Bunmi 9 maanden slaapt niet door en slaapt amper

Hallo allemaal,

Ik ben Talitha, mijn dochter van 9 maanden is vanaf geboorte een hele onrustige en slechte slaper. Ik heb alles geprobeerd. maar tevergeefs.
Zij slaapt wel in haar eige bedje sinds de 7e maand, maar het slapen wilt niet meer lukken. Sinds geboorte sliep zij pas om half 2 en dan ben ik al vanaf 8 uur in de avond bezig met rituelen. het spelen, het langzaam naar bed brengen enz.
maar zodra ze in bed lag begon ze te huilen en dat hield niet op.
Nu 9 maanden heeft zij de 6e ziekte gekregen, gelukkig allemaal goed en wel gegaan, Maar zij eet nu amper. Gelukkig met veel pushen neemt zij de fles wel.
Ik geef ook in de nacht omdat ik wil dat zij aansterkt en omdat zij niet genoeg overdag eet vind ik. Weet iemand of dat erg is dat zij niet eet? ze heeft luiers vol diaree elke keer weer. sinds 4 a 5 dagen, sinds ze de 6e ziekte kreeg.

Ook is ze overdag hangerig wat normaal is voor mij omdat ik begrijp dat ze erg moe is. ze begint nu wel weer soms te lachen maar ze is gauw uitgekeken op dingen en wordt dan hangerig. Het slapen is een ramp, wanner ik al vroeg naar bed ga, en de rituelen start en haar flesje geef is het echt een struggeling om haar te laten drinken, dan slapen wordt ze elke half uur wakker, letterlijk elke half uur tot 12 uur de volgende dag. Omdat ik uitgeput ben laat ik haar liggen en kan ik nog een een uur slapen met onderbrekingen elke keer. In de tussentijd elke 4 uur geef ik haar de fles. Ik zit er door heen, ben echt kapot. Ik probeer de dokter te vragen wat het is, maar die zegt dat ik aan moet houden en dat ze verandert. Ik zie dat 9 maanden nog niet en maak mij zorgen of ik nog voor haar kan zorgen als het teveel wordt… Ik heb niemand anders om mij te ondersteunen. Iemand enig idee wat ik kan doen? Het zou echt zo fijn zijn als jullie inzicht hebben hierin en tips of iets anders? Ik ben ten einde raad.

Groetjes Talitha

Talitha Gibbs

Hoi
Vraagje…krijgt ze alleen flesvoeding of ook nog bijvoeding (brood e.d.)? Want als ze dat ook krijgt, dan hoef je haar echt niet meer om de vier uur te voeden.
Hoe is haar dagritme en slaapritme als ze een goede dag heeft?
Al geprobeerd om haar hoofdeinde van haar bedje iets scheef te zetten? Misschien heeft ze last van haar oortjes waardoor ze niet plat wil liggen. Drinken uit een fles gaat dan vaak ook wat moeilijker omdat drinken en half liggen pijn kan doen in de oren.

Ja fruit wilt ze niet is echt forceren anders en warm eten alleen heel klein beetje als ik samen eet, maar dat zijn maar 2 hapjes. Ze heeft geen last van der oren want de dokter heeft al gekeken. Maarmisschien is het een hangerige fase? zie dat veel meer kindjes het hebben? Ze is erg humeurig> hihi>

Talitha Gibbs

Doordat je haar de fles geeft, krijgt ze op een andere manier voedingstoffen binnen, ook in de nacht. Hierdoor denkt ze, mooi!!! hoef ik ook niet te eten, krijg toch wel wat ik hebben wil!!! Op die leeftijd begint dat echt. Ze heeft ook niet meer dan 2 flesjes nodig op een dag, mijn zoon kreeg toen al gewoon melk, omdat hij geen opvolgmelk wilde.
HIj heeft ook rond de 9 maanden een week gehad waarin hij ziek was, niet wilde eten, drinken, behalve als ik met en spuitje vocht of heel dun eten in zijn mond deed. Weet je wat mijn arts zei? hij neemt je beet!!! Niks meer appart geven, via de spuit, of fles in de nacht. Stoppen daar mee, en accuut!!!
Dit heb ik gedaan, en hij begon zowaar weer te eten en drinken!!
Mijn advies dus als je zeker weet dat er niks medisch achter kan zitten: Stoppen met die flessen!!! Niks extra geven en het volgende schema (ongeveer , de tijden moet je zelf een beetje aanpassen wat het beste bij jullie past)

730 Brood, flesje melk (opvolgmelk)
10:00 1 stuk gepureerd fruit en een flesje diksap, heeft ze het niet op na een 20 minuten half uur? pech gehad, weg halen en niks meer geven tot de volgende ronde.
1200/1230 brood en melk
1530 koekje met diksap
1715/1730 warme hap en toetje
1900 flesje diksap. na het douchen of bad en naar bed!!!

Bij elke ronde eten en drinken geld, binnen 20 minuten / 30 minuten niet op? pech, volgende ronde nieuwe kansen. Niet eerder wat geven, binnne een dag , mischien de volgende dag, eet ze!! KLinkt heel hard, vond ik ook toen, heb zitten huilen van frustratie,. maar het werkt wel, want echt,z e pakken je beet hoor!!! Ben achter af blij dat de huisarts me dit zei.

Wat het slapen betreft, als ze beter eet, zal dta hoostwaarschijnlijk ook beter worden, en voor een paar weken, een strak ritme aanhouden. Niet meer tot 200 rituelen uit voeren, na het docuhen en boekje en weltrusten zeggen, in bed leggen, eventueel nog 1 keer ernaar toe, enverder laten huilen. KLinkt ook heel zielig, maar mijn zoontje was het type hoe vaker je komt, hoe langer ik blijf huilen. Bij hem wertke het dus averechts het elke keer komen troosten. Saman met het consultatie bureau daaar achter gekomen en besloten om hem dan maar te laten huilen. Duurt de eerste 3 dagen wel even> Eerste nacht is het ergste, maar doordat je haar een stuk minder prikkels geeft, he je de kans dat ze ook eerder in slaap valt, en dat je na een dag of 3 niet meer hoeft te komen.

Nogmaal even voor de duidelijkheid, digt doe je alleen als er geen medische oorzaak is!!!
hoop dat je er wat aan hebt

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

hoi hoi, nou meid ik snap dat je uitgeput bent… ik denk ook dat je moet stoppen met die nachtvoeding, want inderdaad, nu denkt ze , krijg hem toch en het lijkt raar maar echt ze hebben het in de smiezen…
en met je rituelen, da’s prima, maar doe het beperkt…
wij doen altijd, douche, weltruste zeggen tegen iedereen, …de kat enzo… en dan verhaaltje en in bed, klaar… knuffel en weltruste, en vooral voor het eerste jaar, zitten ze met allerlei sprongen, en dan is een ritme moeilijk, maar probeer inderdaad een strak schema… zodat je ook een beetje bij kan komen, geloof me ze wennen er wel aan, en bij de volgende sprong, kan ze weer helemaal omgaan… dus volhouden wijffie echt waar !!

Pippy is geboren 17.07.2009

Sluit me helemaal aan bij de vorige topics qua schema wat normaal is voor een kindje van 9 maanden.
Blijf een avondritueel houden maar maak dit niet te lang of te druk. Als je haar op bed gelegd hebt zet dan een kookwekker aan op 10 minuten en ga even iets in je huishouden doen(geeft meer afleiding als naar de babyfoon staren)
Huilt ze na 10 minuten nog geef haar dan in haar bedje een aai over de bol en zeg dat ze lekker mag gaan slapen. Dan weer naar beneden gaan. Vooral haar niet uit haar bed halen voor voeding ed.Blijft ze huilen dan ga je na 10 minuten weer even naar haar toe. Waarschijnlijk zal haar gedrag in de eerste week behoorlijk verergeren maar probeer er niet in te trappen want dat is pure comedie. Rond deze leeftijd gaan ze echt uitproberen en ze is gewend dat ze jouw aandacht krijgt. nu moet ze dus leren om zelf in slaap te vallen en door te slapen. Probeer haar daar ook de tijd voor te geven.
Het is een hele intensieve klus en het kan best zijn dat je zo drie weken verder bent voordat ze het accepteerd maar bij de meeste kinderen werkt het uiteindelijk prima. ik heb er zelf iig hele goede ervaringen mee, hoewel ik in de eerste instantie geen voorstander was van laten huilen.
Elke 4 uur een fles zou ik haar niet geven, dan zit ze veel te vol voor brood en warm eten. En dat heeft ze op haar leeftijd echt wel nodig, ook om goed te kunnen slapen.
Net zoals miniboy al zei, bied het haar aan en als ze niet wil dan maar niet. Als ze honger heeft eet ze echt wel. Maar als ze om de 4 uur een fles krijgt heeft ze waarschijnlijk ook gewoon geen honger. Dwing haar niet te eten, dat werkt averechts. Haal haar bord gewoon weg en bied niets anders aan.
Kan me voorstellen dat je onderhand kapot bent zo.
Probeer ook overdag haar steeds op dezelfde tijden op bed te doen(ik meen dat mijn zoontje rond die tijd nog 2 slaapjes had overdag) en ga zelf ook even liggen dan. Huishouden komt wel weer als je haar weer in een goed ritme hebt. Denk ook aan jezelf.
Trek je het echt niet meer? Doe haar dan lekker een nachtje uit logeren, zodat je weer even een volle nacht kunt pakken. Daar heeft je dochter ook baat bij bij een uitgeruste relaxte moeder.

groetjes ramona