Bulten en blauwe plekken

Ha meiden! Ik ben al weer even een tijdje offline geweest, maar hier weer eens een berichtje vanuit Toulouse. Emilie, nu 16 maanden, gaat goed. Ze rent nu overal rond en geniet van alles om haar heen. Alleen met al dat heen en weer geren en beweeg is het nu ook de tijd voor vallen. Wow, afgelopen maand gaat er bijna geen dag voorbij dat ze zich niet stoot, en altijd op haar koppie. Gisteren viel ze voorover na struikelen en kraste ze met haar wang tegen de poot van een antieke kast aan. Gevolg, blauwe wang en schaafwond. Vorige week draaide ze zich te snel om op de bank en viel er vanaf, met haar voorhoofd op de tegelvloer. Flinke blauwe plek op haar voorhoofd had dat tot gevolg. Het arme kind zit vol met blauwe plekken dus, het lijkt verdorie wel alsof ze mishandeld wordt als je haar ziet… Maar goed, ik heb me laten vertellen dat dit vallen en botsen ook een fase is.
Afgelopen weekend hebben we een nieuw bedje voor haar gekocht bij IKEA, een echt peuter-kleuter bed, want uit haar babybed klom ze uit (metgevolg dat ze dan van best flinke hoogte naar beneden kletterd). Nu kan ze zelf haar bed uit klimmen, we zijn dus haar nu aan het leren dat ze 's nachts als ze wakker word in bed moet blijven!!
Maar verder gaat alles dus hartstikke goed met ons We wachten alleen nog op het mooie weer!!

Gewijzigd door - anouschkarosa op 05 Jun 2007 08:29:45

Wat herkenbaar . Gelukkig (nog) niet bij mezelf, maar bij een neefje van ons. De eerste mnd dat hij kon lopen zag hij ook bond en blauw, heel z’n hoofd onder de bulten en blauwe plekken. Na een tijd werd het gelukkig wel minder. Wij zitten nog niet in de fase van lopen, maar dat duurt ook zo lang niet meer denk. Ik hoop stiekem wel dat wij er met minder bulten en blauwe plekken vanaf komen

Gr Sandra

Hoi,
Hier ook zo 1 hoor!

De dagen erna ging het er al beroerder uitzien. Kon amper zijn oog open doen.
Alles is weer goed gekomen, hij heeft nu 2 kleine littekens op z’n wenkbrauw.
Groetjes Maaike

Emilie is er wel vlot bij of niet?? Hier begint het bij Joël eigenlijk pas net. Z’n beentjes zitten ook vol blauwe plekken en af een toe een buil op z’n hoofd.
Dat Emilie al uit haar bed kon klimmen zeg! Een ondernemend meisje! Gaat het goed in haar peuterbed?? Hoe leer je haar nu dat ze erin moet blijven?? Wij hebben het nog niet aangedurfd met Joël hoor! Ik denk dat hij heel de avond in en uit bed klimt, gaat spelen of dingen doet die niet mogen en uiteindelijk misschien wel op de grond in slaap valt. Wij denken ook aan een haakje op zijn deur.
Ik ben benieuwd hoe jullie het aanpakken.

Jeetje Bob!! Wat heb jij je zeer gedaan zeg!! Gelukkig is het allemaal weer (bijna) goed gekomen. Het hoort erbij he jammer genoeg. Dit was ook vervelend voor jou Meike!
Succes allemaal met de bulten, blauwe plekken en schaafwonden.

Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Die foto van Bob ziet er wel zielig uit hoor! Maar je kan helaas niet alles verkomen he?

Gr Sandra

quote:
ooja dat is zo test

Hoi,
Hier ook zo 1 hoor!

De dagen erna ging het er al beroerder uitzien. Kon amper zijn oog open doen.
Alles is weer goed gekomen, hij heeft nu 2 kleine littekens op z’n wenkbrauw.
Groetjes Maaike

ahgossie die arme Bob!! Gelukkig komt het inderdaad allemaal weer goed, na bulten komt zonnenschijn!! Ja Emilie is er best wel vroeg bij met alles. En het is nu echt opvoeden wat betreft in bed blijven. Iedere keer moet ik 3 keer terug om haar bij het slapen gaan ('smiddags en 's avonds) om haar streng toe te spreken dat ze in haar bed moet blijven en moet slapen, maar daarna doet ze dat dan ook. 's Nachts wordt ze wel eens (een paar keer) wakker en dan ook gewoon weer terug in bed leggen en zeggen dat ze moet gaan slapen, en dat werkt prima. Ik hoorde dat dit ook gewoon een fase is van nieuwigheid en dat ze er vanzelf aan went en weet dat ze moet blijven liggen. Gewoon streng zijn en terug leggen, dan leert ze het vanzelf (ook hier weer geld: de aanhouder wint). En ook: liever dat ze er zelf nu uit kan klimmen dan eruit vallen. Ik heb dan ook gewoon de kamerdeur dicht en die kan ze nog niet openmaken zelf.

http://b2.lilypie.com/l4iJp1.png" alt=“Lilypie 2nd Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” /></a>

Gewijzigd door - anouschkarosa op 06 Jun 2007 15:49:58