Buschaufeur!

Ooooooh ik moet even stoom afblazen, ik ben zo woest en zo kwaad!
Ik ging vanochtend even met de kindjes naar de stad, met de bus. Kindjes in de duowagen, ik stapte achterin. Ik liep naar voor om te stempelen bij de chaufeur, die mij vertelde dat ik de kinderen uit de wagen moest halen! Nou ja zeg… Hoe onveilig is dat! Maar het was nou eenmaal volgens de regels… Ik confronteerde hem met het feit dat ik dan volgens de regels ook de wagen in moet klappen, maar daar wou hij mij wel in matsen… Wees dan ook consequent denk ik dan… Maargoed, ik durfde het niet aan en ben scheldend de bus weer uitgegaan…
Twee minuten later kwam de andere bus langs deze halte en daar stapte ik in. Nu mocht ik (zoals altijd) de kindjes wel in de wagen laten, en ik vroeg deze chaufeur wat hij hiervan vond… Belachelijk zei hij, ik zou een klacht indienen (heb ik inmiddels gedaan). Het is dan wel een regel, maar met twee kinderen is het veiliger ze in de wagen te laten zei hij.
Even door de hema geweest en vervolgens weer naar huis… Hoe toevallig, tref ik dezelfde chaufeur weer! Dit keer had ik geen tijd om op de volgende bus te wachten (half uur en Jessey moest een fles) dus ik had geen keus. Ik moest Jessey aan een wildvreemde vrouw geven (de chaufeur wilde niet helpen, mocht niet van zijn plaats af… Hoe moet het dan als er geen andere mensen in de bus zitten, enhoe onveilig is het je kind aan een vreemde te geven…?) en daarna Joey los op een stoel zetten (onveilig!) om Jessey weer aan te pakken… Daarna met Jessey op de arm Joey weer op schoot nemen, en zo kon ik blijven zitten… Ik kon mij niet vasthouden met twee kids op de arm, en natuurlijk ging Joey Jessey hardhandig aaien, wat ik dus niet kon tegenhouden zonder handen vrij. Ook wou Joey niet stil zitten waardoor hij steeds bijna viel. Ik had geluk dat de chaufeur niet hard hoefde te remmen, want dan waren de gevolgen niet te overzien… Ik zou de hele bus doorgevlogen zijn, kindjes op de grond… pfff moet er niet aan denken!
Ik kon niet op een stopknopje drukken dus riep ik maar door de bsu dat ik er uit wilde bij de volgende halte. Daar aangekomen moest ik met twee kinderen op de arm naar de wagen lopen, en zette ik Joey maar op de grond (wat is die vloer vies zeg, bah!) en legde Jessey in de wagen… Joey kroop inmiddels richting de deur die al open stond, een vrouw kon hem nog net grijpen… Pfff wat een toestand zeg… Dit hele avontuur lijkt mij toch veeeeel gevaarlijker, en bovendien onhandiger en tijdrovender.(de bus had 5 minuten vertraging door mij, waardoor anderen hun aansluiting missen) dan de kindjes gewoon rustig en in de gordels, in de wagen te laten zitten? Wagen op de rem, mama houd de wagen vast… Ach ja, misschien ligt het aan mij, maar ik vond het maar een achterlijke chaufeur!
Zo een heel verhaal, maar het lucht wel op! haha!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/zS9Bp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/ebndp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Meid, je hebt GROOT GELIJK! Het is niet te doen met je twee hummels om een busrit goed door te komen op deze manier. Wat is dat voor een ontmoedigingsbeleid??? Klacht indienen en direct vragen om andere regelgeving, zodat goedwillende chauffeurs geen regels hoeven te breken om veiligheid te waarborgen. Voor duowagens gelden andere regels, zo aangepast!

En nu even: adem in… adem uit…

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Is dit verplicht?? Ik doe alles met het ov tram en bus maar ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit meegemaakt dat je een kind uit de wagen moet halen en de wagen in moet klappen. Waar zijn dan die speciale plaatsen voor de kinderwagens voor??? Echt ik zou een megaklacht indienen. De situatie die deze man gecreeerd heeft is veel te gevaarlijk en tijdrovend wat je al zegt. Echt ze zien je in Den haag aankomen zo ze vragen meteen of je wel goed bij je hoofd bent.

Groetjes,

Michèle

Ik vind het idd ook schandalig en geef je groot gelijk!
Achja soms heb je gewoon van die irritante mensen die zich zogenaamd aan de regeltjes moeten houden waneer het hun uitkomt…
Goed dat je gelijk een klacht hebt ingediend!

Groetjes!

Oke, dus ik ben niet raar dat ik deze regels gek vind, gelukkig!
Tja of het eigenlijk een regel is weet ik niet, de chaufeur zei van wel… Ik weet alleen dat er stickers in de bus hangen waarop staat dat je voor de veiligheid altijd buggy en kinderwagen in moet klappen… Daar staan ook andere dingen bij, maardat zijn tips, en geen regels! Bijvoorbeeld dat je voor een eventuele overstap de chaufeur contact op kan laten nemen met de volgende bus om te voorkomen dat die alvast weg rijd op het station… Dit is geen regel, en daar staat die 'regel’van die buggy’s onder…
Tja, en waar is inderdaat die buggyplaats voor…? En hoe onveilig is het dat die ingeklapte buggy’s en kinderwagens daar los staan? Ik had er maar met de driewielkinderwagen van Joey moeten staan… Eerst die bak er af halen, en dan het onderstel inklappen… Pffff! En waar laat je ondertussen je kind? Ik ben er nog boos over, ik hoop dat ik gauw een reactie krijg op mijn (enorme) klachtenmail!

Lilypie First Birthday tickers

Ik denk dat je gewoon een vervelende chauffeur hebt gehad want ik ga bijna dagelijks met de bus (heb zelf namelijk geen rijbewijs) en heb hem er nog nooit uitgehaald…Laat staan dat ik een kinderwagen in ga klappen! Begrijpelijk dat je gefrustreerd raakt… kom op zeg wat hun willen dat is pas onveilig!
Je heb het in zowiezo goed afgehandeld zou ik ook hebben gedaan…

Groetjes!

mensen lief wat een achterlijke vent!
dat kan toch niet?
maar ik heb er nog NOOIT van gehoord dat dat de regels zijn, ons is nooit opgedragen rico uit de wagen te halen, schrik hier echt van.
ik snap dat je helemaal gek werd daar, ik ben al geen “open baar vervoer held MET kind en wagen” dus ik zou helemaal niet meer de bus in willen haha.
maar meisie je bent veilig thuis en idd goed dat je een klacht bent gaan indienen.

haha trouwens, rijco zegt: je had gewoon de kids in de wagen moeten laten zitten en lak hebben aan wat die chaufeur zei
had hij gedaan maar ik zou dat ook weer niet gedaan hebben haha.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 02 Mar 2010 15:33:08

Dat had ik willen doen Inge! Maar dan was hij niet verder gereden! Het was of de bus uit, of de kids uit de wagen… Pfff! Wat een gek!

Oh ik wel hoor ik had haar der gewoon in laten zitten En hier kan dat niet meer dat ze mekaar inseinen ivm met overstappen. Das al jaren geleden opgeheven. Maar ja hier rijd ze ook weg als je je buggy de tram in wilt tillen.

Groetjes,

Michèle

Pff, als ze maar moeilijk kunnen doen zeker?
Ik heb het zelf nog nooit voorgehad, gelukkig!
Hoe kan hij nu eisen dat je zonder jouw vast te houden 2 kinderen uit de wagen haalt om dan vervolgens met hen een hele busreis te doen en hen terug in de duowagen te plaatsen in een rijdend voertuig!?
Laat staan dat je met een baby op de arm staat…

Ik zou in mijn klachten brief zetten dat de chauffeur opzettelijk het leven van mijn baby’tje in gevaar heeft gebracht.

Zoiets vind ik echt niet kunnen.
Er zijn dan speciaal plaatsen voorzien en het neemt veel minder plaats en tijd in beslag als je gewoon op en af moet stappen zonder poespas.

De stoom zou bij mij ook uit de oren komen
Ik vind het echt wel chapeau dat het je gelukt is hoor!

Liefs
Tanja

Het had waarschijnlijk een heeeeele lange reis kunnen worden als ik was blijven zitten met de kids in de wagen… Hij zou dan niet verder rijden, en dat geloof ik best! Er is hier laatst een chaufeur ontslagen omdat er iemand op het knopje had gedrukt, maar vervolgens niet uitstapte toen de bus stilstond bij de halte… De chaufeur is toen zo boos geworden dat hij de rest van de route helemaal niet meer gestopt is! Nou vind ik het ook wel lullig dat je niet even zegt dat je per ongeluk verkeerd gedrukt hebt, maar die reactie van de chaufeur is zwaar overdreven geweest! Ach ja, Enschede en ov… Tis dat ik het nodig ben, anders was ik nooit meer gegaan!
Afgelopen zaterdag kwam ik vanuit het dorp van mijn ouders met de bus en moest overstappen op een andere lijn richting mijn wijk. De bus uit dat dorp had vertraging, ik zag het op de tijdborden in de haltes… 3 minuten en dat was precies de overstaptijd die ik nodig was… Op het station aangekomen rende ik gauw naar mijn bus en kon nog net op het raam van de deur kloppen… De chaufeur schudde nee en reed gewoon verder! Toen kon ik dus een half uur wachten…
Het zelfde verhaal een paar maanden geleden, maar dan op zondag, en dan rijd de bus naar mijn wijk maar eens per uur… Ik had de aansluiting dus gemist en moest toen een uur wachten… Kon ik eindelijk in de bus stappen, mocht ik opnieuw afstempelen, want de overstaptidj was verlopen! Dus ik kan extra betalen doordat zij met vertraging rijden!

Ow ik zie trouwens dat de titel is aangepast… sorry voor dat scheldwoord! Ik was even echt heel boos!

Oh bij jullie rijden ze tenminste met vertraging hier is het soms maar de vraag of ze rijden. En dan woon ik in Den haag. Ben zo blij dat Morgan over twee weken naar haar nieuwe kdv gaat dan kan ik weer lekker met de fiets.

Groetjes,

Michèle

Oh verschrikkelijk is dat he, als de vertraging hier te groot word schrappen ze de hele rit ook! Daar sta je dan…
Wel fijn dat je binnenkort kan fietsen ja, dat scheelt een hoop frustratie! Ik was ook zo blij en vrij toen ik eindelijk kon fietsen met Joey, maaja, dat was van korte duur… Laatste maanden van de zwangerschap lukte het niet meer, en nu met Jessey ook niet! Dat word wel zeker eind oktober, en dan is het weer vies weer

Ha ha ha ik ken het. Helaas ben jij nog even afhankelijk van de goedheid van de chauffeur.

Groetjes,

Michèle

Even een korte tip van mij,

Als je een klacht indient check even de stempel op je strippenkaart, daar staat het personeelsnummer van de chauffeur

Vermeld dat bij je klacht en je weet zeker dat de goede word aangesproken.

Liefs de vriendelijke buschauffeuse…

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Bedankt voor de tip, vriendelijke chaufeuse

Maar de klacht heb ik al ingediend, via een formulier op internet. Daar moest ik wel het lijn nummer, bestemming, halte en tijdstip invullen… Ik hoop maar dat ze dan kunnen checken wie dat geweest is… Ik bewaar sowieso de strippenkaart voor het geval ze er nog op terug komem! Thx!