Ik wil bv en fv gaan geven welke fv raden jullli mij aan? standaard of hypo allergeen? of maakt dat niks uit?
BV en FV welke FV merk?
Gewoon beginnen met standaard. Hypo allergeen kun je altijd nog proberen als je merkt dat de standaard problemen oplevert.
Ik gebruikte altijd het eigen merk van kruidvat. Deze is prima, eigenlijk net zo goed als Friso/Nutrilon en het scheelt toch flink in de portemonnee.
Hier is de kleine meid er prima op gegroeid
als je het gemengd wilt doen, bv en fv dan wordt altijd hypo allergeen aangeraden. Ik weet dit ook vanuit mijn werk als kraamverzorgende. Komen er verder allergieën voor in je familie?
Daarbij komt ook nog bij dat hypo allergeen het meeste op bv lijkt dus als je gemengd doet dan wordt zeker dat aangeraden zodat de overgang minder groot is voor je kleine.
Als je alleen fv geeft en er komen allergieen voor dan wordt dat aangeraden tot de 6 maanden. Daarna de standaard.
Het is niet zo dat standaard fv niet goed is hoor…maar hier mijn argumenten
Oh oke… ik geloof jullie op je woord hoor
Dit is mij alleen echt nooit verteld…
De oudste heb ik 7 maanden bv gegeven, maar bij de jongste ben ik met 5 weken overgegaan op fv. Of is dit alleen als je het echt samen wilt geven, en dus niet voor alleen een overgangsperiode?
sorry zie nu pas dat je kleintje 6maanden is geweest. kun je prima standaard geven. Dit is meer vanaf het begin!!!
@Suzsje, mij is destijds toen ik Vereniging Borstvoeding Nederland voorlichtingsavonden bijwoonde omdat ik borstvoeding wilde geven, verteld dat hypo-allergeen het dichtst bij borstvoeding komt omdat moedermelk van nature ook hypo-allergeen is.
Maar inderdaad, bij een kindje ouder dan 6 maanden, kan standaard ook prima voldoen.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 17 Dec 2010 20:54:16
Ik wil beide gaan doen…BV en FV…Heb net standaard van kruidvat gekocht…ruil deze morgen wel om voor hypo allergeen Thnx voor de info!
quote:Euhmm, heb je het tegen mij? Zo ja waar zie je dat mijn kleintje net 6 maanden is geweest? Want ze is pas (eigenlijk al) 14 weken
sorry zie nu pas dat je kleintje 6maanden is geweest. kun je prima standaard geven. Dit is meer vanaf het begin!!!!
ja haha sorry, verkeerd gekeken. Is ze dus nog geen half jaar dan hypo allergeen doen, tenminste zou ik adviseren!!!