Buisjes eruit?

Precies, Sje, kindjes met buisjes hebben vaker een loop oor, dan kinderen zonder. Juist omdat de troep weg kan lopen. Als ze geen buisjes hadden gehad, dan had je het lang niet zo vaak gezien en waren ze ogenschijnlijk ook minder vaak ziek. We mogen ons zelfs gelukkig prijzen dat het een half jaar goed is gegaan, maar goed het is nu dus mis. Wist echter niet dat buisjes meestal maar 10 a 11 maand mee gingen, want dan klopt het preies!! Ik moet om 1550 bij de huisarts zijn, en als het idd zo is, dat het buisje weg is (of beide) dan moet ik de kno arts bellen en kan ik eventueel morgen vroeg al terecht (heb een speciaal nummer gekregen wat ik mocht bellen vandaag)

Vind het gewoon zo zielig voor oons ventje, want normaal is hij een lekkere eterd, en heeft hij een zeer gezonde eetlust, en ik krijg er dus echt niks in, helemaal niks! Gisteren ook al niet op zijn avond eten na dan. Drinken doet hij gelukkig wel, en dat is het belangrijkste, dus heb hem zonet maar een pap fles gegeven, want zelfs een boterham zonder korst en aardbeien jam wil hij niet, terwijl hij daar normaal best gek op is!!!
Hij is ook wat hangerig, niet vervelend, maar gewoon tegen je an hangen van moeheid, hij ligt er nu voor de 2e keer in, vanmorgen van 900 tot 1130 en nu dus vanaf 1400 tot… max 1540. Zielig hoor voor het ventje, wou dat ik het over kon nemen!

liefs woezel

ach goss
Ho was het bij de ha?

Beterschap met je mannetje!!

Liefs Michelle

oh meis dat wist ik heel niet. Laatste keer zag de kno dat er eentje bij Jurian los zat … hij zegt grote kans dat die eruit valt maar ook grote kans dat hij nergens last van gaat krijgen. Krijgt hij nergens last van … dan komt er ook geen buisje meer in… Wist niet dat dit dan toch wel moet?!

Arm ventje …

Hoe was het???

Nou de buisjes zitten er nog wel in, maar ze zitten wel los, dus we moeten wel naar de KNO volgende week om te bespreken of we moeten afwachten tot ze er daadwerkelijk uit zijn, of dat ze nu al nieuwe in zetten. Volgens de huisarts scheeld het namelijk niet veel en ze zijn er uit. Zijn oortje was behoorlijk ontstoken, en hij vroeg eigenlijk gelijk of ik druppels ervoor wou. Aangezien Bo geen koorts heeft, is het protocol echter dat je het 3 tot 4 dagen aan moet kijken. Dit gaf de KNO arts ook aan toen ik haar vanmiddag aan de lijn had. We hebben toen besloten om het nog even aan te kijken. BO had bij het naar bed gaan wel iets verhoging 38,2, maar goed, geen hoge koorts dus.
Vind het echter wel vervelend dat hij na genoeg niet eet. Maar dat is bij hem altijd met oorontsteking. Het is gewoon afwachten totdat het beter gaat. Mocht het zijn dat Bo nou morgen opstaat met koorts, dan bel ik gelijk op voor de druppels. Dat zijn druppels met antibiotica, die je in zijn oor druppelt, dus geen kuurtje wat zijn hele weerstand naar beneden haalt. Dit werkt dus plaatselijk.
Ben wel benieuwd wat de KNO arts volgende week zegt. De kans is groot dat we gelijk een datum krijgen voor nieuwe buisjes, ik hoop echter wel dat dit niet weer vlak voor Bo zijn verjardag moet, zoals vorig jaar (3 dagen voor zijn eerste verjaardag). Door het zetten van die buisjes had hij een behoorlijk ontstoken oog, en was hij niet echt lekker, dus niet echt een hele leuke verjaardag voor hem geweest. Ik hoop dat het dit jaar anders is, maar goed, als het moet, dan moet het. Ik wil het beste voor hem, als het vlak voor zijn verjaardag moet, dan is het zo,. We zullen zien.

Ik hoop we dat hij vannacht wat beter slaapt, hij heeft een pc gekregen , en hopelijk slaapt hij nu redelijk door. Was echt zielig vannacht hoor, hij wist zelf ook niet wat hij met zichzelf aan moest. Ik denk wel dat het een combinatie is geweest van teveel prikkels door het feest, en de oorontsteking, en slecht eten en veel hoesten. Maar goed, we gaan zo wel lekker naar bed, en hopelijk morgen vroeg pas om 630 weer wakker (later mag altijd natuurlijk als bo graag wil uitslapen, maar ben er bang voor hahahahahahaha)

liefs woezel

quote:
oh meis dat wist ik heel niet. Laatste keer zag de kno dat er eentje bij Jurian los zat ... hij zegt grote kans dat die eruit valt maar ook grote kans dat hij nergens last van gaat krijgen. Krijgt hij nergens last van ... dan komt er ook geen buisje meer in... Wist niet dat dit dan toch wel moet?!

Arm ventje …

Hoe was het???

Dat kan op zich wel kloppen hoor dat hij dit zegt, kijk als je kindje nergens meer last van heeft , nadat de buisjes er uit zijn gevallen, dan is het ook niet noodzakelijk om ze er weer in te doen. Bo begint al echter met weer een oorontsteking, waardoor het aannemelijk is dat hij dit de komende maanden vaker zal hebben ivm het koude weer, verkoudheden etc. Net zoals vorig jaar, en dan is het wel noodzakelijk om het te vervangen. Verschild dus per kindje hoe ze er mee om gaan.
Voorbeeld is dus het kindje wat mijn zus kent. Die krijgt standaard om de drie a vier maanden nieuwe buisjes omdat ze er dan al uitegvalle zijn.
Ik hoop natuurlijk dat bo er geen last meer van heeft, maar het begin is niet goed zeg maar!

Het nare is ook dat het geen kwestie van weerstand is. Dat is het probleem bij bo ook niet, verder heeft hij niet vaak wat namelijk. Oorontsteking is een kwestie dat de buis van eustachias nog onderontwikkeld is bij kleine kinderen, en als je kind er gevoelig voor is (zoals Bo) dan heb je vaak oorontsteking omdat de troep van bv een verkoudheid zich gaat op potten in die buis, want het kan niet weg. En hup daar heb je ene midden oorontsteking!
Kijk als hij nou vaak een griepje zou hebben, dan kun je nog altijd in overleg met de artsen vitaminen preparaten gebruiken om zijn weerstand een oppepper te geven , helaas werkt dat bij oorontsteking niet Weet nog wel dat vorig jaar er sprake was om bo een extra vaccinatie te geven voor de bacterie die de oorontstekingen veroorzaakt bij hem , zodat hij er geen last meer van zou hebben (na 4 ontstekingen in 4 maanden tijd te hebbe gehad) maar daarna had hij er geen last meer van, misschien dat de KNO er nu weer over begint…

liefs woezel

@Woezel
Hebben ze je ook verteld dat je zijn neusje 4 keer per dag kan sprayen met een simpele zoutoplossing (Kruidvat eigen merk voor kinderen bijv)? De kno arts raadde ons dit aan. Hier is nl. al één buisje er uit en de ander zit er (na 16 mnd) nog steeds in. Als wij hier merken dat Juul naar zijn oortje grijpt is het gelijk sprayen om de buis leeg en schoon te houden/maken. Dit werkt hier echt heel goed! We zijn laatst nog op controle geweest en zoals het er hier uitziet, hoeft het verdwenen buisje nog niet vervangen te worden door een nieuwe. We moeten alleen in de gaten houden dat het andere buisje niet gaat ontsteken (dit kan wanneer ze er te lang in blijven zitten). Dus voorlopig blijven wij nog onder controle van de kno staan.

Succes met de kleine man!

@Freubeltje, ja wij sprayen ook, alleen met een neusspray wat we via de kno bij de apotheek hebben gekregen. Het is geen zoutoplossing, want een zoutoplossing zorgt er niet voor dat het slijmvlies in je neus slinkt. De Neusspray met die ene werkzame stof (weet de naam even niet meer) wat volwassen gebruiken , slinkt wel het slijnmvlies, waardoor er ruimte ontstaat waardoor de troep weg kan. Er is nu speciale neusspray voor kinderen onder de 2 jaar, met die zelfde werkzame stof, en die heb ik dus voor Bo. Hij heeft er wel veel baat bij, want sinds we die gebruiken, had hij geen ontsteking meer. En hij is nu al zeker ene week of 5 aan het kwakeklen met verkoudheden. Dan is hij verkouden, dan weer zo goed als weg om binnen een paar dagen weer snip verkouden te zijn. Zonder die spray had hij er al veel eerder last van gehad, dus ben wel blij dat de KNO die heeft voorgschreven!

liefs woezel

Bo heet de hele nacht super goed doorgeslapen!! Hij werd van de wekker van papa wakker, maar wilde nog wel tot 715 in bed liggen, en toen er lekker uit. HIj wilde geen brood maar wel ene papfles, dus heb maar oogje dichtgeknepen, en hij heeft inmiddels alweer een halve banaan op. Daar ben ik echt blij mee, want fruit was de laatste dagen echt niets waard. Hij at het gewoon niet!! Nu gelukkig wel weer een beetje. En hij heeft inmiddels alweer 320 cc aan water op (naast zijn 200 cc pap) hij heeft dus mega dorst, maar goed, drinken is altijd goed!
Hij had vanmorgen een temp van 36,9 dus ook dat zit goed! Zijn oor heeft vannacht nog wel gelopen, maar lijkt nu te zijn gestopt. Misschien nu de troep er uit is, zijn oortje ook weer wat rustiger wordt!
Hij is nog wel wat tam in gedrag. Gisteren was het echt heel erg huilerig enzo, ook al zat hij bij je, en vandaag wil hij nog wel graag bij je zitten, maar niet meer huilerig, en hij ging uit zichzelf op de bank ligen/zitten/hangen met zijn dekbedje om tv te kijken. Normaal mag hij dat niet zo vaak op een dag, maar vandaag knijp ik dus ook op dat gebied een oogje toe! Hopelijk is hij morgen weer zijn oude ik!

liefs woezel

Ik lees het nu pas, maar nog veel beterschap voor het laatste restje !!!

Fijn dat het beter gaat!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Bo is echt zielig, hij heeft er buikgriep bij . Het is de eerste keer dat hij buikgriep heeft, hij is verder echt nooit ziek geweest, op oorontseking na, maar sinds vanmiddag blijft hij maar overgeven
Hij eet dus niks meer, drinkt wel, maar het komt er gelijk weer uit, zelfs zonder dat hij iets drinkt komt het er uitt. Hij heeft sinds vanmiddag al onegveer 10 keer overgegeven!! Ivm zijn oortjes dus toch maar de post gebeld, en ben inmiddels weer terug. De buurman is zo lief geweest om mee te rijden, omdat ik alleen was, en Bo bleef maar kokhalzen, en spugen , ook in de auto, alsof hij er in bleef
Bij de dokter was hij weer even zo fit als een hoentje, hyper actief , zelfs de buurman zei, ik snap er niks van, zonet nog zo slap als een vogeltje en alles komt er uit zetten, en kijk hem nu eens!! Ik zeg, ja leer mij Bo maar kennen, had niet anders verwacht!! We waren nog niet weg, en alles kwam er weer uit!
Ze heeft ook nog eens naar zijn oortjes gekeken, en zijn andere oor waarvan we dachten dat die dus niet ontstoken was, ziet er ook erg rood en ontstoken uit, ze zei al, zal mij niks verbazen als die vannacht ook gaat lopen
Morgen dus even naar de kno bellen voor druppels!
Maar hij is dus echt best zielig, naast zijn twee oortjes die pijn doen, heeft hij nu dus ook een flinke buikgriep te pakken

liefs woezel

Oh nee arme Bo, het zit echt niet mee he?
Digitale knuffel!
groetjes,
Wendy

Hè bah, het leek net beter te gaan. Nou, dan nog maar heel veel sterkte weer voor Bo en papa en mama. Beterschap voor de kleine man en hopelijk geen heel beroerde nacht voor hem én jullie.

Groetjes,
M

Vannacht is het eigenlijk best goed gegaan. Bo viel gisteravond meteen in slaap, en op een paar keer hoesten na, hebben we hem tot 415 niet meer weer gehoord. Ik ben nog wel wezen kijken gisteren, maar hij had niet overgegeven toen wij naar bed gingen, en om 415 ook niet. Hij voreg meteen , mama drinken. Dus hij heeft 150 cc gehad, en dat is er in gebleven . Hij ging daarna meteen weer slapen tot 7.00. Toen werd hij wakker en vroeg hij om pap. HIer heeft hij 200 van gedronken . Omdat hij de hele nacht niet had overgegeven, vond ik het niet zo erg dta hij zoveel in 1 keer had, normaal moet je kleine beetjes geven. Hij heeft inmiddels al wat aardbeien op, en het zit er nog in, hij had alleen wel 37,8 toen hij opstond, dus straks even de kno bellen voor druppels, maar verder lijkt het een stuk beter te gaan!!

liefs woezel

Gelukkig!

Groetjes,
M

Wat fijn dat het vannacht weer wat beter is gegaan en zijn eten er vanmorgen in bleef.

Beterschap!

Groetjes,
Sandra

Hoe is het nu met Bo? ik heb de berichtjes wel gelezen, heb al een aantal berichtjes op msn achtergelaten, maar zoals je weet, zowel msn als internet doet het raar bij mij, ook hotmail deed vreemd. ik weet niet of je mijn berichten ontvangen hebt?
ik denk die vandaag wel want verder kan iedereen mijn berichtjes weer lezen…
ik hoor het wel.
Naar die buikgriep, ik hoop dat hij snel opknapt!

Jeetje woezel, ik lees het nu pas allemaal. Zielig hoor voor bo, hopelijk knap hij snel op. Beterschap voor de kleine man.

Gr Patries

Echt beter gaat het nog niet. HIj hoeft gelukkig niet meer over te geven, daar ben ik blij van, maar hij wil eigenlijk alleen maar dirnken. Brood, is na 3 happen (en dan ben ik al blijdat hij in ieder geval drie happen heeft gehad) dat hij het niet meer wil, fruit wil hij ook liever niet (tenzij het aardbeien zijn, maar daar heeft mama niet altijd centjes voor aangezien ze nu ongeveer 3 euro per bakje (let op de je) zijn. Dus mama vind dat hij kan kiezen tussen appel, banaan , peer, mandarijn. Genoeg keuzes toch? Maar dan is het ook na twee happen dat hij niet meer wil.
Avond eten probeert hij niet eens, ja soep wel, ook goed gevulde groentesoep (een maaltijd op zich) en een klein beetje boullion, dat eet hij, maar om dat nu elke avond te geven, lijkt mij ook niet goed, want straks wil hij niks anders meer.
Wat moet ik hiermee doen? hij is niet zichtbaar ziek, geen koorts, behalve een loopoor, en dan het oevrgeven van dinsdag.
Hij ziet er ook niet echt fit uit, beetje witjes, en sjaggie.
Naar de dokter gaan heeft geen zin, wantben er dinsdag nog geweest, dus het is toch afwachten, maar echt waar, ik hoop dat mijn ventje zich snel weer wat fitter voelt

liefs woezel

Hoe gaat het nu met Bo? Tuurlijk hoop je dat hij heel snel opknapt!
Als je kindje ziek is voel je je zelf ook niet fijn
Het weer is er wel weer naar he, tjonge wat een belabberd weer.
Rico zei net dat hij naar buiten wilde, naar de graafmachines kijken (Buituh! na de graa mie mien!!) haha!
ja doei hij heeft nogal wat af gehuild vanacht en heeft Diarree dus dat wordt hem niet vandaag, aangezien het echt vies weer is.
Ik heb gezegt dat als rico vandaag wat fit blijft hij morgen naar de graafmachines mag kijken, maar toen ik dat zei bedacht ik me: ooh morgen is het zondag, dan werken die mensen niet natuurlijk.
nouja hopelijk is hij het vergeten