Buikkrampen/ buikgriep?

Hallo allemaal, wat een leuke website. Ik was op zoek naar wat informatie over buikgriep en kwam per ongeluk op deze site terecht. Leuk en boeiend om jullie berichten te lezen. Ik heb zelf een zoontje van 16 wkn, Jonathan. Een echte lieverd maar hij heeft nog steeds zo’n pijn in zijn buikje. Ik had gehoopt dat de buikkrampjes met 3 maanden ongeveer wel over zouden zijn maar niet dus…wordt er soms erg moedeloos van! Wat zo raar is is dat hij de laatste 2 weken, eigenlijk sinds ik hem 5x180 wil geven ipv 6 of 7 x 150, drinkt hij heel slecht, maar zo’n 80 cc per keer! Soms hoor ik zijn buikje rommelen van de honger maar hij wil gewoon niet veel drinken en plast daardoor ook minder. Sinds 2 wkn gaat hij 1 dag naar de creche, misschien heeft hij een virusje opgelopen…? weten jullie misschien wat dit nou kan zijn? Is dit nou een buikgriep? hij had vandaag wel wat last van diaree maar gisteren kon hij juist niet poepen! Verder is hij best goedgehumeurd maar huilt ook meer, hij trekt zijn beentjes de hele dag op…moest het even kwijt, het is mijn eerste kindje en maak me hier veel zorgen over.
Groetjes, een moeder die een wanhopige dag had

P.S.: hoe voeg je een foto toe?

Etty: als je kindje zo’n last heeft van kramp, en al zo lang. en zijn beentjes optrekt etc, dan zou ik even langs het consultatie bureau gaan, of ha. even navragen.

Mijn dochtertje had dat nl ook, en toen bleek ze niet tegen de voeding te kunnen, inmiddels weten we dat ze koemelk allergie heeft.

Dat hoeft het natuurlijk helemaal niet te zijn, maar als je kleintje al zo’n tijd last heeft, zou ik geloof ik er toch even naar laten kijken, dat kan zeker geen kwaad toch?

Mo

Bedankt voor je reactie Mo! ja, ik heb het er inderdaad al uitgebreidt over gehad met het consultatiebureau en speciale voeding uitgeprobeerd. het bleek dat hij geen koemelkallergie heeft, maar ik begin er nu inderdaad weer aan te twijfelen. Dronk jouw kind ook zo onrustig? Het is zo raar dat mijn kind opeens zo weinig wil drinken, volgens het CB is dit niet erg, maar toch maak ik me zorgen! misschien een buikgriep ofzo…welke voeding krijgt jouw kindje nu?

Kijk, kan op het moment natuurlijk een buikgriepje zijn, maar omdat je schrijft dat Jonathan eigenlijk va het begin al kramp heeft?

Ik denk dan meteen aan voeding.

Gioia gebruikt nutrilon pepti, daar zijn de koemelk toevoegingen zo versneden dat ze wel opgenomen kunnen worden.
Sinds die eerste fles: niks meer aan de hand!

Daarvoor: heel vaak aan de borst, beetje drinken, dan weer stoppen. etc etc
toen overgegaan op fles, nou: toen wisten we niet wat we meemaakten: totale paniek bij Gioia, kramp, huilen, benen optrekken, geen ontlasting meer etc etc.

Toen meteen naar het consultatie bureau, en toen hebben we die pepti geprobeerd, reageerde ze gelijk goed op.

Dat moet je dan nog een keer “stresstesten” dus weer “gewone flesvoeding” geven, en kijken of de klachten terug komen, en die kwamen terug, reken maar!

toen ze vast voedsel ging eten, haar eerste stukje brood (daar zit dus blijkbaar ook koemelk in) meteen hetzelfde weer!

Dus nu lopen we bij de dietist, en het gaat prima!
Je moet wel het eea aanpassen, veel etiketten lezen, maar daar ben je zo snel aan gewend.

en: een paar dagen minder drinken is niet zo heel erg, dat reguleert zichzelf vaak wel, naar behoefte, maar als het te lang duurt, en hij ook behoorlijk minder plast. ( zo’n 6 plasluiers op een dag is geloof ik de vuistregel op die leeftijd?)

Die speciale voeding die je hebt geprobeerd: werd het toen anders? hoe lang heb je dat geprobeerd?

Zit hier enorm met je mee te denken, wat het kan zijn. krampjes hebben altijd wel hun oorzaak, al is het soms super moeilijk om uit te vinden wat het is.

soms word er ook heel makkelijk over gedaan: ja, hoort erbij. oke, af en toe: maar niet constant denk ik dan, toch?

Ik zou er zeker de volgende keer bij het cb weer over beginnen, ook omdat ie minder plast.

Fijn dat ie verder goed gehumeurd is, da’s een goed teken! daar lees je toch het meeste aan af he?

enne: eerste kindje, bij mij ook zo: heb ik zoiets van: ik kan mooi niet alles weten, dus ga ik het vragen, bij cb, en anders bij ha. die hebben der verstand van mag je toch aannemen

hier bij het cb kan je ook bellen, met vragen, dat is ook heel fijn, krijg je duidelijke info, weet niet of dat bij jou ook zo is?

Mo

HOi Etty,

Aller eerst welkom!

Het plaatsen van een foto doe je als volgt

Je gaat naar bv steentje ikkben hier boven aan de site klik op een volder waar bij de foto hoort bv ikkeben mama van! boven aan de site zie je, voeg toe staan, daar klik je op en en zie je een soort bergje staan die kies je dan weer zo kun je kiezen bladeren op je pc waar je foto dus staat,als je de foto er op heb staan, staat helemaal beneden Opslaan, dat doe je dan vervolgens, en 1 van de modetators doet dan de foto goedkeuren en dan zal hij te zien zijn op Ikkeben!

Succes als het niet lukt vraag het ons!

Tries

Beste Mo, wat lief dat je zo meedenkt! Het is fijn om jouw ervaringen te lezen.

Ik heb inderdaad ook pepti geprobeerd, de krampjes waren wel wat minder maar gingen niet weg, toen weer nutrilon 1, ik dacht toen dat het niet veel verschil maakte en volgens het CB had hij dus geen koemelkallergie en horen krampjes er inderdaad een beetje bij.

Achteraf heb ik mijn twijfels, het kan ook zijn dat hij het zelf wat beter aankon (als hij zijn speentje in heeft en het is niet zo’n piepertje) maar die beentjes gingen tochwel steeds de lucht in.

Misschien is het inderdaad een idee om toch nog eens pepti te proberen, ik vind dat het CB best onverschillig is, ook wat betreft het minder plassen enzo! Ik luister maar naar mijn gevoel…wat je zegt het moet toch een oorzaak hebben vooral als het zo lang aanhoudt? Ook heeft hij een heel droog huidje. Morgen de pepti kopen!

Ben erg benieuwd hoe het met hem gaat als hij zijn eerste stukje brood krijgt. Hoe oud was jouw kindje toen je begon met bijvoeding?

En heeft ze nog steeds koemelkallergie? Ik hoorde dat het ook heel vaak over gaat als ze ongeveer 1 jaar oud zijn?

Hier kan je inderdaad het CB ook bellen. ze zijn verder wel heel behulpzaam hoor…!

Beste Tries,

dank je voor je reactie, nu begrijp ik het…ga het meteen proberen!

Als je nou serieus het idee krijgt dat hij op pepti anders reageerd, zou ik effe naar de huisarts gaan met dat verhaal, als ze er bij het cb onverschillig over zijn.
Je kan het nl heel goed testen.

en als dan blijkt dat ie een allergie ergens voor heeft, vraag dan een doorverwijzing naar de dieetist. omdat kindjes die een allergie hebben, anders eten. Gioia is nu bv bijna 15 maanden, maar ze drinkt nog steeds twee maal daags een fles pepti. dat is anders als bij andere kinderen.

en af en toe kramp, logisch, heb je weleens. maar niet altijd, en dan denk ik: dan moet er toch gezocht worden naar een oorzaak? kan zo divers zijn!

Je schrijft ook een teer huidje, ja: hmmmmm, heeft Gioia ook.

Kijk, ik kan zoiets niet op afstand zeggen natuurlijk, en de diagnose koemelk allergie word ook nogal vaak gegeven als dat niet aan de hand is, maar ik zou zeker gaan zoeken naar een oplossing, wellicht is het een kleinigheidje, dat je kan veranderen?
nou: doe je graag neem ik aan?

succes hoor!

O, en of je over koemelk allergie heengroeid? de meningen daarover zijn verdeeld, maar zo’n 80% zou er voor het 5e jaar overheen zijn. maar ook heel andere meningen hoor je. we merken het wel, voor we nu in augustus naar de dietist gaan, gaan we haar koemelk geven, stress test noemen ze dat. en dan de reactie afwachten. best heel eng, maar ja: als ze er geen last meer van heeft, wil je dat ook weten natuurlijk!

Mo

Ja, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb er alles voor over dat hij van die krampen afkomt. het is zo zielig en ook voor ons heel vermoeiend. Nou ja, we komen er wel uit.

Voel me iets geruster nu. Vandaag hebben we Omneo gekocht omdat er geen pepti te krijgen was in de supermarkt. Dit is ook gebaseerd op wei eiwit en speciaal voor baby’s met krampjes. Merk nog niets maar het heeft even zijn tijd nodig denk ik, ben heel benieuwd!

Ik zal het bespreken met het CB of de huisarts…

Hij zat trouwens ook aan zijn oortje vandaag, misschien een beetje oorpijn, heb de huisarts gebeld en ze zei dat ik hem veel neusspray moest geven. We zien het wel… over het weinige drinken zei ze inderdaad dat dat tijdelijk niet zo erg is.

Wat een prachtige naam trouwens, Gioia. Heeft het een speciale betekenis?

Jij ook heel veel succes dan met de stresstest. Ben benieuwd hoe jouw kindje erop reageert!

Groetjes,
Esther

Benieuwd of ie reageerd! als zijn krampjes afnemen, nou: dan ben je zo’n stuk verder.
want idd: niet alleen zielig voor hem, maar ook heel vermoeiend, zoveel troosten, en meer kan je eigenlijk niet doen.

Gioia is italiaans, en betekend vreugde en blijdschap. je spreekt het uit als djoja.

Mo

ja, ben heel benieuwd…!

Prachtig! Heel aparte naam…heb je Italiaanse familiebanden?

Esther

Dank je voor de tip Armanda!

Dat is bijzonder, dat je gewoon uien enzo kon eten!

Groetjes,
Esther

quote:
Ik gebruikte altijd Cinababy van VSM. Dat werd bij mijn oudste aangeraden en bij mijn tweede, die 21 maanden jonger is, dus ook, maar toen werd het door het CB weer afgeraden. Waarom??? Dat zou ik eigenlijk niet weten, ben er toen gewoon mee doorgegaan.

Bij mijn oudste hielp het wel wat beter dan bij de jongste. Ik kon bij de oudste zelfs uien, sinaasappelen etc. eten terwijl ik borstvoeding gaf…

groetjes,
Armanda

dat Cinababy, hoe werkt dat? zorgt dat voor een betere opname van de voeding in de darmen?
moet ik daaraan denken?

als dat verder geen bijwerkingen heeft, zeker het proberen waard.

Als ie maar van zijn kramp afkomt, want dat lijkt me zo super irritant, als je heel de tijd kramp hebt!

Mo

ik ga het echt eens proberen, volgens mij zijn het druppeltjes ofzo?

ja, het is echt zo’n vicieuze cirkel, van de krampen kan hij niet slapen, en als het etenstijd is, is hij te moe om te eten, en volgens mij krijgt ie dan een nog onprettiger gevoel in zijn maagje.

We zijn nu 2 dagen bezig met die Nutrilon Omneo (ook op basis van wei-eiwit), ik durf het nog niet te zeggen, maar volgens mij helpt het een beetje!

Voelt jouw dochtertje zich alweer een beetje beter?

Darmkrampjes?
Allebei mijn kindjes hebben er last van gehad.
Cinnababy hielp hier echt niet.
Maar wat bij Cas wel hielp was ABC Dophilus, werkt er wonderen vind ik.
Wel een beetje prijzig, 26 per potje en met 1 potje doe je ongeveer 2 maanden.
Je kan het bij apotheek, drogist of reformzaak halen.

Sterkte, ik weet uit ervaring hoe het is om een baby met darmkrampen te hebben.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04). www.mammavanlisaencas.web-log.nl

quote:
ik durf het nog niet te zeggen, maar volgens mij helpt het een beetje!

alle beetjes helpen zeker als je verder nog niet zo veel weet.

en wellicht krijgt ie zo wat meer binnen, kan ie wat beter slapen, is ie weer wat uitgerust bij de volgende voeding…

hoop dat het doorzet!

als ie maar van zijn krampjes afkomt!

Mo

ja, valt niet mee he? Nou, ook bedankt voor de tip. Ik ga weer het een en ander proberen. Heb wel rooibos- en venkelthee geprobeerd maar dat helpt bij hem niet echt, behalve dat het goed voor de dorst is… hoe oud waren jouw kinderen toen ze er vanaf waren?

quote:
Darmkrampjes? Allebei mijn kindjes hebben er last van gehad. Cinnababy hielp hier echt niet. Maar wat bij Cas wel hielp was ABC Dophilus, werkt er wonderen vind ik. Wel een beetje prijzig, 26 per potje en met 1 potje doe je ongeveer 2 maanden. Je kan het bij apotheek, drogist of reformzaak halen.

Sterkte, ik weet uit ervaring hoe het is om een baby met darmkrampen te hebben.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04). www.mammavanlisaencas.web-log.nl

quote:
quote:
ik durf het nog niet te zeggen, maar volgens mij helpt het een beetje!

alle beetjes helpen zeker als je verder nog niet zo veel weet.

en wellicht krijgt ie zo wat meer binnen, kan ie wat beter slapen, is ie weer wat uitgerust bij de volgende voeding…

hoop dat het doorzet!

als ie maar van zijn krampjes afkomt!

Mo

Inderdaad! Dat die vicieuze cirkel doorbroken wordt…

quote:
hoe oud waren jouw kinderen toen ze er vanaf waren?

Lisa heeft geen ABC Dophilus gebruikt, maar heeft tot 6 maanden ingebakerd gelegen. Was met 4 maanden van de buikkrampjes af omdat wij toen zijn begonnen met Omneo.
Cas krijgt nog borstvoeding en heeft vanaf 6 weken ABC Dophilus gebruikt en tot hij 3 maanden was. Hij was er na 2 weken vanaf, het hielp echt heel goed.