Hallo,
mijn dochtertje is ondertussen 6 weken en de grote trots van haar mama en papa!
Ik geef BV op vraag en dat verloopt best wel ok. Annabel groeit goed en heeft meer dan voldoende natte luiers.
Toch vroeg ik me af hoe lang het nog kan duren alvorens ze een vaster ritme kiest. Nu is dit zeer onregelmatig. Haar slaap/waakritme is dan ook een raadsel voor ons. Ik ben alvast blij dat ze de nacht meestal doorgeraakt met slaapblokken van 3 tot 4 uur. Maar wanneer die nacht begint, dat beslist zij. We leggen haar meestal in bed tussen half 7 en 7uur. En dan slaapt ze vaak 1 tot 2 uurtjes. Maar dan komt het actiefste deel van haar dag en dat blijft even duren. Soms is dat tot 23u, maar het kan ook 1u zijn. En als je dan net een vermoeiende dag achter de rug hebt, is dat best wel laat.
We blijven wel met haar in de slaapkamer zonder lichten aan. We spelen niet met haar en hopen dat ze zo toch het verschil tussen dag en nacht leert.
Ik ben niet van plan om haar voedingen te regelen met behulp van een speentje of het rekken van de tijd tussen haar voedingen. Ze is een gezonde meid en zal zelf wel aangeven wanneer ze nood heeft aan eten en slaap.
Maar ik ben nieuwsgierig naar hoe het met andere moeders gaat die ook BV geven. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd alvorens je kindje een ritme aannam? Zijn er nog mama’s die geen speentje geven aan hun ukje? Hoe lukt dit bij jullie?
Groetjes, An