Buisjes

ik ben vandaag bij de KNOarts met Danielle geweest en 6 juni krijgt ze buisjes.
Ze heeft namelijk al een keer of 4-5 een antiebiotica kuur gehad ivm een ooronsteking, en ook heeft ze een paar maal geen medicatie gehad ondat het anders te veel voor haar werd.
Ik ben er wel blij mee en hoop dat ze nu minder vaak een onsteking heeft. Het is een kwaal die bij mij in de familie zit, ik heb zelf ook wel een keer of 5 buisjes gehad.
Nu is mijn vraag hoe kun je een kind van 17 maanden op zoiets voor bereiden?
Ik moet morgen nog even de kinderafdeling bellen, maar misschien zijn er hier ook ouders die praktise tips hebben.

Groetjes Corina

Ik denk niet dat je een kindje van die leeftijd er gedetailleerd op kunt voorbereiden, maar ze zijn op die leeftijd al wel bewust van dingen.

Dus ik zou wel uitleggen dat jullie naar het ziekenhuis moeten en dat de dokter haar oortjes beter gaat maken. En dan uitleggen hoe de dokter dat gaat doen. Dus dat ze een kapje op krijgt en dat ze dan in slaap valt. Dat jij erbij mag blijven tot ze slaapt (althans, hier is dat wel zo) en als ze weer wakker wordt dat haar oortjes dan heel erg snel beter gaan worden. (Want je weet niet of het nog ietsje gevoelig is natuurlijk).

Meer dan dit kun je denk ik niet doen voor een kindje op die leeftijd.

Wat je nog wel zou kunnen doen is boekjes bij de bieb halen. Er is een boekje van Nijntje over het ziekenhuis. Dat is een bekend figuurtje en het wordt in jip-en-janneke-taal uitgelegd dat Nijntje naar het ziekenhuis moet om beter te worden en dat de zuster lief is enzo.

Groetekes, Sje

Weet je wat ze hier in het ziekenhuis ook hebben? Een fotoboek ter voorbereiding. Staan allemaal foto’s in van een kindje dat binnenkomt, in pyjama in bed zit te wachten, met narcosekapje op etc.

Ik weet niet of ze bij jullie in het ziekenhuis zoiets hebben.

Groetekes, Sje

Ik wil je wel even waarschuwen dat dit niet betekend dat haar oorontstekingen over zijn…

Wij hadden hier heel erg op gehoopt!
In maart heeft ze buisjes gekregen en intussen heeft ze al weer 3 keer aaan de AB gezeten.

Ik hoop echt voor jullie dat het wel over is hoor. Maar staar je er niet blind op.

De oorontstekingen zijn inderdaad niet per se over, maar de pijn die daarbij hoort zou minder of weg moeten zijn omdat er geen druk op het trommelvlies zit.

Groetekes, Sje

Senne heeft ook buisjes gekregen toen ze 18 mnd was en sindsdien nog 3D oorontsteking gehad. Het doet alleen veel minder pijn en het ontstekingsvocht kan zich niet ophopen dus de druk wordt steeds minder.

Wij hebben Senne er niet op voorbereid, wist ook niet hoe…

Sterkte!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik weet ook dat de onstekingen niet perse ophouden, maar ik heb het beu. Volgens mij heeft ze de oren van mama . Ik begreep van mijn moeder dat het mij wel verlichting gaf.
Ik heb gisteren ook nog even met het CWZ gebeld, wat ik moest misschien nog even langs komen om haar voor te bereiden op de operatie, maar de mevrouw die ik daar sprak was het met mij eens dat ze te jong is om haar goed voor te bereiden. ik kan wel via de website van het ziekenhuis wat plaatjes laten zien.
Ik heb er al het vertrouwen in.

en de ab die je dan eventueel moet geven als je oorontsekingh bet na het plaatsen van de buisjes, zijn bij mij altijd in de vorm van oordruppels geweest, dus plaatselijk, altijd nog beter dan ab die je oraal moet innemen, dat gaat je hele systeem door!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Senne was de enige die niet voorbereid was op de zaal en ze was ook het vrolijkst… (voor de operatie dan)
Wij hebben ook gelijk die middag AB druppels gehad omdat het trommelvlies gescheurd was door het zetten van de buisjes…

Komt vast helemaal goed met je meisje!

Groetjes van Sascha en Senne

ik denk ook niet dat je een kindje van 17 mnd er echt op kan voorbereiden , maar wat 1 van de andere meiden zie een boekje voor lezen over het ziekenhuis is niet z n gek idee.

hier ook al 2 keer een oorontsteking gehad in 3 mnd tijd, ik ken je gevoel je wordt er echt gek van.
hier zei de dokt sommige zijn er gewoon erg vatbaar voor en je kan daar niets aan doen en na vele malen worden het idd buisjes…
maar of de oorontstekingen danm voledig weg blijven is nog maar de vraag, maar is wel te hopen natuurlijk…

Mijn ventje word 21 juni ook geopereerd…
We hebben een week geleden 2 dagen in het zh moeten doorbrengen omdat mijn ventje zo ziek was, en niet meer wilde drinken, en bij de laatste controle door de kinderarts die daarna vertelde dat we naar huis mochten, zei dat zijn keelamandelen aan de grote kant waren en dat we evt nog naar KNO arts moesten om te kijken of daar toch iets aan gedaan moest worden, dus ben meteen naar de KNO gegaan en binnen een half uur konden we al terecht, en ja de arts vond dat hij er toch maar aan geopereerd moest worden, dus 21 juni worden zijn neus en keel amandelen verwijderd en krijgt ook buisjes…
Begin deze week nog naar de Anesthesist geweest en die zei dat hij waarsch wel een nachtje dan moest blijven, waarsch omdat het alles in 1 is, maar mocht hij t super goed doen en lekker drinkt en veel ijsjes eet dan mag hij wel smiddags mee naar huis!
Dus laten we hopen dat alles goed gaat!
20 juni moeten we overigens nog weer naar de kinderarts voor verdere onderzoeken op o.a allergie etc…
Maar eerst over 2 weekjes zijn verjaardag op 10 juni!

Nathanael is van 10-06-09

klopt, aan ooronstekingen kun je helaas niets doen. Als je er aanleg voor hebt (in de zin van dat de buis van eustachias nog niet zo heel goed iontwikkeld is) dan is het gewoon raak. Toen Bo bijna 1 was kreeg hij voor het eerst oorontseking. Hij heeft toen 2 kuren gehad en het ging gewoonweg niet weg. Hij is toen met spoed dezelfde dag nog naar de kno gestuurd en de dag erna buisjes laten zetten. Afgelopen winter toen hij ze net 1 jaar er in had, heeft hij voor de tweede keer buisjes gekregen. De hoeveel heid oorontstekingen zijn dit jaar wel behoorlijk afgenomen. Hij heeft in januari nog maar 1 keer oorontsteking gehad, en daarna niet meer. Dus ik heb de hoop dat het vanaf nu beter gaat, en als deze buisjes er uit vallen, hij niet weer hoeft.
Je voelt je namelijk zo machteloos en denk elke keer dat het aan jezelf ligt als je kleine er weer last van heeft. heb het al een paar keer gevraagd aan de kno, maar zij zegt ook dat je er niks aan kan doen.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik herken dat gevoel Woezel. Dat je denkt dat je iets fout doet.

Net als gisteren, we gingen wandelen maar het waaide best hard.
Dus ik was al bang dat ze weer oorontsteking zou krijgen.
Vandaag belde het KDV dat ze weer verhoging had… Ik kijk het morgen even aan en anders kunnen we weonsdag weer naar de huisarts…