Buikslapen

Ik ben bang dat Roy op mij lijkt en een echte buikslaper wordt.
Hij is nu 4,5 maand en draait zich iedere nacht op zijn buik.
Ik leg hem op zijn rug in zijn bedje, strak ingestopt, maar meneer weet zich iedere nacht om te draaien (met slaapzak aan). In het begin ging het met veel gekreun en gesteun, zodat ik er wakker van werd en hem meteen weer op zijn rug kon leggen, maar nu gaat het zo soepeltjes dat ik hem niet hoor.
Vannacht heeft hij waarschijnlijk de hele nacht op zijn buik gelegen.
Hij kan zijn hoofd al goed omhoog houden, maar kan het echt veel kwaad?
Ik vind het namelijk doodeng!

Gr. Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

hoi,
loek is vanaf dat hij op zijn buik kan slapen …( 3 maanden) een buikslaper. ik was in het begin ook doodsbang. maar ik heb voor loek een earosleep in bed.
ken je die?
dat deed me wel goed. op den duur wist ik gewoon dat hij zijn hoofdje wel goed opzij legde…
je moet gewoon goed opletten, maar kwaad kan het niet.
als je maar zeker weet dat hij goed mijn zijn hoofdje opzij ligt.
als ik wakker werd snachts dan draaide ik hem altijd weer terug.
ik heb er verder dus nooit moeilijk om gedaan met strak instoppen etc… loek slaapt net als mij graag op zijn buik…
en roy waarschijnlijk ook…lekker laten gaan, en goed in de gaten houden.
groetjes sofie

Om straks discussies te voorkomen met mensen die met goedbedoelde maar levensgevaarlijke vastleg-adviezen komen: nooit een kindje vastleggen in bed. Ook niet door slaapzakje onder het matras door te halen en ook niet met zogenaamd goedgekeurde toestanden die in babyspeciaalzaken te koop zijn.

Vanaf een bepaalde leeftijd gaan ze nou eenmaal alle kanten op in bed. Hoort er allemaal bij. Alles uit bed halen, ook dekentje/lakentje, goede slaapzak aan en lekker laten gaan die kleine mop!

Groetekes, Sje

ben het zeker met je eens Sje, maar rico slaapt niet zonder dekentje, en ook niet zonder zn knuffel dus helaas zijn wij niet in de positie die 2 weg te halen, verder heb ik op jou advies wel alle knuffels die diende als stootkussen weggehaald

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

O nee hoor ik leg hem ook niet vast (vind ik nog veel enger als op de buik slapen).
Roy vind het alleen fijn (als hij dan al op zijn rug blijft liggen) om iets over zich heen te hebben. Hij moet wel voelen zeg maar dat hij ergens onder ligt (het is en blijft een aparte vogel, haha).
Die aerosleep ken ik niet…

de aerosleep is zeg maar een matras een cm dik, en daar kunnen ze als het ware door ademen. niet bewezen dat het wiegendood voorkomt, maar zeker wel beter als een dicht matras.

wij hebben ook bij loek zijn dekentjes altijd gewoon laten liggen, maar dan gewoon onder zijn oksels zeg maar niet helemaal tot boven instoppen. knuffels heb ik wel altijd weggehaald uit bed.

en vastleggen… is uit den boze! nee ik vind dat echt super gevaarlijk!

Een aerosleep is een soort dun matrasje wat je over het gewone matrasje heenlegt. Het is van een soort wafelstructuur die ervoor zorgt dat je kind daar dooheen andem kan halen zelfs al zou het met de neus op het matras liggen.
Wil het optimaal werken, dan dien je wel bijbehorende lakentjes te kopen.
Wij hebben het ook en het gaf mij een gevoel van rust. Het heeft niks met vastelggen te maken, het is gewoon een matrasje. Vastleggen is idd uit den boze.
Mijn zoontje is ook een buikslaper dus ik was wel blij met de Aerosleep.

Groetjes van Christa

Ik weet dat iedereen hier tegen vastleggen is, maar ik vind het niet ‘uit den boze’. Mij werd het niet afgeraden (okay, ook niet aangeraden, ze mochten het officieel niet aanraden, ik moest het zelf weten) door het cb en ik kreeg de tip van een autoriteit op inbakergebied (Ria Blom zelf) om voor Eva zo’n band te kopen. Goed, ze vond het zelf niets, maar het is natuurlijk een beetje overdreven om te stellen dat elke mama die wel zo’n bandje heeft haar kind vreselijk in gevaar brengt. Ik vind dat nogal overdreven hoor. Ik heb die banden gezien en er is NIETS engs aan, het is niet gevaarlijker dan bakerdoeken. In feite lijkt het op een bakerdoek qua gebruik, alleen liggen de armen en benen los. Nogmaals: Eva vond het niet prettig en daarom hebben wij 'm (Safe T Sleep heet 'ie) weggehaald, NIET uit onveiligheid ofzo. Er zijn, ik denk ook hier, echt wel ouders die wel baat hebben gehad bij zo’n ding en ik vind dat we die ook niet het gevoel moeten geven dat ze iets verkeerd doen. Uiteindelijk wil elke ouders het beste voor zijn kindje. Het is je eigen keuze! Ik vind knuffels in bed zelf gevaarlijk en ook hadden jullie gelijk met het weghalen van het hemeltje, maar wat de band betreft ben ik het niet geheel met jullie eens. Ik denk dat het veiliger is dan je baby vastleggen met de slaapzak onder het matras! Eva ligt nu los en ragt haar bed door. Is minder, maar ik laat haar ook maar gaan…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 23 Apr 2009 14:10:38

Iemand een tip waar zo’n aerosleep verkrijgbaar is.
Heb even op internet gekeken en wel wat gevonden, maar ik vind ze zo duur.
Als ze nou eenmaal zo duur zijn, dan is dat ook prima natuurlijk, maar misschien heeft iemand een tip.

Gr. Marieke

Inderdaad Marieke, ik vind ze ook erg duur. Bij Prenatal en Babydump (zit hier in de buurt) zijn ze over de 100,- geloof ik. Misschien heeft hier een mama er een die ze niet meer gebruikt en anders Marktplaats?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Als dat zo is heel graag.
Maar ja, als het een stuk veiliger is voor mijn kindje en hij blijft echt stellig op zijn buik slapen heb ik het er denk ik ook wel voor over…

Gr. Marieke

Meteen maar even de daad bij het woord gevoegd.
Als alles doorgaat gescoort voor 5 euro! En ziet er nog erg netjes uit op de foto.

Gr. Marieke

Sofie28, jouw banner is te breed voor het forum en dat trekt topics uit z’n verband waardoor de tekst niet meer te goed te lezen is zonder naar links en rechts te scrollen. Zou je je banner smaller willen maken? Dank vast.

Groetekes, Sje

@Sofie: hee, wij hebben echt nagenoeg tegelijk een reactie geplaatst. Had die van jou nog niet eens gezien, grappig!!! Vooral dat we allebei UIT DEN BOZE zeggen hahaha!

@ Iedereen: die lakentjes die bij de Aerosleep horen zijn 15 euro geloof ik. Wel duurder dan gewone dus maar niet schokkend.
Ik persoonlijk vond het het geld echt waard hoor. Veiligheid voor alles toch? Je kan het matrasje ook gewoon meewassen met het beddengoed. Ik neem het ook altijd mee als we op vakantie/weekendje weg gaan!!!

Groetjes van Christa

Nog voordat Tim geboren was hebben wij ook de Aerosleep gekocht. Dit op aanraden van andere mensen en het geeft ons echt een veilig gevoel. Ze zijn idd erg prijzig want hij kost geloof ik 60 eur. De lakens die erbij horen zijn 15 eur dat valt mee. Wij hebben alles bij Prenatal gekocht. Dus ja wel duur, maar het is mij het geld zeker waard.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb mijn dochtertjes nog voor de 8ste week op hun buik gelegd, ze bleven huilen en zo waren ze lekker rustig. Ik heb het nooit echt eng gevonden. Vastleggen door de slaapzak tussen het matras en het voeteneind te duwen had totaal geen zin, dus deed ik ook niet meer.
Nu slapen ze nog altijd op hun buik, en ze zijn inmiddels 2 jaar.
Ik zag het zelfs een beetje als een voordeel, als ik de kindjes op het CB zie met hun super platte hoofdjes en straks een helmpje op moeten om hun schedeltje weer mooi rond te krijgen.

Je kunt dit niet tegenhouden, wanneer hij graag zo slaapt en zich omdraait. Je kunt slechts de hele nacht naast zijn bedje blijven staan.

ik zag het al van die banner ik heb hem meteen verwijderd.

ja wij hebben de aerosleep ook meteen gekocht voordat hij was geboren. ik dacht in het begin,… helemaal voor niks gekocht dat ding, maar later was ik er des te blijer mee, en nu nog nu hij al bijna 10 maanden is.

mamavanroy heb je hem er al inliggen?

oh ja loek krijgt er altijd wel een afdruk van op zijn hoofd hahaha

Was helaas al verkocht.
Ga denk ik toch maar een nieuwe kopen. Het is me het wel waard!

Groetjes Marieke

Ondanks een aerosleep matrasdek hebben wij ons zoontje sinds een paar dagen toch vastliggen in een SafeTSleep. Meneer lag iedere keer met z’n neus naar beneden in het matras. Ik weet dat er in winkels wordt gezegd dat ze door de Aerosleep kunnen ademenen als ze met hun gezicht naar beneden komen te liggen maar dit is alleen op volwassenen getest en deze bewering wordt ook niet door aerosleep ondersteund.
Heb de SafeTSleep aan de huisarts laten zien en die had er geen bezwaar tegen.
Over een paar weken proberen we het weer zonder en nu maar hopen dat meneer dan z’n hoofd opzij legt…

Moet inderdaad zegge ndat ik hem ook niet heb en er ook niet echt in geloof. Misschien werkt het wel misschien ook niet maar als je jezelf je eigen er rustiger bij voelt moet je het doen zo simpel is dat. kwaad kan het zeker niet. en een kindje legt echt heel gauw zijn hoofdje wel een kant op.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker