Buikpijn?

hoi allemaal

lieke zegt vaak "lieke heeft buikpijn"
Lijkt me sterk, ze eet goed poept goed is niet ziek etc.
Nu heeft mijn schoonmoeder vaak buikpijn en zegt dit dan ook.
Zou ze dit van haar overnemen? en nadoen?
Ik kan verder bij lieke niks vinden waar die buikpijn vandaan moet komen.
Mijn schoonmoeder is ook geopereerd aan haar voet en zit in verband nu, nu zat lieke gisteren in het zwembad en zei ze steeds. “lieke voetje au gedaan” en deed ze er een emmertje over! Dus dit is zeker nadoen!
Maar die buikpijn? Moeilijk hoe serieus moet ik dit nemen?

Groetjes Gytha

Ik had het er toevallig met een collega over dat het me zo fijn leek als morgan kon praten want dan kon ze zeggen waar ze pijn heeft, maar het schijnt dat ze zo ie zo de eerste 4 jaar vaak zeggen dat ze buikpijn hebben ook als ze hoofdpijn hebben, enne in liekes geval lijkt het me ook napraten. Als ze echt pijn zou hebben piepen ze wel anders, ik heb als kind een verstopping gehad en een blinde darmonsteking die ze over het hoofd gezien hebben en ik krijste het uit.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Zoalng ze niet overgeeft extreem minder gaat eten en het de hele dag doorzegt Kan ik gerust zeggen het is naapen. Ook gezien ze het zelfde deed met de voet. Ze merken dat oma aandacht krijgt als ze dat zegt of heeft. Dus denkt Lieke he dat ga ik ook zeggen krijg ik ook aandacht.

Maar het maakt het wel moeilijk te beoordelen wanneer ze wel echt een keer buikpijn hebben. Maar ja dan zijn er ook andere aanwijzingen die helpen zoals nou dan hoef je ook geen snoepje en eten en toetje enzv. Dan maak het al gauw duidelijk als ze daar geen gewilde reactie opgeven dat het echt buikpijn is.

groetjes

lon106

Hoi hoi

Kindertjes zeggen nogal gauw dat ze buikpijn hebben. Als ze ergens geen zin in hebben kunnen ze al zogenaamd buikpijn hebben. Ook als ze ergens bang voor zijn bijv. Misschien dat je 't in die trant moet zoeken?

Michèle, bij jou ook al blindedarmontsteking over het hoofd gezien? Hier ook, 't werd geweten aan buikgriep…(was toen 8jr). De artsen in het zh waren boos dat ik zo laat daar was voor een operatie (stond op springen dus).
Hmm… en zelfs nog een infectie aan overgehouden ook, aan de wond. Nu 19jr later nog altijd ERG zichtbaar en ERG lelijk.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

vanmiddag zei ze het weer en toen zei ik hoe komt dat dan? moet je poepen!
Nee "lieke heeft een baby in de buik"zei ze nou wij lagen werkelijk dubbel van het lachen!
ze gaat gewoon door er is ook niks aan haar te merken!
Volgens mij is ze ook nog met mijn zwangerschap bezig ofzo! wahahah
Toen zei ik "mama heeft ook geen baby meer in de buik"
Zei lieke “Ja maar lieke wel mama” wahahahha

wat zijn het toch spookjes!

groetjes Gytha

@ Marlala. Door een verstopping hebben ze hem totaal niet gezien, Ik heb antibiotica gekregen en het was een beginnende dus dat heeft het gestopt, ik heb dus daar geen ritsluiten (ik heb meerdere plaatsebn op mijn lijf wel ritsen zitten vandaar) maar door de verstopping is wel de dunne darm in de blinderdarm vergroeid, op zich geen probleem want het werkt, maar ik heb ook spastische darmen en dat stukje geeft niet echt mee dus dat kan pijnlijk zijn en opereren doen ze niet want ze zijn bang voor nog meer verklevingen dan dus ik heb er mee leren leven. Ik was overigens 3 toen ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht werd. En het was kerstavond. Ik kan het me ook nog allemaal herrineren, en oh wat was ik blij toen ik leeg was zeg maar

Enne Gytha het zijn zeker spookjes, maar wel met een geweldige fantasie.

Groetjes,

Michèle

ahahahhaha gytha dat dacht ik al ,als ze echt pijn heb merk je het wel .
lekker boefie is ze

groetjes marielle mama van tanja

wat een heerlijk wijsneus al

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Kinderen van die leeftijd kunnen pijn nog niet goed lokaliseren. Dus ook al hebben ze bijv. pijn in de arm of pijn in het hoofd of waar dan ook, dan nog zeggen ze “ik heb buikpijn”.

Het kan ook inderdaad zijn dat ze het van je schoonmoeder overneemt, dus dan zou het wel tof zijn als je schoonmoeder het niet meer zo makkelijk eruit zou gooien als Lieke erbij is.

Maar het kan dus zijn dat Lieke wel degelijk ergens pijn heeft alleen dat ze niet kan zeggen wat voor pijn. Je zou kunnen proberen erachter te komen door haar te vragen het aan te wijzen waar ze pijn heeft. Maar dan nog is de kans groot dat ze haar buikje aanwijst.

Als pijn echt erg wordt, zul je het sowieso gaan merken, want dan gaat ze zich daar ook wel naar gedragen (hangerig, jengelig, huilen, verminderde eetlust etc.).

Dus zolang ze nog gewoon Lieke is, zou ik me niet zo snel zorgen maken. Een kind met echte pijn herken je.

Groetekes, Sje

ja sje als ik vraag waar het zit wijst ze toch naar de buik.
en we hebben met schoonmoeder inmiddels gesproken gisteravond en hebben gezegd dat ze pijn niet moet laten merken waar lieke bij is omdat ze het overneemt.
Het was een heftig gesprek grrrrr want ze mag toch wel laten merken als ze buikpijn heeft? Maar goed we zijn eruit gekomen en lieke raast lekker door merk weing van buikpijn of andere pijn.
Of misschien toch wel die baby in haar buik wahahahahha
Mijn man zei al wahahah moeten we nog een zwnagerschapstest gaan doen dalijk hahah

groetjes gytha

Je kunt wel een van de digitale zwangerschapstesten uit de voorraad van Ikkeben hebben als je wilt?! Die zijn er speciaal voor tienerzwangerschappen. Voor ons geen punt dat het nu ook gebruikt wordt om een peuterzwangerschap op te sporen!

Jammer dat je schoonmoeder niet heel begripvol reageerde op jullie verzoek om niet meer voortdurend te laten merken als ze buikpijn heeft. Ik snap best dat zij het wel wil kunnen uiten maar enigszins aanpassen in aanwezigheid van Lieke zou toch wel attent van haar zijn eigenlijk.

Groetekes, Sje

wahahha wahahahahha ja doe maar een test sje! Maar wat als die positief is wahaha ben ik al OMA! wahahah

en ja sje het zou heel attent van haar zijn maar ja!
Ze past ook rgelematig ochtenden op nu ik weer aan het werk ben en hoop dat ze dan niet laat merken als lieke erbij is, want dan zou het nog wel eens erger kunnen worden!
Maar ik hoop dat ons gesprek geholpen heeft.

gr gytha

Als ik dat soort slecht-weer-gesprekken met opa’s en oma’s wil ontwijken, zet ik heel gemeen de kinderen zelf weleens in.

Zoals toen onze oudste op haar 2e een keer GVD voluit zei toen er iets niet bleef staan in haar poppenhuis. Toen ik vroeg hoe ze aan dat lelijke grote-mensen-woord kwam zei ze eerst dat ze het zelf verzonnen had (ja tuurlijk!) en uiteindelijk kwam er uit dat ze het van opa gehoord had.

Ik heb er mijn vader niet zelf op aangesproken, maar tegen onze oudste gezegd dat als opa dat nog een keer zou zeggen waar zij bij was, dat ze dan tegen opa mocht zeggen “Opa, dat mag je niet zeggen waar kindjes bij zijn, dat is een lelijk grote-mensen-woord”.

Op die manier wordt het kind er zelf nog eens duidelijk mee geconfronteerd dat het een woord is wat niet gewenst is en opa heeft door dat wij als ouders wel degelijk achter die opmerking van zijn kleindochter zitten. Maar hij pikt die opmerking van zo’n kleintje makkelijker dan dat wij als ouders een stevig gesprek met hem aangaan.

Zo heb je meerdere vliegen in 1 klap. Het is niet altijd de meest ideale oplossing, maar het scheelt wel een hoop gezeik en het effect is als het goed is hetzelfde.

Groetekes, Sje