Buikslapertje

Hoi hoi,

Ik weet dat er het c.bureau het niet mag adviseren maar ons dochtertje van 10 weken slaapt sinds een week veel beter sinds ze op haar buik ligt.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee? En laten jullie je kindje dan snachts ook het buikje slapen? Want dat vind ik nog een beetje eng… Terwijl ze dan veel sneller inslaapt en langer doorslaapt. C.bureau zei wel dat logisch is omdat ze zich dan veel meer geborgen voelen en krampjes blijkbaar veel beter op kunnen vangen.
Echt een genot sinds we haar op haar buik hebben gelegd! Maar blijf er wel onzeker onder,… Hebben wel areosleep thuis wat doorademt. Al kan ze al wel goed haar hoofdje optillen en draaien. En niet overal hebben ze aerosleep, als ze naar mijn schoonouders als oppasadres en de kinderopvang gaat, dan ligt ze daar ook op een gewone matrashoes.
Hoor graag andere ervaringen! Vast bedankt!

Morgan sliep graag op der zij maar omdat zij kiss had mocht ze dit niet blijven doen, nu ze zelf draaien kan blijkt ze ook een echte buikslaper te zijn. Ik zou haar lekker op der buik laten slapen. Als zij dat fij vind en wat je zegt ze kan der hoofdje draaien. Wat ik van mijn collega begreep moesten ze vroeger op der buik slapen en nu moet het op de rug. Dus ze weten het zelf niet.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi

Idd, 't cb mag 't niet adviseren, dit omdat de kans op wiegendood aanzienlijk vergroot. Die kleine ukkies kunnen nog niet zelf goed hun hoofdje opzij leggen.

Zolang je er zelf bij bent, zeg ik; prima! Lekker doen!

En voor 's avonds/'s nachts… misschien kan je haar in slaap laten vallen terwijl jij erbij bent (desnoods om een hoekje dat ze je niet ziet), en haar voorzichtig omdraaien als ze uiteindelijk goed slaapt?

Groetjes!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Je vergroot zo de kans op wiegedood, dus zou het niet doen.
Het is toch niet erg als je kindje niet gelijk slaapt?
Die van ons sliepen toen ze nog erg klein waren ook niet meteen en brabbelden vaak nog een poosje.
Als je wilt dat ze langer doorslaapt zou je het nog kunnen rekken met een speen.
Of gebruik je geen speen?
Ik zou er echt mee wachten tot je kindje zichzelf van rug tot buik kan draaien, dan is het echt vertrouwd.

Maar als jij zelf denkt dat het zo beter is dan moet je dat zeker doen.
Je kan zoals een voorganger schreef wachten tot je kindje slaapt en dan terug leggen op de buik.

Groetjes Lisan.

heb je een aerosleep matras en aerosleep lakentjes anders heeft het sowieso al geen zin als je ze niet alletwee hebt. en ook geen hydrofiel luier op het matrasje want dat mag dus ook niet dan. en ze zeggen dat er weinig verschil tussen zit tussen de aerosleep en een gewoon matras.

Ik zou der ook niet op de buik laten slapen eerlijk gezegd er wordt niets voor niets geadviseerd om het niet te doen. maar als jij denkt dat het gaat en je gevoel is er goed bij dan moet je het doen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

hoi
Ik vind haar ook ngo erg jong om op de buik te slapen, ze kan idd niet meer terug, en ze kan wel even het hoofdje optillen en draaien, maar is dat voldoende sterk vor de nacht?
Ik zou haar idd lekker in slaap laten vallen op de buik, en dan omdraaien.

succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker