Buikgriep

hoi allemaal,

mijn vriend begon donderdag te overgeven, een dag later was mijn zoontje (3)
ook aan de beurt, eerst alleen overgeven en koorts maar nu sinds vanacht ook diarree. We zijn vanmiddag naar de h.a. post gegaan omdat hij steeds zieker
werd. Komen we daar en net het gevoel of we niet eens serieus genomen worden.
Hij drinkt toch nog goed is zijn antwoordt? Tegen de diarree werd niks voorgeschreven, dat moet vanzelf overgaan omdat et een virus is.
Wat is jullie ervaringen, hoe lang duurt zoiets, volgens de arts kon het wel een week duren!
Als ik het me niet vertrouw dan ga ik morgen gewoon naar onze eigen h.a.
wat zouden jullie doen?
Hij hoeft niet zoveel meer te spugen Daar heeft hij domperidom voor, maar wel
om de 2- 3 uur diarree het is meer slijm omdat hij al 2 dagen niet gegeten heeft.

alvast bedankt voor jullie reaktie.
groetnen Chantal mama van 2 kids.

Het beste is inderdaad veel en goed drinken. Als je het echt niet vertrouwd kun je morgen altijd nog even naar de eigen ha. Deze kent jou en je kindje in ieder geval beter dat zo’n ha-post kerel!

Anna heeft tot nu toe nog nooit lang diarree gehad, heel af en toe een of twee luiers dun, maar voor de rest geen ervaringen hier. Misschien dat andere moeders dit wel eens meer hebben meegemaakt.

In ieder geval veel succes en ga morgen maar gewoon naar de eigen ha!

Hoi Chantal,

Heel goed van je hoor, dat je je kindje zo in de gaten houdt. Dokters kunnen er ook weleens naast zitten en vinden patienten al gauw een zeur.
Die maken dat hele dagen mee en zijn een beetje gehard.

Hoe is het nu met je vriend en je zoontje ? onze meiden hebben ook buikgriep gehad, het was een heftige. Het heeft inderdaad een week geduurd en ze hebben drie dagen achtereen niets willen eten. Dit geeft niets, als je zoontje maar wel blijft drinken zodat hij niet uitdroogd. Ook gaf ik zetpillen om de koorts onder controle te houden en kleedde ik de meiden niet te warm zodat ze goed die warmte kwijt konden. Nu zijn onze dochters weer beter maar ik had ze ook nog nooit eerder zo ziek meegemaakt, Ik hoop dat je vriend en zoontje gauw beter zijn.

beterschap gewenst en groetjes van Miranda

Hoi Chantal,

Mijn broer is verpleegkundige en heeft tegen ons ook wel eens gezegd dat diaree er uit moet. Er zijn wel middelen om het te remmen (weet niet of dat er ook voor kinderen is), maar er is een reden dat je aan de diaree bent… dus het beste is er niks tegen te doen. Het blijft wel opletten dat je genoeg vocht binnen krijgt anders kan je uitdrogen!!!

En als je je toch zorgen maakt dan lekker naar de h.a. gaan!

Succes!!

Groetje Frauk

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Zolang ze blijven drinken kun je het beter laten uitzieken het virus moet toch uit het lichaam en dat kan alleen op deze manier. Als ze steeds minder gaan drinken is dat tot 500 ml ook nog niet erg. Alleen als ze minder dan dat gaan drinken of suffig worden en niet reageren moet je aan de bel gaan trekken. Tot die tijd doen ze niets en zal de huisarts ook niets geven.
Wat ook wel eens helpt met het tot rust brengen van de darmen yoghurt met druivensuiker. Of thee met druivensuiker. Je zou ook eenmaal daags ors kunnem geven alleen is dat voor de meesten kinderen niet te drinken

veel succes en groetjes

lon106

hoi allemaal,

het gaat nu gelukkig weer allemaal goed met ons zoontje,
ik ben de volgende dag wel met hem naar onze eigen h.a. geweest,
en die schreef domperidon voor (meer tabletten)
Maandags werd hij slaperig en beetje suffig maar geen tekenen
van uitdroging, dinsdag zijn we gestopt met de domperidon en toen
ging het gelijk stuk beter alleen nog diarree gehad, niet meer spugen.
En sinds gisteren hoeft hij ook niet meer te spugen. Hij is weer vrolijk
en speelt weer, Alleen nog wel moe, maar dat komt ook wel weer goed.
Bedankt voor jullie reakties.

groetjes, Chantal