Bultjes van zonnebrand

Hallo allemaal.

Ik had even een vraagje over de zonnebrandcreme die jullie gebruiken. Vanmorgen heb ik mijn dochter alvast ingemeerd met zonnebrand. Want ja die witte velletjes moeten goed beschermt worden.
Wij zijn na het insmeren niet direct naar buiten gegaan. Nu zag ik dat ze na een half uurtje of zo uitslag kreeg op haar armen die ik had ingemseerd.
Ik haar gezicht gelukkig niet. Wat zou dit kunnen zijn…zou ze er niet over kunnen??
Welke zonnebrand gebruiken jullie?? Ik heb de zonnebrand van zwitsal.
Kan ik haar er straks nog wel een keer mee insmeren?? Of is dat niet verstandig.

ik had trouwens niet het idee dat ze jeuk aan haar armen had.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Zwitsal is wel geparfumeerd en er zijn meer kindjes die erop reageren. Gebruik je ook andere producten van Zwitsal en hoe reageert ze daarop?

Wij gebruiken zonnebrandcrème voor kids van Nivea. Prima spul.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het hoeft geen reactie op de zonnebrand te zijn, het kan ook (ondanks de zonnebrand) een reactie op de zon zelf zijn. Het is in elk geval belangrijk dat de zonnebrand die je gebruikt UVA en UVB-bescherming biedt.

Onze jongste heeft het in die warme weken voor de mei-vakantie ook gehad. Toen dachten we ook aan een reactie op de zonnebrand, maar toen hoorde ik weer van iemand dat de huid ondanks zonnebrand ook weer moet wennen aan de eerste zonnestralen. En dat die bultjes daar een reactie op zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 May 2010 15:36:18

Ik gebruik meer producten van zwitsal. Maar wil wel wat anders uit proberen. Ze heeft een hele droge huid. En als ik haar insmeer met zwitsal wordt het er niet beter op.
Wat kan ik het beste gaan gebruiken voor kindjes met een droge en gevoelige huid.

Bedankt voor jullie tips.

Liefs

romy had er ook last van vandaag zei had het alleen op haar knietjes zitten.
ik gebruik de creme van de axtion de andere kids hebben er geen last van ach gaat wel weer weg ze heeft er ook geen last van dus maak me er ook nier echt zorgen om.
geloof bij haar dat het idd ook door het zonnetje komt.

[/url]

[/url]

Neutral bevalt ons goed. Da´s ongeparfumeerd.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dit is een zonne-allergie. Klinkt erg ( een allergie ), maar is meestal alleen maar even bij de eerste keer veel zon en ongeveer zoiets als hittebultjes. Niet echt een allergie dus, maar meer een reactie op de eerste keer zoveel zon. Ik heb het zelf ook en gebruik bij die eerste keer urtizon korreltjes die je lekker laat wegsmelten in je mond. Want deze bultjes jeuken wel enorm.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Asje en Sje zijn weer een team zeg!

Waar haal je die korreltjes Asje? Ik heb namelijk bij een hittegolf (of gewoon als het lang achter elkaar warm is) altijd dat, ondanks goed insmeren met factor 50 mijn onderarmen heel erg jeuken. Word er gek van. Ik heb opgezocht wat het is en het blijkt zelfs een naam te hebben.

Mogelijk kan ik iets met die korreltjes tegen de jeuk tijdens zo’n hittegolf.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 May 2010 20:56:38

Op het buisje van de korreltjes staat “bij huidirritatie door zonlicht”. Verder is het een homeopatisch middel. Op de website kun je je postcode invoeren en zo de verkoopadressen vinden. http://www.urtizon.nl/
Het stomme is dat er op de website staat volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar en dat staat op mijn potje niet, hier staat alleen volwassenen en kinderen. Dus mijn kinderen hebben dit gewoon van mij gehad toen ze nog kleiner waren en er last van hadden. Nu hebben ze dat overigens niet meer.
Let op, dit is ook nuttig om te weten

quote:
Overdosering: Volgens de homeopathie is het effect gerelateerd aan de verdunningsgraad en niet zozeer aan de dosering. Wanneer men een dubbele dosis inneemt zal het effect niet sterker zijn en zijn er geen bijwerkingen te verwachten.
En aangezien je soms maf kunt doen vanwege de jeuk, denk je al snel ach ik neem er 1 extra. Maar zoals hier beschreven heeft dat geen effect.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ons zoontje heeft ook een droge en gevoelige huid. Wij gebruiken zonnebrand van Kruidvat, voor kids. Oranje fles met roze dop/spray. Factor 50 werkt hier erg goed. Geen droge huid of reactie en makkelijk smeerbaar.

Hoe zit het met aftersun, wanneer smeer je dit wel/niet? Iedere keer als de kids in de zon zijn geweest? Of is het een middeltje wat eigenlijk niet zo heel veel effect heeft?

@Asje, dank voor extra info! Ik ga eens op zoek.

Groetekes, Sje

Bedankt allemaal. Ik ga morgen direct langs een drogist om spul.

Fijne pinkstermaandag nog