Buiten spelen


#1

Ik gooi er nog maar eens een topic tegenaan.

Vanmiddag waren we met Aaron en zijn neef (11jr) naar de speeltuin gefietst…het was lekker weer, dus samen wat doen.

Het enige probleem wat wij vanmiddag ook weer hadden is dat Aaron eigenlijk niet naar de speeltuin zelf omkijkt maar die gaat op zoek naar lieveheersbeestjes en bloemetjes om voor mij te plukken.
Zijn neef speelt dus alleen of zoekt een ander kind om mee te spelen.
Dit is eigenlijk altijd zo als we ergens heen gaan…niet leuk eigenlijk maar ik kan er ook wel om lachen.

Als zijn neef hier komt spelen dan is het huis te klei zeg maar…dan spelen ze uren samen maar als we ergens anders zijn dan zijn bloemen en insecten belangrijker voor Aaron.

Herkenning?

Gr, Danielle


#2

Ja, dat is nog vol op in ontwikkeling natuurlijk. Dat zullen ze nu dan bijna gaan leren. Maar ik wat die beestjes betreft, zo gaat dat hier ook hoor. Daar hebben ze meer oog voor dan voor andere dingen buiten. Ook wel leuk toch??

Groetjes Manderijn.


#3

Daarom loop ik geen avondvierdaagse met onze meiden. Dat is dan 4 avonden lang, 5 kilometer bloemetjes plukken en lieveheersbeestjes vangen!
Hier kunnen ze ook eindeloos bezig zijn met beestjes, bloemetjes, grasjes etc.

Het kan ook een hele nuttige interesse zijn overigens hoor: vandaag hebben ze (met veel plezier!) onkruid en mos tussen de terrastegels uit gehaald en ze hebben onkruid uit het gazon gehaald. Een emmer vol met spul wat weg kan! Heerlijk, want ik heb een ontzettende hekel aan werken in de tuin. Ik hou het wel wekelijks bij, maar niet van harte! (Daarom ben ik ook altijd een soort van blij met de winter: dan hoeft er niks in de tuin te gebeuren. Haha!).

Groetekes, Sje


#4

Ja hij leert wel om er voorzichtig mee om te gaan met die beestjes.

Ik vind het alleen sneu voor zijn grote neef die Aaron wil duwen op de schommel en met hem van die erg hoge grote glijbaan af wil glijden…dat interesseert aaron dan dus echt niet (of durft niet) en gaat onverstoorbaar verder met zoeken naar “dingen”.

Ach ja…ieder zijn ding he!

Gr, Danielle


#5

Ik ben Aaron en ik doe mijn spreekbeurt over “De natuur”.

Klinkt prima toch?!
Da’s een verademing tussen al die spreekbeurten over vliegtuigen, de brandweer, ruimtevaart, formule 1 en voetbal!!!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 14 Apr 2013 21:20:15


#6

Ik zeg: aanmelden bij OERRR:

M.


#7

Hahaha…zijn de jouwe daar ook aangemeld?

En idd…de natuur kost niks en je stapt erin zodra je buiten bent!
Ik kan hem op een sport doen dat kost geld…ik kan hem ook tegen kinderen laten zeggen “ik zit ook op een sport…beestjes zoeken”!!!

Hahaha.
Gr, Danielle