Ik weet dat iedereen hier tegen vastleggen is, maar ik vind het niet ‘uit den boze’. Mij werd het niet afgeraden (okay, ook niet aangeraden, ze mochten het officieel niet aanraden, ik moest het zelf weten) door het cb en ik kreeg de tip van een autoriteit op inbakergebied (Ria Blom zelf) om voor Eva zo’n band te kopen. Goed, ze vond het zelf niets, maar het is natuurlijk een beetje overdreven om te stellen dat elke mama die wel zo’n bandje heeft haar kind vreselijk in gevaar brengt. Ik vind dat nogal overdreven hoor. Ik heb die banden gezien en er is NIETS engs aan, het is niet gevaarlijker dan bakerdoeken. In feite lijkt het op een bakerdoek qua gebruik, alleen liggen de armen en benen los. Nogmaals: Eva vond het niet prettig en daarom hebben wij 'm (Safe T Sleep heet 'ie) weggehaald, NIET uit onveiligheid ofzo. Er zijn, ik denk ook hier, echt wel ouders die wel baat hebben gehad bij zo’n ding en ik vind dat we die ook niet het gevoel moeten geven dat ze iets verkeerd doen. Uiteindelijk wil elke ouders het beste voor zijn kindje. Het is je eigen keuze! Ik vind knuffels in bed zelf gevaarlijk en ook hadden jullie gelijk met het weghalen van het hemeltje, maar wat de band betreft ben ik het niet geheel met jullie eens. Ik denk dat het veiliger is dan je baby vastleggen met de slaapzak onder het matras! Eva ligt nu los en ragt haar bed door. Is minder, maar ik laat haar ook maar gaan…
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 23 Apr 2009 14:10:38