Buikgriep!

Voor het eerst in zijn leven heeft Tim gespuugd. Ik heb hem begin van de middag van de creche gehaald, omdat hij alles wat hij binnenkrijgd direct weer uitspuugd. Ook heeft hij al een paar flinke diareeluiers gehad. Hij is wel heel levendig en probeerde volgens de leidsters wel telkens te eten. Maar het kwam er gewoon weer uit, ook zijn drinken.

Thuisgekomen heb ik hem op bed gelegd en heeft hij geslapen. Hij is nu een half uurtje op en maakt een hele levendige indruk. Hij is lekker aan het spelen en heeft geen koorts meer. Hij heeft sinds hij thuis is ook niet overgeveven of een diareeluier gehad.

Ben dus aan het twijfelen of ik hem gewoon mee moet laten eten straks. Heb hem 5 minuten geleden wat kwark gegeven en dat is erin gebleven. Vocht is natuurlijk het belangrijkste. Maar ja ik wil hem zijn avondeten niet onthouden als hij daar misschien wel trek in heeft.

We zouden spinazie eten, dus mijn vraag is of iemand een idee heeft of dit verstandig is te geven? Hij heeft tenslotte wel alles uitgespuugd wat hij tot nu toe heeft gegeven. Behalve net dus het beetje kwark.

Groetjes,
Sandra

Ik zou hem iets aanbieden wat zacht is voor de maag, bv gekookt eitje prakken met gekookt aardappeltje en wat appelmoes ofzo. Gaf mijn moeder altijd aan ons als mijn zusje of ik vroeger ziek waren, “een ziekenprakje” noemde ze dat .
Anders een banaantje prakken voor hem, dat stopt ook een beetje?
Zielig hoor, hoop dat hij snel is opgeknapt. Beterschap voor Tim!
groetjes

met diarree zoiezo niks van appel geven, dit zeiden ze tegen ons in het ziekenhuis toen rico zoveel diarree had.
ik zou hem gewoon iets van gekookt ei met beschuit geven. Rijst is ook wel oke, maar ja daar kun je niet echt een gerecht mee maken…
Wat zielig zeg! En dat spugen ja… Rico heeft 1 keer echt overgegeven met kokhalzen erbij, echt het kwam een meter verderop terecht poeh…wat was ie toen ziek. Ik hoop dat nooit meer te horen dat geluid, want dan sta je echt zo machteloos als ze blijven overgeven. Ik hoop dus ook dat het bij Tim niet erger wordt, en dat het een 1dags griepje was…
Ik zou hem in ieder geval niet te veel geven meid, zijn maag moet ook even tot rust komen.

Ik zou hem niet mee laten doen met warm eten. Liever iets van beschuit ofzo voor de zekerheid.

Geen melk want dat kan juist weer te vettig zijn voor de maag. Liever thee laten drinken ofzo de rest van de dag. Evt. schepje honing erin voor de smaak. En de suikers zijn goed om de bloedsuikerspiegel weer wat op peil te krijgen, want van overgeven en diarree word je slapjes dus je moet weer nieuwe energie krijgen.

En heb je Roosvicee Stop in huis? Dat zou evt. ook een optie zijn i.p.v. thee.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties.

Heb hem inmiddels na de kwark ook een soepstengel gegeven en ook die is erin gebleven. Maar ga hem dan idd toch maar voor de zekerheid iets van beschuit geven straks en geen warm eten.

Groetjes,
Sandra

Banaan geprakt met een gerapte appel stopt als de neten en geeft veel vocht dus dat kan ook.

Groetjes,

Michèle

ik weet niet hoe het met appel als fruit zit… maar appelsap is uit den boze schijnbaar.
Maar zoiezo wat beschuit, eventueel met wat jam, dat kan ook nooit kwaad volgens mij.
oh enne rijstwafels! die doen het ook goed! daar eet ik me altijd suf aan als ik buikgriep heb dat blijft er goed in en geeft ook wat extra energie!
dat ik daar niet eerder aan gedacht had om te zeggen, maarre dat zou ik dus zeker doen sandra.
beterschap!

Hoe ging het met eten vanavond Sandra? Balen zeg dat Tim zo ziek is. Hoe gaat het nu?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Vervelend dat Tim zo ziek was vandaag!
Gaat het nu beter met hem?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties.

Het gaat gelukkig erg goed met Tim. Ik denk dat hij op de creche alles van boven en onder eruit gegooid heeft en dat dit het was. Thuisgekomen heeft hij niet meer gespuugd en ook geen diaree luiers meer gehad. Heb hem zoals ik vertelde s’middags kwark gegeven en een uurtje later een soepstengel. Als avondeten heeft hij wat droge rijst op. Dit vond hij lekker en is er ook in gebleven.

Hij heeft heerlijk geslapen en vanmorgen was hij goed aanspreekbaar en lekker vrolijk. Hij had zijn melk zo op, maar van zijn brood heeft hij maar 4 stukjes op. Terwijl hij normaal 1 hele boterham eet. Heb ook niet aangedrongen en het zo gelaten. Hij is wel naar de creche toe, maar als het niet gaat dan bellen ze en ga ik hem gelijk halen. Na vandaag heb ik gelukkig weer weekend

Groetjes,
Sandra

Gelukkig voelt hij zich weer wat beter. Het lijtk erop dat ie misschien iets verkeerds had gegeten. Fijn dat hij verder alles binnen heeft gehouden. Het is normaal dat de trek weer een betje opgebouwd moet worden na zo’n dag hoor.

Hopen dat het echt even eenmalig was.

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Dat klinkt op zich goed. Je bent nog niet gebeld? Hopelijk blijft het hierbij en wordt het vanaf nu gewoon weer helemaal goed.

Groetjes,
M

Nee, ben nog niet gebeld.

Ben dus erg benieuwd wat hij vandaag gegeten heeft en hoe het gegaan is.

Groetjes,
Sandra

Even een update hoe het gegaan is op de creche. Hij heeft geen diaree luiers meer gehad. Ook zijn fruit, yoghurt en koekje is erin gebleven. Maar zijn brood kwam er wel uit. Wel vreemd, want zoals ik vanmorgen al zei had hij toen 4 stukjes op en die bleven erin. Verder is het gewoon goed gegaan, heeft hij lekker geslapen en geen koorts meer gehad.

Toen we thuis gingen eten werd hij ineens heel moe. Zijn spinazie ging er nog wel achter elkaar in, maar daarna was hij met zijn ogen dicht zijn vlees aan het eten. Toen hebben we hem maar op bed gelegd. En na een paar minuten ging ik kijken en sliep hij al. Hij ligt dus erg vroeg te slapen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat met zijn brood. Vind het wel vreemd dat alleen dat eruit is gekomen en de rest niet.

Groetjes,
Sandra

Misschien was het beleg op het brood te ‘zwaar’? Tja, ik weet het ook niet. Hij is duidelijk nog niet helemaal fit als hij tijdens het eten in slaap valt. Hopelijk maakt Tim een goede nacht en is 'ie snel weer de oude!

Groetjes,
M

Zielig he!
Hoop dat ie morgen weer de öude" tim is die alles lekker smakelijk kan eten EN erin houdt!

Gr, Danielle

Hee Sandra hoe is het nu met de kleine meneer?
groetjes!

Hoi Sandra, er heeft wel een tijd een heel besmettelijke buikgriep geheerst. Joaquin kreeg het 2 weken geleden bij ons als eerste (ook vaak spugen heel erg stinkende diaree) en toen heb ik exact hetzelfde gehad en Sven ook! Maar ik heb Joaquin toen 24 uur alleen vocht en O.R.S. gegeven en een stukje soepstengel. Het schijnt dat het dan het snelst over is als het echt heel heftig is (en dat was het bij ons, nondepie!!)

Dus dat kan het zijn geweest, ik hoop voor jullie dat het bij jullie thuis niet van persoon op persoon gaat!

Hoe gaat het met Tim?

liefs, Ghislaine

Lilypie Second Birthday tickers

Hoe gaat het met digivriendje Tim?

Groetjes,
M

Bedankt allemaal.

Met Tim gaat het goed. At hij gisterenochtend nog maar 4 stukjes bij het ontbijt, nu heeft hij bijna zijn hele boterham opgegeten, op 2 stukjes na. En het is er allemaal ingebleven. Ben dus ook gewoon met hem gaan zwemmen en er was niets aan de hand. Ga zo broodje met hem eten, maar ik verwacht geen problemen.

Groetjes,
Sandra