Buikpijn of gewoon onrustig?

Hallo ,

Ik heb het idee dat mijn zoontje af en toe 's nachts buikpijn heeft. Hij slaapt de ene nacht gewoon door van 19.45 tot 07.45 en de volgende nacht wordt hij meestal rond een uur of 23.00 wakker en huilt dan vaak is dit in zijn slaap soms is hij wakker. Ik loop dan een paar keer voor het tutje en hij slaapt dan iedere keer wel weer even maar is zo onrustig dat hij op een gegeven moment toch wakker is. Als wij hem dan bij ons in bed pakken slaapt hij zo weer, maar heel erg onrustig. Ik moet hem dan vasthouden anders komt hij niet in slaap. Hij heeft erg plakkerige en stevige ontlasting en laat dan ook vak scheetjes als hij huilt. Zou dit buikpijn kunnen zijn?? Laatst was hij rond 21.00 wakker en toen heb ik zijn buikje gemasseerd en even geknuffeld en toen ging hij weer slapen.
Vannacht bij oma heeft hij ook zo gehuild en ze kregen hem niet meer in bed. Zij dacht ook aan buikpijn. Wat kan ik hieraan doen? Ik geef al Laxo sinds een week en hij poept wel wat meer nu.

Alvast bedankt voor eventuele tips!

22-12-2009 colin geboren

Gewijzigd door - mamavancolin op 23 Aug 2010 17:09:55

Heeft hij die pijn sinds je de laxo geeft, of geef je dat naar aanleiding van?

Toevallig heeft Sarah dat ook gehad, drie of vier keer de afgelopen weken. Ze werd dan echt niet rustig, flink trappen met d’r beentjes en als ik haar op pak dan moet ze de hele tijd kleine boertjes laten.

Toen ze nog onder de drie maanden was en veel huilde heb ik tijdens een huil sessie van ongeveer 6 uur (er kwam echt geen einde aan) ten einde raad het cb gebeld, ze stuurde meteen een verpleegster. Heel fijne service!
Ze nam Sarah van me over, pakte haar stevig tegen haar aan en begon tegen haar te praten. Sarah werd gelijk rustig. Het leek wel of de verpleegster de controle overnam. Dit heeft mijn ogen toen geopend.
Dus toen Sarah laatst weer eens (naar mijn idee) wat krampen had, heb ik haar uit bed gehaald, in het grote bed gelegd, ikke ernaast en maar rustig praten. Dat krampjes ook pijn doen, maar dat ik beloof dat ze over gaan, en dat dan weer alles goed komt…bla bla bla
Was wel een heel fijn moment, je zag haar gewoon langzaam rustig worden.
Ze sliep daarna vrij snel.

Qua medicijnen hiervoor geven enzo, dat weet ik niet. Sorry

Succes,
groetjes, Boukje

Lilypie First Birthday tickers

Over de buik aaien hielp hier altijd, of een warme kersenpit op de buik als hij naast je ligt (moet je bij blijven voor het geval dat ze in de brand vliegen, even grote kans als een kruik die gaat lekken) zijn buik op jouwn buik aaien en over de rug aaien.

Fietsen is hier nooit een succes geweest, want Dim hield altijd de beentjes Stijf

ik ben toch aan het twijfelen of het wel buikpijn is. Gisteren deed hij het weer en toen heb ik hem bij me gepakt en toen ging hij spelen. Doodmoe maar de rust niet hebben om te slapen. Hij wil alleen nog maar zich optrekken en al slaapt hij half dan nog ziet hij wel iets waaraan dat kan. Wij lachen ons kapot, maar is voor hem natuurlijk niks als hij zoveel slaap mist. Hij ging om 5.00 weer spelen en over me heen klimmen en na de fles weer. ALs ik hem heel stevig vasthoud dan slaapt hij na 20 minuten wel weer. Ik heb toch maar eens Kindival gekocht van VSM en ga dat eens proberen want zo krijgt hij echt niet genoeg slaap.

22-12-2009 colin geboren

is de 8 maanden-sprong toch zo heftig? hier hetzelfde hoor…hij kan eindeloos spelen ook al valt hij om van de slaap…wij lachen ons ook stuk hahahah hoe vrolijk hij dan wordt als hij om je heen springt en klimt maar goed of dat goed is middernacht dat weet ik ook niet hahahahah…de mijne is tegelijkertijd ook ziek en drinkt en eet steeds minder dus deze maand vergeet ik never nooit. tot nu toe nooit zo zwaar gehad maar sind hij 8 maanden oud is poehhhh af en toe argggghhhhhhhhh!!!

Lilypie First Birthday tickers

ja, erg he mama Selma, gelukkig werken we niet!! (jij ook niet dacht ik toch?)
Ocherm is Meric ook nog ziek?! Hopelijk is hij snel weer beter.

Het is ook niet niks, Colin kan binnen een week zitten, zich optrekken en goed kruipen dus hij moet ook veel verwerken. Ik las dat Kindival erg kan helpen bij onrust en kindjes die veel moeten verwerken. Ik hoop dat het werkt. Papa is nu ook nog ziek dus mama moet alles alleen doen en ook nog papa verzorgen.

22-12-2009 colin geboren