Bv afbouwen, 4 voedingen schema

Hoi Hoi,

Jayson is nu bijna 6 mnd en ik wil gaan afbouwen met bv. Ben het kolven op mn werk gewoon helemaal zat! Wil dus wel proberen om de avondvoeding te behouden. Maar heb ook gelezen dat bij sommige mensen de melkproductie helemaal stopt, dus we zullen zien.

Nou heb ik al veel gelezen en schema’s gezien, maar meestal voor 5 of 6 voedingen. Jayson krijgt nog maar 4 voedingen. Dit is zijn schema nu
06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 allemaal bv. Met rond 10.00 wat fruit en rond 18.00 wat groente.
Zijn ritme wil ik ook wat verschuiven, zodat mijn schoonma (oppas) als ik ga werken zijn eerste fles kan geven (dan hoef ik niet om 5.30 op te staan).

Dan zou het zo gaan worden (over elke voeding afbouwen doe ik ong een week en verschuiven van het schema wordt ook verdeeld over een week):
vanaf maandag 22-12 bv - bv - fv - bv + schema verschuiven naar 6.30
vanaf maandag 29-12 fv - bv - fv - bv + schema verschuiven naar 7.00
vanaf maandag 05-01 fv - fv - fv - bv + schema verschuiven naar 7.30

Klinkt dat een beetje goed?

Groetjes Evelien

Hoi,

Ziet er goed uit. Zou eerst de voeding eraf laten die het minste opbrengt met kolven. Dan heb je de minste last van stuwing.
En bij mij bleef het gewoon opgang tot dat ik zelf bij de achste negende maand ziek werd en in het ziekenhuis kwam te liggen. mijn dochter wou toen niet meer bij mij drinken ondanks dat ze bij me mocht blijven.

Ik had s’morgens wat meer ruimte dus ik heb tot die tijd s’morgens en sávonds gevoed.Toen ze dat niet meer wilde hebben we eerst de ochten voeding laten vallen en heb ik toen nog een tijdje de avond gekolft wel steeds minder zeg maar en heb toen na twee weken die ook laten vervallen. Dus al je het met beleid doet dan moet je de produktie gewoon kunnen behouden hoor.

Veel succes en groetjes

lon106

Vandaag begonnen met fv. ZL vond het helemaal niets!!! Spuugde alles uit en hield op een gegeven moment gewoon zijn mond dicht… dus maar weer lekker aangelegd.
Ik hoop dat dit alleen een kwestie van wennen is…

Groetjes Evelien

Hoi,

Je kan ook eerst de fv met bv mengen en dan steeds in een andere verhouding geven dus bijv. beginnen met 30 fv en 70 bv en dat veranderen naar 50/50 en dan 70/30 zeg maar. Ook hoor ik steeds vaker om me heen dat friso het meest op bv lijkt. en ze moet ook wennen he dus zeker een aantal keer proberen het aan te bieden en volhouden. HEt is even een smaakverschil en daar moeten ze aan wennen.

groetjes

lon106

Dank je wel voor je reactie… heb t vandaag geprobeerd… 70/30 en het ging erin als koek hahah!! Dus even een paar dagen en dan over naar 50/50… HOPEN!!!

Groetjes Evelien

Mijn dochter heeft nog 3 voedingen per dag en ik geef nog de borst (al 10,5 maand). Ik was het kolven op het werk ook zat en wilde ook alleen 's morgens en 's avonds gaan voeden maar toen liep de melkproductie drastisch terug dat ik daar spijt van kreeg. Ik heb het weer opgepakt om twee keer te kolven op het werk om het goed op gang te houden en geef als ik thuis ben, 3x de borst. Ik kon niet stoppen, het afscheid voelde niet goed waardoor ik weer gemotiveerd ben om door te gaan. Nu weet ik dat ik het een jaar zal volhouden. Maar ik snap jou helemaal hoor, het is wel een gedoe dat kolven op het werk… Misschien dat het bij jou wel goed gaat (zoals bij veel andere vrouwen) en mag je jezelf gelukkig prijzen. Loopt het terug en heb je spijt, kun je het weer terugdraaien!

Lilypie 6 - 18 Ticker