Ik had dit berichtje als reactie bij een ander geplaatst maar vond het toch niet helemaal passen aangezien de ontwerpstartster het daar helemaal niet over had
Vandaar nieuwe topic:
Ik wil wel even iets kwijt over de borstvoeding. Helaas stoppen mamas vrij snel met borstvoeding terwijl dat maar in 2% van de gevallen echt niet anders kan. Ik oordeel over niets of niemand en iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt en er zijn zat mama’s die meteen met flesvoeding beginnen en dat is ook prima want je moet doen waar je je goed bij voelt maar omdat heel veel mama’s dit forum lezen die problemen hebben met borstvoeding en die misschien dan denken dat ze ook maar moeten stoppen wilde ik dit toch even kwijt. Ik lees vaak dat kindjes zoo vaak voor een voeding komen dat men maar overschakelt op flesvoeding maar de meeste kindjes die ieder uur of nog vaker voor een voeding komen zijn oververmoeid of zijn een tijdje bezig om jouw productie op te hogen. Zo werkt het nl. heb je te weinig melk, gewoon op verzoek blijven aanleggen en de productie gaat omhoog. Zo ook bij mij. Ik ben bv blijven geven en gaan inbakeren en het is ook goed gekomen. Ik wil heel graag dat mama’s die bv willen geven weten dat met een beetje doorzetten (en soms veel) het heel vaak wel kan lukken. Er zijn twee fantastische sites: www.borstvoedingsforum.nl en www.borstvoeding.com waar je als mama met al je vragen rondom bv terecht kan. Het wordt gerund door experts.
Ik moest dit echt even kwijt omdat ik zelf het gevoel krijg bij dit forum dat er veel flesmama’s zijn, en dat is prima echt waar maar als je bv wilt geven wil ik dat je weet dat dat ook goed kan gaan er zijn zoveel tips en manieren waardoor het wel lukken gaat!
Ik hoop niemand hiermee te kwetsen want dat is echt niet mijn bedoeling maar ik weet als bv mama dat je super onzeker kunt zijn, er staan nl geen maatstreepjes op je borsten en in het begin kan het behoorlijk pijn doen en soms denk je alleen maar met je borsten bloot te zitten etc en daarom wilde ik even melden dat het wél kan lukken. Ik zelf dacht eigenlijk dat het vreselijk zou zijn dat gelurk aan je borsten maar omdat ik astma, exceem en hooikoorts heb wilde ik het toch proberen. En eerlijk ik vind het zo’n heerlijk intiem momentje met mijn dochterje. Echt een moment van rust en het is zo makkelijk even een slokje voor het slapen en geen onzekerheden over te veel melk te geven. Ik ben echt geen borstvoedingsmaffia hoor maar wilde even een soort “tegengeluidje” geven.
liefs,
Wendy