Buikjespap van nestle

heeft iemand van jullie ervaring met buikjespap van Nestle (met pruimen)
want zoals jullie weten kan ik tot nu toe alleen bambix geven en geen brood. volgens de KA is dit een prima broodvervanger (ivm koemelk en hier is nergens brood zonder koemelk te verkrijgen of te bestellen hoe dom het ook is) voor zolang hij nog aan de pepti zit.

Nu had ik zelf in gedachten om hem ipv fles om 11:00 uur die buikjespap te geven want het is ook echt lepeltjes pap schijnbaar en dan kan ie mooi om 10 uur zn fruitje eten en om 11 uur een bordje pap (s’avonds krijgt hij bambix in zijn flesje want zo krijgt hij s’nachts ook minder krampjes dan van andere pap en hij slaapt er beter van dus hou ik dat zo)
Ik las over Nestle buikjespap dat omdat er pruimen inzitten en nog wat dingentjes dat het goed is voor de darmflora en aangezien rico een hele moeilijke ontlasting heeft en ik niet zo voor lactulose ben (het echt uit noodzaak gebruik omdat hij elke keer bloed bij zn ontlasting heeft van het persen) om dat dus te proberen.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hoi
Ik heb het wel zen staan in de schappen, ben ook erg nieuwsgierig… Heb het nog maar niet gekocht omdat er met Emma d’r spijsvertering niets mis is… Dacht dat het speciaal daarvoor bedoeld was.
Ik lees mee!

Groetjes Gidget

@Gidget:

welke winkel(s) heb je ze zien staan??

hoi
Bij de AH, weet eigenlijk niet o ze het in iedere Ah verkopen, hier zit zo’n grote, met een grote babyafdeling, da’s echt een paradijs om ff te snuffelen. kortom; daar dus…
Kon je het niet vinden dan?
Groetjes Gidget

nee ik had nog niet gekeken gisteren waren de winkels dicht ivm pinksteren, maar ik ga zo naar de plus en daarna even naar het kruidvat mochten ze het daar niet hebben. hou je op de hoogte

Inge bij de kruidvat hebben ze het ook. of idd bij de AH. Ik heb het Jesse ook gegeven een tijdje. Hij ging er heel veel van poepen dus het werkt wel En hij vond het ook lekker.
Gewoon proberen toch?

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik heb het bij de plus! gekocht vandaag. hij vond het ook heerlijk!
het nadeel was alleen dat het echt een vol bord was gewoon 165+3 scheppen buikjespap en rico weer slecht had geslapen vanochtend dus tegen 11 uur doodmoe was…en ja normaal valt ie als ie slecht geslapen heeft s’ochtends om 11 uur in slaap tijdens de fles. en nu kon dat dus niet want hij moest happen haha.
maar het is wel goed gegaan en hij heeft vandaag al 5x gepoept. dat is nog eens wat anders dan 1x hele moeizame ontlasting toch?
hij had wel weer een rare paarse kleur ontlasting gehad paars blauw. en echt fel!
maar neem aan dat dat niet van die buikjespap komt want het was er NET voor of NET na ik weet het niet meer precies…

Brood met koemelk?

/Marsel loopt naar de kast en kijkt op het pak broodmix:
en ja inderdaad, op het broodmeel van AH staat inderdaad
Koemelkeiwit als allergie-info.
Ik zie alleen niets in de ingredientenlijst staan waar dat vandaan zou komen.

Wat jij moet doen: een broodbakmachine kopen, en dan lekker zelf brood gaan bakken. Meel kun je halen bij een molen, reformwinkel en nog wel wat adressen
(ff zoeken en rondvragen in de buurt). Dan kun je zelf bepalen wat er wel of niet in het meel zit.

M.

ja dat is waar, maar zoiezo krijgt ie eerst een test binnenkort en wacht ik die eerst af, want dadelijk koop ik zo’n machine en is het uiteindelijk niet nodig geweest. zijn best prijzig die dingen en koop het dus wel uit noodzaak mocht het dadelijk bewezen koemelk allergie zijn. maar ga het dus niet kopen als het misschien niet nodig is.
en tot die tijd is dit een prima alternatief volgens de ka

Om brood te kunnen bakken heb je nog geeneens per se een machine nodig. Dat kun je ok gewoon kneden en de bakvorm insmeren met olijfolie bv.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:
Om brood te kunnen bakken heb je nog geeneens per se een machine nodig. Dat kun je ok gewoon kneden en de bakvorm insmeren met olijfolie bv.

Klopt.
Alleen een goede machine kun je voorprogrammeren.
En dan zet je 's avonds voor het slapen gaan alles klaar,
en wordt je 's morgens wakker met de geur van vers brood!

M.

quote:
Ik las over Nestle buikjespap dat omdat er pruimen inzitten en nog wat dingentjes dat het goed is voor de darmflora en aangezien rico een hele moeilijke ontlasting heeft en ik niet zo voor lactulose ben (het echt uit noodzaak gebruik omdat hij elke keer bloed bij zn ontlasting heeft van het persen) om dat dus te proberen.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090519/BqXx.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/2C2Tp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Is dan misschien ook iets voor Jurian… die heeft elke dag minimale ontlasting. Hij perst of het er aan alle kanten uit komt… maar moet zoeken in de pamper waar het zit!

roos vicee heeft ook van die limo waarin pruimen zit. Speciaal voor moeilijkere ontlasting. Maar ja, pap is natuurlijk ook prima !

Ja klopt, Roosvicee Laxo is dat. Niet altijd zomaar in de supermarkt bij de andere roosvicee te vinden. Maar bij drogisten hebben ze het wel.

Groetekes, Sje

ok … kan ik daar eerst een naar kijken… Bedankt!

De C1000 heeft het ook, tenminste wel die bij ons in het dorp. De AH heeft die variant inderdaad niet. Dus misschien een C1000 proberen, dat kan ook nog.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Sanne heeft ook last van haar ontlasting. Alleen zoit ik nog op 4 schepjes Nutlion1 en 2 schepjes Nutrilon2 vanwege krampjes. Kan ik dan wel buikjespap gebruiken?