Mijn dochtertje ligt niet graag op haar buik, maar zou dit meer moeten doen, omdat anders haar hoofdje te plat wordt achteraan. Zitten doet ze wel graag, maar ze is nog maar vier maand, dus kan haar niet de hele tijd laten zitten.
Heeft er iemand tips zodat ze wat liever op haar buik zou liggen, want nu is ze het altijd na 5 minuten beu en begint ze te huilen.
Buikspelen
Er zelf voor gaan zitten en een spelletje met der doen met een balletje bv en dingen in der buurt leggen die ze niet zo vaak heeft. verder weet ik het ook niet
Liefs Michelle
Morgan haate buikliggen ook, maar we legde haar elke dag even op der buik. Elke dag een beetje langer en dan brulde ze maar. Maar ze moest. Ze heeft Kiss gehad. En dan inderdaad een balletje of iets anders. Vaak ging ik ook op mijn buik liggen zodat we op dezelfde hoogte zatten met onze ogen. Beetje bij beetje is ze het steeds leuker gaan vinden. Ze is nu zelfs een buikslaper
Groetjes,
Michèle

Je kunt haar ook op een voedingskussen oid buik leggen. Dat deden wij ook. Merel had een voorkeurshouding en vond het moeilijk om haar hoofd omhoog te houden. Doordat we haar op het voedingskussen legden, werd het makkelijker voor haar en vond ze het ook leuker.
Groetjes Natasja
Probeer ook om niet op de buik te laten spelen kort na het eten. Als je zelf een volle maag hebt, vind je het ook niet lekker om op je buik te liggen. Dus hou er rekening mee dat je haar niet op haar buik legt met een nog vrij volle maag.
Groetekes, Sje
Heb de tips uitgeprobeerd en het gaat al een beetje beter. Heb een voedingskussen gebruikt en het lijkt alsof ze zo minder moeite moet doen om haar hoofdje op te heffen. Ze kijkt ook zeer graag in de spiegel, samen met een speeltje waar ze met haar handjes op moet duwen om geluid en lichtjes te activeren. Hier is ze even zoet mee. Als ik dan hoor dat ze het beu begint te worden, ga ik ervoor zitten en praat wat tegen haar met gekke stemmetjes en dan giert ze het uit.
Bedankt dus voor de goede tips allemaal!
Probeer het wel op te bouwen sophie. De spieren in der nek moeten ook nog sterker worden. Dus niet meteen een half uur. Maar eerst 5 en dan 10 en dan 15 min. en zo verder.
Groetjes,
Michèle

Ja, ze geeft dit zelf ook wel aan hoor. Na tien minuten is ze het beu nu. Maar toch al beter dan 5 hé!
Je moet voor de lol zelf eens 10 minuten op je buik gaan liggen spelen, dan heb je nog meer bewondering voor die kleine meid dat ze het 10 minuten volhoudt!
Groetekes, Sje
Heel netjes hoor 10 min. Wat Sje al zegt het is een goed oefening voor je spieren
Groetjes,
Michèle

Mij moet je’t ni late doen hoor! Na vijf minuten gegarandeerd nekpijn! Net heeft ze nog eens tien minuten geoefend. Heb alle kinderliedjes gezongen die ik kende om ze vrolijk te houden!
Effe de stand van zaken doorgeven… Noa heeft net 25 minuten op haar buik gelegen! Ze houdt van in de spiegel kijken, vooral als ze mama er ook in ziet… De spiegel is deel van een activiteitenbord dat je kan omhooghangen tegen de spijlen van de box. Een deel buigt door, zodat het horizontaal op het boxkleed ligt. Op dit horizontale deel zitten sensoren waar ze op kan duwen met haar handjes en dan komen er lichtjes en muziekjes. Ze vindt het prachtig natuurlijk.
Het buikliggen gaat ook al veel beter sinds ze doorheeft dat het veel gemakkelijker is als je je opdrukt met je armpjes!

Goed hoor van haar enne spelenderwijs is het allemaal ook veel leuker natuurlijk dan wanneer het saai is.
Groetjes,
Michèle