mijn vader is haar persoonlijke bibliotheek Handwerken deed ze sowieso al niet veel, maar nu kan ze het denk ik niet meer. Ze kan haar rechterarm niet meer optillen. Nog wel vanaf de elleboog, maar niet meer vanaf de schouder.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Natasja,

Je hebt tegenwoordig van die mooie fotolijstje digitaal en dan verpspringt de foto elke keer. Misschien is dat een idee, stop je er verse foto’s in.

Sterkte met je schoonmoeder.

Groet Cora

Houd ze van muziek luisteren? Ik brand ook vaak een cd voor iemand met muziek die ze mooi vinden. Van alles wat, dus altijd origineler dan een standaart cd uit de winkel.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@coramora: Een digitaal fotolijstje is wel een goed idee. Maar volgens mij heb je die niet voor € 15.

@mama_snoekie: Dat was idd ook nog een idee van ons. We wilden dan een mp3-spelertje kopen en daar dan muziek opzetten. Maar de vriend van m’n schoonmoeder zei dat ze daar toch niet veel mee doet. Als hij zapt en vraagt, wil je dit zien, dan vindt ze het standaard goed. Ookal is het testbeeld, volgens mij. Ik houd het nog wel in m’n achterhoofd, want er komt helaas een tijd dat ze nog minder kan.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb bij terminale cliënten gewerkt … maar vind het toch moeilijk om te zeggen wat ze nu zo fijn vonden.

• Iets wat ze nog graag lust? Al lijkt het uit je verhaal dat hij eetlust minimaal is.
  • bodylotion om haar huid/benen lekker in de masseren.
  • lekker geurtje (wat je zelf ook al aangeef en je schoonmoeder ook)
  • Een wens van jullie zelf in een fotolijstje … (iets persoonlijks)/ of foto bewerkt met jullie + wens erop.

Lastig hé… zal nog even blijven denken…

Oh Wil dat is een mooi idee…
Natasja dat is echt iets wat je later ook aan je eigen kindjes kan geven over hun oma. Of samen met je kindje(s) erover praten en dan boek erbij. Ook voor je schoonmoeder een fijn/mooi idee misschien. Niet verplicht om het jullie te vertellen maar misschien wel iets wat ze jullie nog graag wil meegeven. Soort dagboek idee…

Krijg er beetje kippevel van…maar vind het idee en de gedachten erachter heel erg mooi!

Succes met het maken van je keuze…

Jah, die laatste van Wil is ook echt heel mooi. En als ze het zelf niet meer kan opschrijven kan iemand haar daar natuurlijk altijd mee helpen. Dat is ook iets blijvends, en ze kan zichzelf er de laatste tijd mee bezig houden.

edit Getsie, ik lees dit bericht nog even na en vind die laatste zin er wel heel raar staan… Bedoel het niet zo raar als het er staat hoor!

Gewijzigd door - MamaDanique op 16 Nov 2009 14:36:32

Zo… Ik krijg ook ff tranen in m’n ogen en kippenvel… Ik vind het ook een heel mooi idee. En zou het zelf mooi vinden om te krijgen, als ik in haar situatie zou zitten. Ik weet alleen niet of dit iets is voor mijn schoonmoeder en om dit met Sinterklaas te geven. Ik zou het dan denk ik zo geven, als jullie snappen wat ik bedoel. Het vervelende is wel dat ze rechts is en dat ze haar rechterarm dus niet meer goed kan bewegen. Mijn schoonmoeder praat met ons ook niet veel over haar ziekte. Wel globaal en feitelijk, maar niet over hoe ze zich echt voelt. Ik weet dus ook niet hoe ze zou reageren als ze dit zou krijgen… Maar ik ga het wel in de groep gooien bij mijn vriend en haar vriend.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

@mama-danique: Ik snap het en het is ook zo. De wereld is bikkelhard wat dat betreft. Ik vind het ook altijd erg lastig om dit soort dingen op papier te zetten.

Dat iemand anders haar kan helpen met het invullen van het boek is trouwens wel een goed idee. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Misschien is dat ook omdat ik haar goed ken en omdat ze zelf heel veel drempels moet nemen om te accepteren dat ze nu echt hulpbehoevend wordt.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Natasje het boek oma vertel eens heeft niks met haar ziekte te maken. ik weet niet of je het kent, maar het is een boekje met vragen die een kleinkind stelt aan een oma alleen schrijf je ze nu op. Ik heb hem ook maar dan mamma vertel eens. Misschien omdat het dan even niet om haar ziekte gaat is het misschien mooi.

Groetjes,

Michèle

Ik had er wel eens van gehoord, maar kende het verder niet. Vanmiddag heb ik 'm toevallig (nou ja, toevallig?!) in de boekhandel gezien. En het is inderdaad een leuk boek en niet beladen. Ik vraag me alleen af of oma voor dit boek niet wat ouder moet zijn. Ze is pas 52. Zoals ik het zo snel zag, is Oma vertel eens meer voor de wat oudere oma’s. Ik weet het niet zeker hoor. Zo goed heb ik het boek niet bekeken. Ga ik binnenkort maar eens doen…

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Waarom moet ze ouder zijn?? Het zijn vragen in de zin hoe oma klein geweest is en dingen beleefd heeft. Daar hoeft ze geen 80 voor te zijn hoor

Groetjes,

Michèle

Erg leuk idee, wellicht kan het ook door iets in te spreken op cassette, dan kan ze het wel zelf doen. Voor haar een fijn gevoel om iets na te kunnen laten aan haar kleinkinderen.
Super idee vind ik het in elk geval !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

heel leuk iedee van dat boek oma vertel eens…
Ze hoeft daar niet ouder voor te zijn hoor!
Mijn schoonmoeder heeft het ook gekregen en is er druk mee bezig en telkens als wij komen gaat het over herrineringen van vroeger, omdat ze met het boek bezig was!
Wij zijn benieuwd als het klaar is!
Mijn schoomoeder is touwens 54.

Groetjes Gytha

Hoewel ik het boek een erg leuk idee vond, is het toch een digitaal fotolijstje met allemaal foto’s van haar gezin geworden. Ik heb het met mijn vriend over dat boek gehad en zij is gewoon geen type om zoiets in te vullen of een bandje in te spreken. Ze heeft er nu ook geen energie meer voor, want het gaat slecht met haar en praten gaat ook heel moeilijk. Ik weet zeker dat ze het fotolijstje leuk gaat vinden en haar vriend heeft er straks ook wat aan, want er staan ook foto’s van hunzelf op.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips. Ik denk dat ik het boek zelf eens ga kopen of vragen

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker