Buisjes

ik ben vandaag bij de KNOarts met Danielle geweest en 6 juni krijgt ze buisjes.
Ze heeft namelijk al een keer of 4-5 een antiebiotica kuur gehad ivm een ooronsteking, en ook heeft ze een paar maal geen medicatie gehad ondat het anders te veel voor haar werd.
Ik ben er wel blij mee en hoop dat ze nu minder vaak een onsteking heeft. Het is een kwaal die bij mij in de familie zit, ik heb zelf ook wel een keer of 5 buisjes gehad.
Nu is mijn vraag hoe kun je een kind van 17 maanden op zoiets voor bereiden?
Ik moet morgen nog even de kinderafdeling bellen, maar misschien zijn er hier ook ouders die praktise tips hebben.

Groetjes Corina

Ik denk niet dat je een kindje van die leeftijd er gedetailleerd op kunt voorbereiden, maar ze zijn op die leeftijd al wel bewust van dingen.

Dus ik zou wel uitleggen dat jullie naar het ziekenhuis moeten en dat de dokter haar oortjes beter gaat maken. En dan uitleggen hoe de dokter dat gaat doen. Dus dat ze een kapje op krijgt en dat ze dan in slaap valt. Dat jij erbij mag blijven tot ze slaapt (althans, hier is dat wel zo) en als ze weer wakker wordt dat haar oortjes dan heel erg snel beter gaan worden. (Want je weet niet of het nog ietsje gevoelig is natuurlijk).

Meer dan dit kun je denk ik niet doen voor een kindje op die leeftijd.

Wat je nog wel zou kunnen doen is boekjes bij de bieb halen. Er is een boekje van Nijntje over het ziekenhuis. Dat is een bekend figuurtje en het wordt in jip-en-janneke-taal uitgelegd dat Nijntje naar het ziekenhuis moet om beter te worden en dat de zuster lief is enzo.

Groetekes, Sje

Weet je wat ze hier in het ziekenhuis ook hebben? Een fotoboek ter voorbereiding. Staan allemaal foto’s in van een kindje dat binnenkomt, in pyjama in bed zit te wachten, met narcosekapje op etc.

Ik weet niet of ze bij jullie in het ziekenhuis zoiets hebben.

Groetekes, Sje

Ik wil je wel even waarschuwen dat dit niet betekend dat haar oorontstekingen over zijn…

Wij hadden hier heel erg op gehoopt!