Buren kattenverjager?


#1

Meisje van 2 jaar. Nu de buren kattenverjager hebben loopt zij met haar handen in de oren. De kattenverjager zit op de toonhoogtes waar ook Mosquito opzit. Daarmee worden kinderen/jongeren weggejaagd. Volwassenen horen veelal deze pieptonen niet. Wij zijn op zoek naar mensen die hier ook ervaringen hebben opgedaan. Uit een politie rapport doet blijken dat heel veel mensen hierdoor burenruzies krijgen. Uit zo’n piepkastje kan wel 140 decibel uitkomen en dat is volgens diverse KNO artsen schadelijk voor het gehoor. Kleine kinderen hebben nog een uitstekend gehoor en hebben een groter frequentie bereik dan volwassenen dat hebben. Naarmate je ouder wordt hoor je steeds minder hogere tonen. Dit proces wordt presbyacusis. Om onduidelijke reden is mijn vorige bericht verwijderd.

Gelukkig kreeg ik gehoor bij de tweede kamer:

link verwijderd

waar dit nu aan de orde wordt gesteld.

Gewijzigd door - Asje op 13 Mar 2014 07:36:51


#2

Linken op deze website is niet zomaar toegestaan zonder toestemming van de beheerder van deze site ivm reclame. Het is niet de bedoeling van deze site dat mensen hier eenmalig binnen komen om enkel en alleen een link te plaatsen.
Dat zal dan de reden zijn dat je eerdere bericht verwijderd is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#3

Dat wist ik niet. Mijn excuses hiervoor.

Op meldpunt schadelijk geluid zijn vele meldingen bekend van kinderen die veel last hebben van een kattenverjager. Een kattenverjager werkt met hoogfrequent geluid. Zo is het bekend dat kleine kinderen snel hun huis binnen rennen met handen in de oren door deze harde geluiden. Een kattenverjager werkt met geluidsgolven. Daardoor gaan dieren op de vlucht omdat het geluid erg irritant is. Omdat kinderen hetzelfde geluid ook horen maakt het ze ziek! Gelukkig hebben wij geluidsmetingen laten doen waaruit blijkt dat het geluid veel te hard is. Kinderen kunnen zelfs gehoorschade oplopen omdat zij nog een beter gehoor hebben dan een volwassene dat heeft. Een mens kan horen tot een toonhoogte van 20 kilohertz. Naarmate je ouder wordt neemt dit af, dat noemen we presbyacusis. Wij willen graag meer meldingen binnen krijgen omdat het belangrijk is dat de politiek ervan overtuigd raakt dat deze toestellen verboden moeten worden. Een rechtsgeleerde noemt dit onmenselijk en dat dit geluid je geweld aan doet.

In België zijn Mosquito toestellen verboden, dus ik hoop echt dat het in Nederland ook gaat gebeuren. Fabrikanten en winkeliers vertellen vaak dat het geluid niet hoorbaar is voor de mensen. Maar zijn kleine kinderen dan geen mensen!?!?!?!?!

Gewijzigd door - hoogfrequentgeluid op 14 Mar 2014 10:51:43

Gewijzigd door - hoogfrequentgeluid op 14 Mar 2014 10:52:02