Buikslaper gevraalijk?

onze zoon slaapt nadat hij ondekte met 5 maanden te kunnen draaien nu al een maand op zijn buik en de hele nacht met als gevolg dat hij regelmatig snachts even huilt omdat hij wat vol gaat klinken dus een beetje verkouden we weten niet of het daardoor komt want overdag trekt dat weer weg, als hij in de box ligt wil hij ook het liefst alleen maar op zijn buik kan dit kwaad? ik doe er weinig aan want terugdraaien levert een drama op slaapzak heeft hij al aan dus???

Mijn dochter, 9 mnd., ligt ook al zo lang op haar buik. Ik heb haar maar laten gaan omdat omdraaien een groot drama opleverde. Officieel moeten ze op hun rug liggen i.v.m. kans op wiegendood. Maar ja…een redelijke nachtrust is ook belangrijk. Na overleg met de consultatie arts, die ook zo’n buikslapertje had gehad heb ik haar niet meer omgedraaid. Ik vond haar eigenlijk ook al sterk genoeg. Volgens mij moet je daar ook een beetje naar kijken.

Groetjes en succes.

Zodra ze zelf in staat zijn om te draaien in hun slaap, gewoon lekker laten doen! Als ze nog heel jong zijn moeten ze op hun rug liggen i.v.m. wiegendood, maar bij 5 maanden gaat die vlieger niet meer op. In de eerste weken zijn ze nog niet in staat om hun luchtwegen vrij te houden om te kunnen ademen en bij 5 maanden kunnen ze dat wel.

Gewoon lekker laten draaien en als je kindje nou eenmaal een buikslaper is, prima toch?!

Als je een ding in elk geval maar niet doet: vastbinden! Op geen enkele manier. Ook niet slaapzakje onder het matrasje doorhalen. Helemaal op geen enkele manier vastleggen!

Groetekes, Sje

Emmer, wat je wel kan doen als ze verkouden zijn is het hoofdeinde iets hoger leggen, met bv een kussen of een dik boek onder het matras leggen

tries

Ja, ook een goeie! De hoogte moet “telefoonboekdik” zijn heb ik ooit van een arts gehoord toen ik ons dochtertje een hoger hoofdeind moest geven vanwege spugen. Diezelfde hoogte zal ook gelden bij verkoudheid.

Wij legden de verhoging overigens onder de pootjes aan het hoofdeind. Zo bleef het matras toch plat op de lattenbodem liggen en hadden we niet de kans op een kind met last van rug en nekje. Zouden we van de regen in de drup vallen.

Groetekes, Sje