Buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Hoi allemaal,

Ik heb 2 weken geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij mijn eiestok is verwijderd. Dit is erg jammer, maar dat verandert niets aan het feit dat ik graag een 2e kindje wil. Wie heeft hier ervaring mee? Met opnieuw zwanger worden bijvoorbeeld. En hoelang duurt het voordat je weer een menstruatie krijgt na de operatie?

Meis toch wat moeilijk…

Helaas geen info voor je. Alleen wat ik weet wat van mij collega dat zij bij haar eerste kindje ook buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft gehad en ook een eierstok is verwijder. Ze was al heel lang bezig om kindje te mogen krijgen … en toen eindigde het zo. Nu is ze in ‘gezonde’ verwachting van haar 2e kindje. Dus hoe groot de kans is etc weet ik niet … maar wel dat de mogelijkheid om zwanger te worden bestaat.

Sterkte met het verwerken van dit verlies…

Wat heftig zeg. Een vriendin van mij had hetzelfde en heeft hierna toch nog 2x een kind mogen krijgen. Soms neemt de overgebleven eierstok de taak van de ander over, begreep ik van haar. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

WAt heftig!

Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte wensen. En ik hoop dat jullie wens alsnog heel snel in vervulling zal gaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Moeilijk hoor meid. Ook ik heb een vriendin die een buitenbaarmoederlijk zwangerschap heeft gehad en daarna ook nog 2 gezonde kindjes heeft gehad. Met 1 eierstok kan je nog steeds gewoon je kinderwens in vervulling laten gaan.

Een andere vriendin van mij heeft een kyste in haar eierstok gehad en helaas moest die worden verwijderd, maar haar andere eierstok neemt dat nu gewoon over zeg maar.

Zelf (gelukkig) geen ervaring.