Buikslaper/lekkende luier

Hoewel ik het nog niet kan laten om mee te praten bij het forum van de baby’s, vond ik het toch tijd worden om maar eens over te stappen naar het forum van 1 tot 4 jaar!

Mijn zoontje Jasper, blijkt zich inmiddels tot een echte buikslaper te hebben ontwikkeld. Heerlijk dat ie zo lekker ligt te slapen, maar vervolgens loopt zijn plas alleen maar aan de voorkant de luier in (pampers en ik gebruik al maat 5!) en vervolgens lekt het dus via de voorkant z’n pyama/slaapzak in, terwijl de luier aan de achterkant nog helemaal niet vol is!

Toch nog een maat groter van de luiers kopen? Of misschien de luier achterstevoren om? Wie heeft er ervaring mee/tips/ideeen?

Groetjes Carolien.

Mijn vriendin deed het ook andersom aan (achterstevoren) bij haar zoontje hielp het enorm, kan natuurlijk nooit kwaad om een extra laken dubbelgevouwen of een onderlegger op je matras te leggen, als extra matras beschermer!

Hier ook en buikslaper en luiers van de aldi maar nooit geen problemen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook eentje die veel op de buik ligt. Ik heb ook vaak luiers van de Aldi en nooit problemen gehad. Welke Pampers gebruik je? Baby dry of Actifit? Volgens mij zeggen ze dat Babydry 's-nachts beter. En ik weet niet hoe zwaar Jasper is, maar het ook niet zijn dat de luier te groot is?

Groetjes Natasja

Ik heb het zelfde probleem gehad, alleen dan met poep. Echt dagen achter elkaar, gekmakend.
Bij mij hielp de overstap naar Pampers active. Maar die gebruik je misschien al. Ik heb ook grotere geprobeerd, maar dat zou ik niet doen, eerder kleiner, dan sluiten ze beter aan!

Hoi allemaal,

Dank voor jullie reacties!
Vannacht toch de luier eens andersom gedaan, even onhandig maar vanmorgen nog wel alles droog… kan natuurlijk toeval zijn en misschien door het warme weer meer gezweet en minder geplast maar ik blijf het nog eens een paar nachten proberen. Gebruik zowel de baby-dry als active fit van Pampers, maakt niet zo heel veel verschil vindt ik. Kleiner dan maatje 5 lijkt me voor hier niet z’on goeie optie want meneertje heeft s’ochtends altijd flink verzadigde plasluiers.
Probleem met het buikslapen is echter dat de plas dan alleen voor in de pamper komt, en het hele stuk rond de billen helemaal geen urine opneemt. Toen ie nog op z’n rug slaapte was dit wel het geval en konden de luiers het prima aan.
Ik probeer het nog een paar nachten met de luier achterstevoren… En anders zo te lezen dus over op de Aldi luiers voor s’nachts!

Groetjes Carolien

ps Tamara, die lekkende poep luiers herken ik ook helemaal… maar dan alleen als het dun is, zoals in periodes met tandjes doorkomen. Gisteren gebeurde het nog (vermoedelijk door het warme weer), z’n wip zat er helemaal onder! (met de nieuwe pampers active fit dry max…maatje 4+ maar die kon er ook niets aan houden!)