Buikpijn na eten kool?

Hallo allemaal,

Colin heeft de laatste weken af en toe dat hij 's avonds ineens ontroostbaar is. Meestal rond een uur of 21, maar hij heeft het ook al eens om 19.00 gehad. Ik moet dan met hem blijven rondlopen en hij laat heel veel scheetjes. Als ik ga zitten of liggen dan raakt hij helemaal in paniek. Hij huilt anders nooit zo. Ik denk dus aan buikpijn. Wij zijn al gestopt met pitjesbrood omdat ik dacht dat het daarvan kwam. Ik heb er even over nagedacht en hij heeft het 2x gehad na het eten van boerenkool en 1x na het eten van rode kool. Zou hij hier nog niet tegen kunnen? Zijn darmpjes zouden nu toch goed genoeg ontwikkeld moeten zijn…

Groetjes

Jullie enig idee??

22-12-2009 colin geboren

ik zou denken dat het door de kool komt. Er zijn wel meer mensen die niet tegen kool kunnen, maar wel tegen bloemkool. Vaak hebben ze dan buikpijn, krampen.

Danielle is geboren op 7-1-2010

Ja hoor het is de boerenkool. Ik heb geleerd dat je boerenkool pas vanaf 1,5 jaar oud kan gaan geven. Ik had het nog niet geprobeerd en nu ik jouw verhaal lees wacht ik toch nog maar even. Jammer want dan is het seizoen wel voorbij…
groetjes,Wendy

Je kunt boerenkool heel goed invriezen Kun je het over een maand of drie toch nog geven! Eerst de boerenkool blancheren en dan in de vriezer (google even dan vind je wel hoe je dat kunt doen)

Luka heeft idd ook last van boerenkool, exact wat je beschrijft: veel windjes laten en de 2x dat hij het heeft gegeten heeft hij 's nachts zijn bed oder gepoept…
Ik zou er dus nog maar even mee wachten.
Andere kolen heeft hij geen last van.

Ja dan zal het dat idd wel zijn. Jammer, want wij eten dat een keer per week ongeveer. Dan probeer ik het gewoon volgende winter nog eens, misschien dat het dan wel kan.
Kan het zijn dat je met meer voeding voorzichtig moet zijn tot een bepaalde leeftijd of is dat een kwestie van uitproberen?? Ik denk dat ik voorlopig de kolen maar even laat zitten.

Bedankt iig voor de reakties!!

22-12-2009 colin geboren

Koolsoorten liggen heel zwaar op de maag. Ik zou er nog even mee wachten. Mijn dochter had ook hevige buikpijn nadat ze boerenkool of bloemkool had gegeten.