Ik had gisteravond gekolft en de melk overgegoten in een moedermelkzakje, vanmorgen had ik nog wat melk wat ik vanmorgen had gekolft erbij in gedaan. Nu zag ik dat het leek alsof er allemaal schilfertjes in zaten…onderop was het waterige melk en bovenop een beetje schuim/dikkere melk. Hoort dit zo? En ook die schilfertjes?
Dit heb ik volgens mij ook bij mijn andere afgekolfde melk gehad maar toen niet echt heel erg opgelet.
BVmelk in de koelkast
Ja, dat hoort zo. Dat is de vettigheid van de melk. Geen zorgen over maken.
Zorg wel dat je de afgekolfde melk achterin de koelkast bewaart he?! Niet in de deur of vooraan!
Groetekes, Sje
ok gelukkig…
nou bewaar het nu 1 dagje voorin:s en dan straks in de vriezer…
zucht ik hou zoveel vragen over kolven!! wordt er moe van!!
Ik plaats wel een advertentie met: gezocht info-kolf-vrow voor in huis
Er is een borstvoedingslijn ( heb het nr niet meer maar even google-en) die ik zelf ook wel eens heb gebeld. Hier kan je al je vragen stellen over bv maar ook over kolven, hoeveelheden, hoe bewaren, etc. Kanje dus ook altijd nog inschakelen, groetjes
Omdat bij mij de borstvoeding niet lukte heb ik alles afgekolfd. Ben inmiddels erg deskundig Als je nog vragen hebt mag je me altijd mailen.
Idd wat Sje ook zegt, kan helemaal geen kwaad.
Ik lees trouwens dat je de voeding van vanmorgen bij de voeding van gisterenavond hebt gedaan. Mij was destijds verteld dat je voeding van dezelfde dag bij elkaar kon bewaren. Maar voedingen van 1 dag eerder moet je niet bij elkaar doen. Weet even niet meer waarom trouwens.
Groetjes,
Sandra
Maar waarom mag voeding van bijv. vanochtend 8 uur wel bij de voeding van vanavond 8 uur. En waarom mag voeding van 8 uur vanavond niet bij voeding van 8 uur morgenochtend?
Die melk weet toch niet welke datum het is?
Lijkt mij geen probleem om voeding van vanochtend bij voeding van gisteravond te doen.
Groetekes, Sje
Wij mochten alles bij elkaar in doen…zo doe je toch ook melk van vanochtend bij de melk van gisteravond in de vriezer??
En wij goten al het melk wat ik gekolft had in de vriezer… ook al zat er melk van bijv: EERGISTER bij…
Maar dat laagje wat je hebt gezien vanochtend… is heel erg goed hoor… hoe meer hoe beter toch?? Dat is de vette-melk uit je borsten waar je kleine goed van aankomt, van groeit en lekker vol van raakt…
Liefs, Melanie
Zie hier alles op een rijtje wat betreft het bewaren van moedermelk:
http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren-van-moedermelk.html
Groetekes, Sje
Ik vond het destijds ook raar Sje, maar de lactatiekundige had er wel een reden voor. Helaas ben ik die alweer vergeten.
Groetjes,
Sandra