Hoi
kan je byte x op elke leeftijd gebruiken? Ik neem aan van wel, omdat het ook tegen duimzuigen is, maar er staat niets op het potje.
Weet iemand dat?
GRoetjes!
Hoi
kan je byte x op elke leeftijd gebruiken? Ik neem aan van wel, omdat het ook tegen duimzuigen is, maar er staat niets op het potje.
Weet iemand dat?
GRoetjes!
Mag vanaf 6 jaar. Zie hier onder tabblad vragen en antwoorden:
http://www.deonlinedrogist.nl/byte-11ml-p-6275.html?osCsid=3aaaff95e797dfc67417879e2ff7a244
Groetekes, Sje
Dank je wel voor je snelle reactie. Vandaag de hele dag op zijn duimzuigen gelet en telkens erop gewezen dat het “vies” is en niet hoort. Hij voelt zich duidelijk betrapt, haha, en doen direct zijn duim uit de mond als ik er iets van zeg. Hopelijk gaat het op deze manier ook over. Heeft iemand anders nog tips om hem ervan af te laten komen?
Ik denk dat je het gewoon moet blijven zeggen, hoe vervelend dat voor beide partijen het ook is.
Ik heb ook ooit geduimd en weet alleen dat ik er met mijn zeven vanaf was. Geen idee of ik dat zelf geregeld heb of dat mijn ouders me er telkens op wezen.
Groetekes, Sje
Ik heb zelf ook geduimd en mijn man ook. Ik kan het me nog herinneren inderdaad, dus ik zal ook rond de 6-7 jaar zijn geweest toen ik stopte. Ik hoop dat het bij zoonlief wat sneller gaat, anders krijgt hij net als ik zo’n lelijke beugel
Wij hebben beide ook op onze duim gezogen en beide (ongeveer 1,5 jaar) een blokjesbeugel gehad. Tsja als dat alles is… Onze 2 dames zuigen allebei op hun duim en de oudste word bijna 2. Ik heb er geen problemen mee eigenlijk… Ze doet het ook alleen om in slaap te komen, zodra ze slaapt glijd ie er vanzelf weer uit
en als ze verdrietig is of erg moe. Ik merk dat het de laatste tijd vanzelf al wat minder word. Ze heeft er volgens mij zelf ook minder behoefte aan dan in het begin.
Groetjes
Hier een dochter van 21 die nog steeds duimt om in slaap te komen En nooit ene beugel gehad, een kaarsrecht gebit, dus wil niet zeggen dat als je duimt zuigt je ook gelijk een beugel krijgt.
Liefs Michelle
Met het in slaap vallen alleen, heb ik er ook minder moeite mee, maar hij doet het overdag dus ook. Daar wil ik hem in ieder geval vanaf hebben. En het lijkt erop (na 2 dagen corrigeren) dat het iets minder wordt. Het is inderdaad echt een gewoonte/sleur geworden en hij heeft het zelf eigenlijk niet door. Ik had zo’n hele dikke/hoge beugel om mijn kaak zelfs te verplaatsen. Die wens ik niemand toe, haha!
quote:
Hier een dochter van 21 die nog steeds duimt om in slaap te komenEn nooit ene beugel gehad, een kaarsrecht gebit, dus wil niet zeggen dat als je duimt zuigt je ook gelijk een beugel krijgt.
Klopt. Mijn broer heeft ook heel lang geduimd en die heeft een keurig kaarsrecht gebit. Die zoog niet op zijn duim maar legde hem gewoon in zijn mond.
Groetekes, Sje
Heb je al geprobeerd om er een mooie pleister op te plakken? Die smaakt voor geen meter nl. En als je een mooie van sesamstraat neemt, vindt hij het misschien wel zonde ook om hem in zijn mondje te stoppen En als ie dan gaat slapen, gaat de pleister er af want in het donker kun je hem toch niet zien
Hier geduimd tot een jaar of 6, vanzelf afgeleerd. Wel beugel gehad maar kwam niet door duimzuigen maar door drakulabeet zoals ze dat noemen (nieuwe hoektanden die al doorkomen voor de melkhoektanden gewisseld zijn waardoor er ruimtegebrek ontstaat).
Bytex hebben wij al een keer gebruikt toen ons zoontje een jaartje of twee was. Was hooguit twee dagen nodig voor hij doorhad dat zijn handen niet in zijn mond hoorden. Hij stopte al een paar weken steeds zijn handen in zijn mond waardoor zijn vingertjes gingen vervellen en hij er zichtbaar last van kreeg. Maar had in drogisterij gevraagd of het ook bij jongere kinderen gebruikt kon worden. Dat kon volgens (ervaren) verkoopster.
@Freubeltje: ik ga inderdaad kinderpleisters kopen met een mooi plaatje erop. Kijken of dat helpt. Als ik er iets van zeg, doet hij de duim wel uit de mond, maar dan zeg ik het dus 100 keer per dag. En hij begint uit te dagen, haha, half in de mond, iets verder is de mond en net doen of hij het in de mond doet en dan toch niet, haha.