hoi,
ik ben moeder van Jim (net 2 jaar) en Ronnie (1 maand). Ronnie komt moeilijk in slaap. Overdag is hij bijna de hele dag wakker tenzij ik hem vast hou ( of in ieder geval aanraak). Dit kan natuurlijk niet met een 2 jarige erbij. Op zich kan ik hier nog wel mee leven maar het gaat meer om s’avonds. Ook dan is hij moelijk in slaap te krijgen. Zodra je hem neerlegt (waar dan ook) wordt hij na ongeveer 30 min weer wakker. De laatste dagen leg ik hem op zijn buikje te slapen. Dit is voor hem blijkbaar lekkerder want nu slaapt hij wel beter in. Weet iemand waarom dit aldoor zo sterk afgeraden wordt?
groeten as
Buikslapen
Hoi as,
Volgens mij wordt dat afgeraden omdat een baby zijn hoofd nog niet kan optillen of verleggen. Het kan zijn dat het gezicht in het matras komt te liggen waardoor ie geen lucht meer krijgt. Ik heb mijn dochter altijd op haar rug te slapen gelegd. Ik had onder het hoeslaken ook een matje liggen waar ze doorheen kon ademen voor het geval ze op haar buik zou gaan slapen. Nu is ze inmiddels 15 maanden en ze is een buikslapertje nu. Nu mag ze het van mij ook omdat ze haar hoofd goed kan verleggen en dat amdemhaalmatje onder hoeslaken heeft. Volgens mij als en baby op de buik ligt heeft het minder last van buikkrampjes. Je hoort toch ook wel eens vaker dat ze baby’s op de de buik op de onderarm van een volwassene laten wiegen om buikkrampjes te verminderen? Misschien ligt ie niet zo graag op de rug omdat hem misschien nog een boer dwars kan zitten.(kan je controleren of hij het tongetje tegen het gehemelte aan heeft.Als de tong omlaag is is het goed)Ik zou je toch aanraden om je kindje op de rug te leggen en anders ook zoeen matje onder het hoeslaken te leggen waar ie doorheen kan ademen. ik hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes chantal
Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 26 Jul 2008 23:26:00
Gewijzigd door - minis@12move.nl op 26 Jul 2008 23:27:40
hoi…
wij hebben ook een echte buikslaper… Ons meisje ligt al sinds ze 2 weken is op haar buik… Ze is gelukkig heel sterk en kon al eigenlijk meteen zelf haar hoofd op tillen en draaien… Maar inderdaad, dat moeten ze wel zelf kunnen anders is het gevaarlijk als ze met hun neus in het matras komen… wegens stikkingsgevaar…
groetjes
Wendy, Linda en Indy
Hoihoi,
Ik zou persoonlijk niet mijn kind op zn buik leggen.
Officieel mag het niet maar goed wat is officieel.
Mijn kind slaapt op zn zij en niet anders dus die heeft in een zijligkussen geslapen en slaapt nu in de safe t sleep op zn zij.
Als jij er een goed gevoel bij hebt en je gaat wat vaker kijken moet je het gewoon doen.
Maar zelf zou ik het niet zou doen ikzou het mezelf nooit vergeven als het misgaat.
En ik weet niet hoe die matjes werken maar daar durf ik niet zo snel op te vertrouwen.
Maar het is wel lastig hoor als je een buikslapertje hebt.
Liefs Maaike
Ik heb ook zo’n matje en je kunt er echt goed doorheen ademen! Ik vind het een prima ding!
Hoi,
Wij vonden het ook een lastige keuze. Maar de eerste maand hebben we uit wanhoop onze dochter ook maar op d’r buik laten slapen. Ik was de eerste week wel elke nacht om het uur wakker om te kijken of ze nog ademende en nog goed lag met d’r hoofd en of ze die dan wel omdraaide. Ook als ze op d’r buik in de box lag dan keek ik om de haverklap. Totdat ik zeker zeven keer heb gezien dat d’r hoofd goed kon draaien en ook doordraaide. Ook heb ik een foto waarbij ze op de buik bij opa ligt tegen zijn borst en ze tilt d’r hoofd heel erg op en kijk voorzichtig om d’r heen toen was ze net een week oud. Vanaf dien hebben we haar op d’r buik laten slapen.
Totdat ze toch weer onrustig werd en vanaf dien hebben we haar ingebakerd ook op advies nietzo zeer vanwegge het buikslapen maar ze was heel onrustig met d’r benen en armen en als ze wakker was dan was ze ook erg onrustig en altijd alles aan het opslurpen alles was fantatisch interesant en het ontdekken waard ja en dat al met twee maanden. En op een gegeven moment was ze daar zo moe van dat ze alleen maar kon huilen van vermoedheid en wij op een geven moment met haar.
Dus mijn verhaal kan ze haar hoofd goed draaien en heb je dat meerdere malen gezien en controleer haar als je moet plassen s’nachts en als je gaat slapen dan zag ik en zie ik er geen gevaar in.
Doe wat je gevoel je ingeeft.
Groetjes
lon106
hoi,
allemaal erg bedankt voor de reacties. Uiteraard ben ik erg voorzichtig met het buikslapen maar net als zijn oudere broer kan ook Ronnie zijn hoofd al vanaf week 2 heel goed zelf omhoog krijgen en houden. Morgen zal ik gaan kijken naar zo’n matje, ik had hier nog niet eerder van gehoord.
Bedankt!
as
Hoi
ik lees je verhaal en herken het slapen nog van djayden met die leeftijd.
dat was ook drama,totdat het cb inbakeren voorsloeg.
ik vond het eerst heel zielig zo’n 'pakketje’baby maar het hielp heel goed.
Djayden voelde zich prettiger en sliep ineens heel goed.
bij mijn vriendin hetzelfde,die legde toen haar dochtertje ook op de buik,en bij ziekenhuisopname begonnen ze met inbakeren en haar dochtertje sliep ook prima.
ik weet niet of je het wat vindt,ik vindt buikslapen alleen wel eng met deze leeftijd
gr diana